Wat als....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

caprice

Berichtdoor caprice » 25 jun 2005 18:39

Elladan schreef:
caprice schreef:
Elladan schreef:Wat als we dat eens helemaal NIET zouden doen?

Als je helemaal NIET op geeft? Dan zal blijken dat Hij getrouw Zijn Woord houdt.
Gij die God zoekt in al uw zielsverdriet
houdt aan, grijpt moed, uw hart zal vrolijk leven.

Hij laat geen bidder staan. Lijkt het tegendeel waar te zijn? Mogelijk doet God dat om je te beproeven of het je wel écht om Hem te doen is. Smeek dan maar voortdurend daar aan de genadetroon. Hij zál omzien naar dezulken, niet om onzentwil, maar om Jezus wille alleen.

:? Huh? :?:
Ik zei dus: "Wat als we dat eens helemaal NIET zouden doen?" in reactie op: "Wat als..... we jostirosti nog een 'tip'geven?"

Maar je hebt no doubt gelijk.

Ik ging uit van het laatste zinnetje 'Geef het niet op' in de vorige post. Ik begreep wel dat je dat waarschijnlijk niet bedoelde, maar ik vond het mooi om er op in te gaan.

Elladan schreef:Wat als NIEMAND God OOIT nog zou aanbidden of in hem geloven? Zou God dan nog bestaan / ingrijpen / noem maar op???

Als iedereen jou negeert. Besta je dan nog?

God zal zeker ingrijpen. Nederland is al ver afgedwaald van God en Zijn Woord. De oordelen van God komen over Nederland, en het oordeel der verharding is al ver doorgetrokken. God straft als Nederland zich niet bekeert.
Ach, waarom zou ik hier nog verder op ingaan? In het verleden heb ik dat hier al vaak genoeg proberen te doen, maar er wordt toch niet naar geluisterd. Men gaat voort op eigen gekozen wegen, het zij 'eerlijk onbekeerd' of met een eigenwillige en eigengerechtigde godsdienst zonder God.

Als je er toch meer van wilt weten, mag ik je dan wijzen op de biddagpreken van Theodorus van der Groe, hier te vinden:
http://cbw.life.de/oudvaders/#G.

En dan in het bijzonder misschien deze preek: http://www.iclnet.org/pub/resources/text/nederlandse/groe-jeremia-22-29.html

Dat niemand in Hem gelooft bestaat niet, want Hij zál nog geloof vinden als Hij terug komt op de aarde.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 25 jun 2005 19:41

je brengt hier nogal een negatieve houding aan de dag tegenover je mede refowebbers... omdat ze een andere mening hebben dan jij wil nog niet zeggen dat ze er 100% naast zitten? :wink: (naar mn gevoel zet je je een beetje op als slachtoffer kweet niet of dat je bedoeling is?)
daarnaast wil God ons gebruiken als getuigen van Hem (lijkt me dat je alleen kunt getuigen van Iemand die je zelf persoonlijk kent) en het overtuigen dat moet je maar aan Hem overlaten.

Waarom zouden Gods oordelen zich enkel op Nederland richten? Hoeveel landen hebben niks op met God? (en de Bijbel zegt dat het oordeel bij de ''kerk'' begint... das duidelijk te zien in Nederland) :roll:
Maar God werkt nog wel degelijk in Nederland. Laten we niet verleidt worden tot de gedachte dat God in Nederland geen mensen meer bekeren wil, want dat is onzin.

caprice

Berichtdoor caprice » 25 jun 2005 20:13

Yael schreef:je brengt hier nogal een negatieve houding aan de dag tegenover je mede refowebbers... omdat ze een andere mening hebben dan jij wil nog niet zeggen dat ze er 100% naast zitten? :wink: (naar mn gevoel zet je je een beetje op als slachtoffer kweet niet of dat je bedoeling is?)
daarnaast wil God ons gebruiken als getuigen van Hem (lijkt me dat je alleen kunt getuigen van Iemand die je zelf persoonlijk kent) en het overtuigen dat moet je maar aan Hem overlaten.

