Muziek op Bruiloft ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 feb 2006 11:31

Harde muziek heb je nog zelf in de hand, maar hoe zorg je dat mensen niet teveel bier drinken? Dan heb je dus een goede barman nodig! Die moet mensen dan adviseren om even aan de cola te gaan ofzo.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 07 feb 2006 13:37

Harde muziek heb je nog zelf in de hand, maar hoe zorg je dat mensen niet teveel bier drinken? Dan heb je dus een goede barman nodig! Die moet mensen dan adviseren om even aan de cola te gaan ofzo.

Wij hadden aangegeven geen dronken/aangescchoten mensen te willen hebben op de receptie. De bediening heeft daar dus opgelet. Ditt kun je dus gewoon aangeven.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 feb 2006 13:50

Memmem schreef:

Wij hadden aangegeven geen dronken/aangescchoten mensen te willen hebben op de receptie. De bediening heeft daar dus opgelet. Ditt kun je dus gewoon aangeven.

Bediening? Ze komen het maar halen ;) Ik heb al een goede vrijwillige barman voor ons feest :)

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 07 feb 2006 19:31

Katlheen schreef:Debor@
Ja hoor :mrgreen:

Trouwens, het belachelijk maken van een bruidspaar, is dat wel christelijk? Mag je al wel gelijk stoken in een pril huwelijk? Sommige dingen moet je niet willen uitspreken en openbaar maken. 8)

Mooi, wanneer? :mrgreen:

Ha, om die reden wil ik juist geen stukjes, ik heb teveel stomme dingen gezegd/gedaan 8).
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 07 feb 2006 22:41

stukjes!
ik zie de humor er wel van, laat maar komen,
maar het moet wel origineel zijn!(ze kunnen tog niet alles behandelen dat is teveel voor een avond) :mrgreen:
erger me juist aan saaie bruiloften uurtje zitten en gaan!

band: nee principieel op teuge m'n fam mag wel muziek maken met orgel gitaar en zingen!

dronken of aangeschoten: nou nee!

en rekening met ouders houden: JA

(erg conventsionele gedachten)

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 07 feb 2006 22:44

Katlheen schreef:

Trouwens, het belachelijk maken van een bruidspaar, is dat wel christelijk? Mag je al wel gelijk stoken in een pril huwelijk? Sommige dingen moet je niet willen uitspreken en openbaar maken. 8)

zeg je kan toch wel tegen een stootje!
en als het goed weet je partner het toch allang wat er kan komen!
dus geen nieuws ze komen maar! we zien dan wel of we lachen of huilen

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 08 feb 2006 12:43

zeg je kan toch wel tegen een stootje!
en als het goed weet je partner het toch allang wat er kan komen!
dus geen nieuws ze komen maar! we zien dan wel of we lachen of huilen

En misschien zijn er dingen uit het verleden die voor mijn partner totaal niet relevant zijn, en alleen maar als kwetsend zouden kunnen overkomen. Moet je dan zonodig de vuile was buiten hangen? Ik snap uberhaupt niet waar die hele onzinnige traditie vandaan komt. Het bruidspaar in de zeik zetten. Zo van, ze zijn getrouwd, de vergunning hebben ze getekend, ze kunnen niet meer terug. Lachen joh, gaan we ze in de zeik zetten. En dan heb ik het nog niet eens over de huisvredebreuk die familie leden plegen, door even de boel overhoop te halen. Leuk joh, komt het bruidspaar terug van het feest, moeten ze eerst de takkebende opruimen, voordat ze aan de huwelijksnacht beginnen. (geloof me, wordt zwaar overschat hoor).
Echt, waar komt die traditie vandaan? Jezelf tenenkrommend voor paal zetten, is dat een minderwaardigheidscomplex? Een weg met mij idee?
Waar haal je uberhaupt het
lef vandaan om te bepalen dat er een stukje moet worden gedaan, op het feest van iemand ANDERS?
Heb je soms altijd graag in het middelpunt willen staan, maar zoek je een podium om je latent aanwezige cabareske gaven te tonen aan een niet al te kritisch publiek?

Ik voel me al genoodzaakt om te gaan trouwen op een tropisch eiland, met hooguit een paar vrienden erbij. Het is dat, of stukjes over me heen krijgen. Dat laatste, hoeft van mij niet. Daarnaast, ik denk dat ik het met mensen aan de stok ga krijgen, omdat ik dan toch zeker met een kist overrijpe tomaten naast mij, de "artiest" in kwestie direct feedback geef.

