Leclerc heeft het begrepen.

Ik wilde net gaan zeggen dat D'66 in Nederland momenteel waarschijnlijk de meest liberale partij is.
Zelf sta ik waarschijnlijk het dichtst bij het liberalisme van John Rawls (de
overlapping consensus). Ook daarmee leg je mensen natuurlijk wel iets op, religieuze en andere groeperingen moeten namelijk accepteren dat zij hun visie en levenswijze nooit aan de gehele maatschappij zullen mogen opleggen. Maar als overheid leg je mensen per definitie bepaalde dingen op, ik denk alleen dat de mate waarin dit gebeurt zo minimaal mogelijk moet zijn - iig op ideologisch terrein. Sociaal-economisch gezien ben heb ik daar wat minder moeite mee, in het kader van de solidariteit. Ik ben dan ook niet voor niets SP-stemmer.
Het feit dat ik niet beweerd heb dat christelijke partijen de rest van de samenleving niets op willen leggen wil overigens niet zeggen dat het ook niet zo
is. Want dat is natuurlijk wel zo. Men wil het liefst abortus, homohuwelijk, euthanasie (vanaf de kansel is dat altijd zo'n prachtig tritsje van Paarse Verschrikkingen

) en softdrugs verbieden en daarmee hun eigen visie aangaande het Goede Leven aan de rest opleggen.