Waarin bestaat dat getuigen uit iemand? Dat zou eigenlijk al omschreven moeten worden.
Maar er zijn er velen die met een handjevol godsdienst er wel menen te komen. Het hoeft allemaal zo zwaar niet. Ellendeprediking bijvoorbeeld, waar is dat voor nodig, zeggen die.
Het gaat wel op een eeuwigheid aan, en God ziet op waarheid in 't binnenste.
En om mij gaat het al helemaal niet.

Yael schreef:Waarom zouden Gods oordelen zich enkel op Nederland richten? Hoeveel landen hebben niks op met God? (en de Bijbel zegt dat het oordeel bij de ''kerk'' begint... das duidelijk te zien in Nederland) :roll:

Hoeveel landen hebben niets op met God? Hoe is Nederland door God in het verleden rijk bevoorrecht boven vele andere landen? Het werd wel het Israël van het westen genoemd. Zoveel geestelijke rijkdom, maar nu? Slechts de geschriften uit de (Nadere) Reformatie spreken nog daarvan. Maar wij hebben die rijke schatten verkwanseld. God zegende ons met welvaart, maar wij kozen voor het goud van de wereld, en het Goud van Gods Woord wordt veracht. Men is op gruwelijke wijze van God en Zijn Woord afgeweken. Kinderen worden vermoord waar de kindermoord van Bethlehem niets bij vergeleken is. Zal dat onschuldige kinderbloed niet eenmaal gewroken worden? Vele dingen, ook in de wetgeving gaan regelrecht tegen Gods Woord in. En Nederland is nu degene die in heel de wereld voorop loopt in de strijd tegen God. Zal God ons daarom dan niet doen komen voor het gericht?
O land, land, land!

Yael schreef:Maar God werkt nog wel degelijk in Nederland. Laten we niet verleidt worden tot de gedachte dat God in Nederland geen mensen meer bekeren wil, want dat is onzin.

Gelukkig heb je gelijk, want er zijn er nog 7000 die hun knieën voor baäl niet gebogen hebben. Gods werk gaat door, dwars door alles heen. Hij houdt getrouw Zijn Woord.
Hij zal Zijn Waarheid nimmer krenken,
maar eeuwig zijn verbond gedenken.
Zijn Woord wordt altoos trouw volbracht,
tot in het laatste nageslacht.
Laatst gewijzigd door caprice op 25 jun 2005 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 25 jun 2005 20:17

je hebt wel gelijk ja, als kerk mogen we wel de schuld bij ons zelf zoeken. wat mi. gaat er vrij weinig uit van de kerk.

Elladan
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Elladan » 25 jun 2005 23:50

caprice schreef:Hoeveel landen hebben niets op met God? Hoe is Nederland door God in het verleden rijk bevoorrecht boven vele andere landen? Het werd wel het Israël van het westen genoemd.

Zegt het begrip 'godsdienstvrijheid' je iets?
Nederland werd het Israël van het Westen genoemd, enkel omdat er zoveel verschillende geloven samenleefden, en het er stikte van de Joden.
"For it was not into my ear you whispered, but into my heart. It was not my lips you kissed, but my soul."

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 26 jun 2005 01:12

Green schreef:Wat als..... we jostirosti nog een 'tip'geven?

Als je de bijbel niet meer leest, lees dan de Christenreis van Bunyan eens goed door.
Lees de geschiedenis van Hopende eens. Hij wist niet meer hoe het moest, maar hij kreeg het advies van Getrouw om te beproeven of God gewillig was om hem zalig te maken.

Ik vind het slechtste advies wat je kunt geven, een boek aanraden i.p.v. de Bijbel. Dan plaats je mensenwerk boven Gods werk.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 26 jun 2005 11:03

jas schreef:

Als je de bijbel niet meer leest, lees dan de Christenreis van Bunyan eens goed door.
Lees de geschiedenis van Hopende eens. Hij wist niet meer hoe het moest, maar hij kreeg het advies van Getrouw om te beproeven of God gewillig was om hem zalig te maken.

