Concerten die komen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Re: Is de refocultuurwereld wel echt een alternatief?

Berichtdoor T. Lindeman » 09 jun 2007 15:10

Michelangeli schreef:Zo heb ik in mijn studietijd concertgebouw De Doelen afgelopen met waanzinnige concerten olv Valery Gergiev, een van de beste dirigenten ter wereld. Dan is het refocultuurwereldje ineens vals, gemaakt en onecht en middelmatig. Zijn er mensen die dit verhaal herkennen of zijn jullie het helemaal niet met mij eens....?

Ik herken dat zeer zeker. Kunst wordt binnen de refo-kring vaak toch als iets 'engs' gezien en ook nog eens als werelds beschouwd. Wat natuurlijk zo helemaal niet hoeft te zijn.
Auf Wiedersehen!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 jun 2007 15:37

Absoluut, op muzikaal gebied heeft de refoscene niets meer te bieden dan middelmatigheid en kitsch.

Ik ben zelf dan weer niet heel erg into klassiek (maar kan er op z'n tijd zeker van genieten), maar heb die echtheid, originaliteit en passie in andere muziek gevonden.

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Is de refocultuurwereld wel echt een alternatief?

Berichtdoor scape » 10 jun 2007 09:38

Michelangeli schreef:Zijn er mensen die dit verhaal herkennen of zijn jullie het helemaal niet met mij eens....?

jep . . . en ik heb maar een advies. Ga met er mee aan de slag (zoewel klassieke als gewijde muziek). Schrijf nieuwe muziek, voeg iets toe en zet frustratie om in produktiviteit. :wink:

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 15 jun 2007 23:35

Ik ga vanavond naar de Melkweg om The Violet Burning eens te aanschouwen. Nog meer RW-ers?
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 jun 2007 23:42

Hm, alleraardigst. :) Ik denk dat het er voor mij niet van komt echter.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 15 jun 2007 23:52

voor de 9 euri's hoef je het niet te laten
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

rafaell

Berichtdoor rafaell » 16 jun 2007 00:52

Even Gershwin overtuigen

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 16 jun 2007 09:18

wellicht kunnen we dan meeten :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 jun 2007 16:26

leclerc schreef:voor de 9 euri's hoef je het niet te laten

Klopt, maar er komt ook nog zo'n 20euro aan trein-geld bij en zaterdagavond komt me sowieso niet geweldig goed uit. Maar een volgende keer ben ik erbij. :)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jun 2007 19:45

tja, ik schrok ook wel even toen ik naar de Reformatorische Omroep ging luisteren... vinden mensen dat echt mooi?
Maar Flevo komt eraan en daar kan je meestal wel iets aan mooie christelijke muziek vinden, moet je soms wel goed zoeken ;)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 17 jun 2007 22:56

Lalage schreef:tja, ik schrok ook wel even toen ik naar de Reformatorische Omroep ging luisteren... vinden mensen dat echt mooi?
Maar Flevo komt eraan en daar kan je meestal wel iets aan mooie christelijke muziek vinden, moet je soms wel goed zoeken ;)

Flevo is de laatste tijd wel de allerlaatste plaats waar je moet gaan zoeken naar kwalitatief hoogstaande muziek.

Maar er zijn best goede christelijke artiesten. In de reformatorische wereld valt er muzikaal weinig tot niets te halen. Ik erger me al jaren kapot aan de houding die mensen hebben ten aanzien van kunst, cultuur, et cetera (waar dus ook muziek onder valt). Een gemiste kans om door middel van schoonheid je leven te verheffen. Absoluut.

Ook wat betreft klassieke muziek is de refowereld eigenlijk nog best een slechte verblijfplaats.

Anderzijds, Nederlanders zijn sowieso slecht in het waarderen van schoonheid, kunst en helden.

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 17 jun 2007 23:15

Ik weet niet... ik vind dat er in de gospelwereld genoeg artiesten en bands zijn waar ik graag naar kan luisteren, maar ik ben dan ook geen echte kenner.
Binnen de refowereld is het inderdaad droevig gesteld, maar dat heeft denk ik ook te maken met het soort muziek wat wordt geaccepteerd binnen deze groep.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 jun 2007 06:47

kurtyo schreef:
Lalage schreef:tja, ik schrok ook wel even toen ik naar de Reformatorische Omroep ging luisteren... vinden mensen dat echt mooi?

Flevo is de laatste tijd wel de allerlaatste plaats waar je moet gaan zoeken naar kwalitatief hoogstaande muziek.

Over the Rhine, Disciple, Narnia vind ik wel goed. Ik begrijp dat Michael Smith en Rebecca St James jouw beeld versterken.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 jun 2007 08:21

Over The Rhine is idd fijn. De rest, mwah.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 18 jun 2007 08:27

Narnia kan ik hier en daar ook nog wel waarderen. Alhoewel je na 3 nummers het resterende repetoire ook al hebt gehoord.
Auf Wiedersehen!

Terug naar “Archief”