In de bijbel wordt juist eerder gesproken over je hele hebben en huizen. Dient God met heel je hart, ziel verstand etc.! Het is allemaal mooi bedacht door deze prof. (die zelf ook nog eens hetero is, dus niet weet hoe het is om homo te zijn) maar in werkelijkheid werkt dit heel anders! Je sexualiteit maakt deel uit van je hele persoon en hangt niet los daarvan!
Paulus geeft anders aan dat hij God beter dan dienen als hij single blijft. En net als dat hetero's die geen relatie krijgen God met hun hele hebben en houden kunnen dienen, kunnen homo's dit ook. Ik vind het geen goede argumentatie, het kan prima, maar blijkbaar willen mensen zo graag die relatie dat ze zichzelf gaan overtuigen van het onjuiste feit dat je zonder je relatie jezelf niet kan zijn en God niet met je hele hebben en houden kan dienen.
Dat blijkt ook wel uit verschillende forums. Veel christen homo's zijn of op zoek naar een vriend of zijn naar zichzelf op zoek omdat ze zichzelf helemaal kwijt zijn geraakt door vanalles wat hen opgelegd is.
Misschien zoeken ze naar een verkeerde oplossing?! Die niet de juiste oplossing is, of geen goede oplossing.
Ook lees je over homofielen die ervoor hebben gekozen om celibatair te leven ( waar ik overigens veel respect voor kan opbrengen) maar dit niet volhouden en zich in allerlei one night stands begeven. Is dat dan de weg?
Weer een voorbeeld van totaal verkeerd redeneren... haal een paar voorbeelden aan waar het mis is gegaan en zeg vervolgens: Dus dat is ook geen oplossing. Dat mensen hun leefte willen vullen met one night stands in plaats van met Gods liefde en genade en Geest is geen reden waarom je dus maar moet zondigen, omdat tegen de zonde strijden soms moeilijk is en er mensen zijn die de dingen zo gaan missen dat ze in andere zonden vallen.
Mag ik jouw vragen waar jij dit onderscheid in de bijbel vind?
De teksten zijn vaak genoeg aangehaald maar ook dit wordt een beetje vredraaid, alsof het alleen om lust zou gaan en niet om homosexualiteit in het algemeen... terwijl de Bijbel duidelijk genoeg is. Seks tussen twee mannen is in Gods ogen een gruwel, daar laat de Bijbel geen twijfel over. Voor teksten kan je terugscrollen in dit topic.