Moderator: Moderafo's
mona schreef:Kan iemand trouwens een korte (!) samenvatting geven van de afgelopen 130 pagina's over dit onderwerp?
mona schreef:Kan iemand trouwens een korte (!) samenvatting geven van de afgelopen 130 pagina's over dit onderwerp?
Ik denk dat de era van dogmatische solo-kerken zijn einde nadert, en dat steeds meer mensen gaan inzien dat gemeente-zijn belangrijker is dan op basis van onopgeefbare dogma's en met niemand meer overweg kunnen.mealybug schreef:
2 zelfs.
Zij lieten zich niet gezeggen'' uit Lukas,
''En zij bekeerden zich niet'' uit Openbaring.
(hoewel er gelukkig steeds meer jongeren komen, die met ware intenties Hem zoeken, en zich vervolgens richten tot Jijdaar en Heartcy, o.a. waar met wat meer liefde en minder dogmatiscch wordt gepredikt dan in onze geloofs-genetische fundamenten.
alexander91 schreef:Ik denk dat de era van dogmatische solo-kerken zijn einde nadert, en dat steeds meer mensen gaan inzien dat gemeente-zijn belangrijker is dan op basis van onopgeefbare dogma's en met niemand meer overweg kunnen.
Rozijn schreef:Ik zal niet zeggen dat ik iedereen recht doe, maar ik zal een poging wagen
Welles
- Nietes
Welles
- Nietes
Enz.
alexander91 schreef:Ik denk dat de era van dogmatische solo-kerken zijn einde nadert, en dat steeds meer mensen gaan inzien dat gemeente-zijn belangrijker is dan op basis van onopgeefbare dogma's en met niemand meer overweg kunnen.
André-J30 schreef: Dat we desalniettemin niet samen kunnen gaan is een gevolg van ons menselijke onvermogen.
André-J30 schreef:Of dat we inzien dat in die "andere kerk / gemeente" ook het Kruis centraal staat. Dat we sowieso de eenheid in het Kruis herkennen en erkennen.
Wat zij de HEERE ook al weer? Ohja: ''Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft'', Hosea 4:6.mealybug schreef:Kennis is Macht, toch?
Aangroeiende takjesalexander91 schreef:Doop en verbond gaan hand in hand. Iemand die met het teken van Christus loopt behoort in het verbond. Door het geloof komen mensen in het verbond terecht (worden ingeent in de edele olijf). De aangroeiende takjes (kinderen) zitten ook in die olijf, maar zullen afvallen als ze overgaan tot ongeloof. Ze horen er dus helemaal bij, net als de volwassenen. En zoals de volwassenen af kunnen breken door ongeloof, zo kunnen kinderen dat ook.
De kinderdoop toestaan komt neer op de overtuiging dat de Bijbel geen onderscheid maakt op basis van leeftijd.
Jezus zou zeggen: Kijk naar de vijgenboom en naar alle bomen.naamloos schreef:Aangroeiende takjes? Die kom ik in Romeinen 11 niet tegen hoor!
Ja mooie boom hoor, maar Paulus heeft het toch echt niet over aangroeiende takjes.Jvslooten schreef:Jezus zou zeggen: Kijk naar de vijgenboom en naar alle bomen.
Zie je wel? Je kunt de aangroeiende takjes zien zitten.
Heidenen niet inderdaad.naamloos schreef:