@deb: pak even de agenda erbij, en laat maar even weten waar en hoe laat. 8)
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 feb 2006 14:00

Kathleen: wat heb jij voor familie en vrienden, dat ze je in de zeik willen zetten? Vreemd...

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 08 feb 2006 15:02

idd vreemd...het is toch grappig man... een bumper omgekeerd in je achtertuin.. :mrgreen:
" O, Lord we need forgiveness, we've wandered far away "

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 feb 2006 15:36

Bertus87 schreef:idd vreemd...het is toch grappig man... een bumper omgekeerd in je achtertuin.. :mrgreen:

k kan er de grap niet van inzien

Wij gaan ook bijna trouwen. Het allerliefste zou ik dat gewoon in stilte doen.... Maar dat kan gewoon niet tenopzichte van je familie. Al die toestanden erom heen... Ik vind het ellendig. Niet omdat ik bang ben dat ze me pakken omdomme dingen die ik heb gedaan.. (dat zijn er niet weinig) maar gewoon om het feit dat ik het gewoon niet wil. Maar tegewoordig heb je daar niks over te zeggen. Je hele huis wordt op de kop gezet, je moet verplicht mee naar een vrijgezellefeest en ga zo maar door.

Echt afschuwelijk vind ik het....

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 08 feb 2006 15:53

idd vreemd...het is toch grappig man... een bumper omgekeerd in je achtertuin.. :mrgreen:

k kan er de grap niet van inzien

Wij gaan ook bijna trouwen. Het allerliefste zou ik dat gewoon in stilte doen.... Maar dat kan gewoon niet tenopzichte van je familie. Al die toestanden erom heen... Ik vind het ellendig. Niet omdat ik bang ben dat ze me pakken omdomme dingen die ik heb gedaan.. (dat zijn er niet weinig) maar gewoon om het feit dat ik het gewoon niet wil. Maar tegewoordig heb je daar niks over te zeggen. Je hele huis wordt op de kop gezet, je moet verplicht mee naar een vrijgezellefeest en ga zo maar door.

Idd...
Sommige dingen zijn echt tè flauw.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 feb 2006 16:05

Idd...
Sommige dingen zijn echt tè flauw.

en ook ze horen bij een bruiloft.....

Rare gewoonten.....

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 08 feb 2006 16:15

Paprikameisje2 -->Je hele huis wordt op de kop gezet, je moet verplicht mee naar een vrijgezellefeest en ga zo maar door.

Je moet verplicht, dat vraag ik me af.. Als ik dit afschuwelijk zou vinden, dan zou ik dat mijn vrienden toch wel even duidelijk vertellen. Als het goed is, weten ze dat ook wel verschijnlijk! En als het dan echte vrienden van je zijn, lijkt me dat ze dat dan ook niet gaan organiseren!

En je hele huis op de kop.. tsja, soms ist wel grappig, maar het ligt ook een beetje aan jezelf denk ik! Sommige mensen vragen er gewoon om, met opmerkingen e.d. En die verdienen het dan ook :wink:
Maar als je ervoor zorgt dat het binnenshuis niet mogelijk is, ach, lekker belangrijk!

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 08 feb 2006 16:42

hoi kathleen,

even serieus, ik wil jou niet in de gordijnen jagen maar ik begrijp jou niet helemaal! en een klein beetje wel!

als de familie een stuk doet weet ik dat het dingen zijn die al meerdere malen gezegd zijn aan de aanstaande en ook dat het niet is zoals jij zegt om iemand in de ZEIK te zetten!

als jou gevoel zegt dat je in de zeik wordt gezet! dan vertel je familie simpel als je iest doe doe het normaal en geen asogedrag op mijn bruiloft! simpel jij bepaalt het toch gedeeltelijk! maar als je bijvoorbaat de ruimte voor anderen gaat afsnijden als je mag niet dit en dat dan doen ze het juist! de humor moet je van je fam inzien!

en over het huis op zijn kop zetten een origineeel grap is leuk maar daar is al snel een grens overschreden dat het niet meer leuk is! dus je wens aan de fam vertellen geen gerommel in mijn opgeruimde en klaar gemaakte huis! en geen originele grap nou jammer dan! nog een tip zet een andere silinder in het slot 2 dagen van te voren!

toch vind ik wel dat je tegen een stootje moet kunnen en gewoon die stukjes over je heen laten komen je trouwt maar een keer!!

mondriaan

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 feb 2006 17:03

en dat zijn dan je vrienden... Een geintje maken is niet erg, maar het moet wel leuk blijven. Kan de ceremoniemeester niet helpen er iets aan te doen?

Terug naar “Archief”