Ik vind het slechtste advies wat je kunt geven, een boek aanraden i.p.v. de Bijbel. Dan plaats je mensenwerk boven Gods werk.

Als de Bijbel hem bijv. weerzin oproept, en hij wel Bunyan wil lezen....maybe als middel. Het is beter dan niets Jas.
Ik ben het wel eens dat de Bijbel op nummer 1staat!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 26 jun 2005 16:49

Yael schreef:je hebt wel gelijk ja, als kerk mogen we wel de schuld bij ons zelf zoeken. wat mi. gaat er vrij weinig uit van de kerk.

Het zijn mensen, jij en ik, die de kerk vormen. De kerk als instituut treft dus geen blaam, het zijn de mensen die het verderven.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 26 jun 2005 16:50

essieee schreef:
jas schreef:

Als de Bijbel hem bijv. weerzin oproept, en hij wel Bunyan wil lezen....maybe als middel. Het is beter dan niets Jas.

Als mensen van de Bijbel niets willen weten, hoeven ze er ook geen boeken over te lezen.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 26 jun 2005 16:54

jas schreef:
essieee schreef:
jas schreef:

Als mensen van de Bijbel niets willen weten, hoeven ze er ook geen boeken over te lezen.

En Jas gelooft niet meer in wonderen :roll:

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 26 jun 2005 21:58

essieee schreef:
jas schreef:
essieee schreef:
jas schreef:

Ik geloof wel in wonderen. Maar ik geloof dat God door Zijn Woord en Geest werkt en dat Hij Zelf die 2 boven mensenwerk stelt.

Elladan
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Elladan » 26 jun 2005 22:26

jas schreef:
essieee schreef:
jas schreef:
essieee schreef:
jas schreef:

Ik geloof wel in wonderen. Maar ik geloof dat God door Zijn Woord en Geest werkt en dat Hij Zelf die 2 boven mensenwerk stelt.

Dat is dan ook niet meer dan realistisch en gewoon nuchter. Daar is toch niks mis mee? Het lijkt me schadelijker om enkel op een wonder te hopen...
"For it was not into my ear you whispered, but into my heart. It was not my lips you kissed, but my soul."

Green

Berichtdoor Green » 27 jun 2005 04:37

jas schreef:

Het is niet mijn bedoeling om mensenwerk boven Gods werk te plaatsen, maar als hij de bijbel niet meer leest, wat zou jij dan aanraden?
m.i. kun je de christenreis niet lezen zonder de bijbel ernaast te pakken. Anders lees je niet goed.
Ik geef toe, het is niet optimaal, maar het slechtste advies..........

Elladan
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Elladan » 27 jun 2005 10:52

Green schreef:
jas schreef:

Het is niet mijn bedoeling om mensenwerk boven Gods werk te plaatsen, maar als hij de bijbel niet meer leest, wat zou jij dan aanraden?
m.i. kun je de christenreis niet lezen zonder de bijbel ernaast te pakken. Anders lees je niet goed.
Ik geef toe, het is niet optimaal, maar het slechtste advies..........

Zonder de bijbel is die christenreis een saai boek. Maar mét de bijbel, mijns inziens, net zo goed, alleen zeggen de allegorieën je dan nog wat meer.

Ergo, het nut van het lezen van die christenreis is 0 als je niet in de bijbel gelooft.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 27 jun 2005 15:46

jas schreef:
Yael schreef:je hebt wel gelijk ja, als kerk mogen we wel de schuld bij ons zelf zoeken. wat mi. gaat er vrij weinig uit van de kerk.

Het zijn mensen, jij en ik, die de kerk vormen. De kerk als instituut treft dus geen blaam, het zijn de mensen die het verderven.

dat bedoel ik toch ook. :roll:

Terug naar “Archief”