Flirten

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Collateral

Berichtdoor Collateral » 09 mei 2005 15:39

O. :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 mei 2005 15:54

essieee schreef:
Collateral schreef:
meschianza schreef:GRIJPT hem! moderators....

Wat is dit nu weer voor een offtopic opmerking? :roll:

In het kader van flirten!

Nu gaan die flirtdefinities van mesch zelfs mij boven de pet! :o

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 09 mei 2005 18:52

Dat zogenaamde flirten van jullie doen jullie maar ergens anders en niet hier. Het gaat hier over het onderwerp flirten en het is niet de bedoeling om zelf hier al je flirt-capaciteiten te showen.
Als jullie doorgaan, verwijder ik berichten. Gij zijt gewaarschuwd.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Maria_00

Berichtdoor Maria_00 » 17 dec 2005 19:26

Ik flirt nooit!
Ik weet eigenlijk niet precies waarom, maar ik hou er absoluut niet van. Zelfs bij de jongen waar ik verliefd op ben, durf ik het niet...

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 17 dec 2005 21:00

Maria_00 schreef:Ik flirt nooit!
Ik weet eigenlijk niet precies waarom, maar ik hou er absoluut niet van. Zelfs bij de jongen waar ik verliefd op ben, durf ik het niet...

Het kan ook zijn dat je flirt zonder dat je 't in de gaten hebt.. Juist doordat je denkt dat je het niet durft, bijv. bij de jongen waar je verliefd op bent, dan kun je op dat moment aan het flirten zijn..
Ehhm.. klinkt vaag, zoals ik het zeg, maar misschien snap je mn onlogica wel.. :wink:

Maria_00

Berichtdoor Maria_00 » 19 dec 2005 15:13

Ik denk dat ik t wel een beetje snap. Maar dat kom ik zelf dan nooit te weten?!

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 19 dec 2005 16:44

ehhm.. nou, misschien niet nee..

Technico

Berichtdoor Technico » 19 dec 2005 19:19

Maria_00 schreef:Ik denk dat ik t wel een beetje snap. Maar dat kom ik zelf dan nooit te weten?!

De wedervraag is:

is het belangrijk om te weten of je met lichaamstaal een bepaalde houding ten opzichte van iemand aanneemt?

Aan de ene kant is het natuurlijk een heel interessant onderwerp waar al veel over gezegd en geschreven is.
Aan de andere kant kan die bewustmaking er ook voor zorgen dat je je eigen lichaamstaal onderdrukt of/en er zelfs misbruik/gebruik van maakt.

Ik vind het ook geen flirten waar jij het over hebt. Het verschil is dat flirten bewust lichaamstaal gebruikt, en dat dit over onbewust gaat.

ishaq
Verkenner
Verkenner

Re: Flirten

Berichtdoor ishaq » 20 dec 2005 19:17

meschianza schreef:Na een erg mooie, heldere preek over Huwelijk en seksualiteit ben ik aan het dneken gezet over flirten. (HEt huwelijk heeft op mij nog niet zo'n betrekking 8) )
Hoe onschuldig is flirten, als je een bijbelse visie hebt op de omgang met jongens (als meis) pas dit daar dan bij?
Om eerlijk te zijn dacht ik er altijd best relaxed over, als een spelletje zeg maar. Maar nu besef ik dat het heel veel met gevoelens te maken heeft, dat je er verwachtingen mee kan wekken die vervolgens gekwetst kunnen worden.... en of flirten echt wel zo rein en onschuldig is.

Hoe denk jij er over?

ik denk niet dat ik jou een antwoord kan geven op basis van de bijbel,maar misschien is het wel interresant om te weten hoe de moslims daar mee omgaan ?

nou volgens de islam is dat iets onreins precies wat jij dacht. In de koran staat:

ALLAH zegt in de koran wat het volgende betekend

24.30. Zeg tot de gelovige mannen dat zij hun ogen neergeslagen houden en dat zij hun passies beheersen. Dat is reiner voor hen. Voorzeker, Allah is wel op de hoogte van hetgeen zij doen.

24.31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.

en de islam keurt alles af wat een gelovige moslim(a) tot overspel kan leiden dus flirten is er ook een van van het gaat om gevoelens die men kan krijgen en als je met die gevoelens gaat spelen dan kan degene die "befleurt" word in de war gaan raken

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 20 dec 2005 20:00

Pas zag ik een documentaire over het leger in Irak. Amerikaanse soldaten proberen irakezen tot soldaten op te leiden. En in het leger schijnen ze elkaar aardig te kunnen jennen. Zo ook hier, een soldaat hield een irakese soldaat naaktfotoos van vrouwen voor om hem te narren maar die jongen bleef stug voor zich uitstaren en weigerde te kijken.
Ik mocht die Irakees gelijk :D

OVerigens vind ik ik een aantal islamieten en christenen wel wat doorgeslagen hoor. Ik vind dat je best je schoonheid mag laten zien als man of vrouw, alleen niet in die mate dat je bewust begeerte opwekt. Dat laatste is iets kostbaars wat binnen een relatie hoort.
Maargoed je kan je als vrouw nog zo inpakken maar zijn er mannen die opgewonden raken bij het zien van mooie ogen of een mooie stem. Laatste redmiddel is dan een netje voor je ogen en buitenshuis niet praten. Maar ik geloof niet dat God vraagt dat we als schimmen door het leven gaan, achter gordijnen weggestopt.
Ik denk dat GOd wil dat je respect hebt voor je eigen lichaam en dat van anderen. Die irakees die ik boven beschreef had respect voor het lichaam van een vrouw, dat die niet als (publiek) lustobject bedoeld is en weigerde daar aan mee te doen. DAt vind ik cool.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Kaboutertje
Verkenner
Verkenner

..

Berichtdoor Kaboutertje » 01 jan 2006 13:49

Flirten, heerlijk!! :D

maar.. je moet wel uitkijken..
sommigen krijgen er verw8ingen van... en dan daar zit je dan met n boy 8er je kont aan :P :roll: neej serieus.. ik zegt uit ervaring: totaal niet leuk!!

dus tegenwoordig kijk ik n btjuhh uit :P

maart blijft heerlijk :D
Dank U voor het kruis Heer! dank U dat U stierf voor ons, U droeg al onze schuld en pijn, nu zijn wij vrij!!

annvisser
Sergeant
Sergeant

Re: ..

Berichtdoor annvisser » 01 jan 2006 13:52

Kaboutertje schreef:
maart blijft heerlijk :D

januari toch ook wel?? :mrgreen: :mrgreen:

oppassen met flirten.. vaak gebeurt 't onbewust, of nee, niet onbewust, maar ist gebeurd voordat je het in de gaten had. Bij mij tenminste..

Terug naar “Archief”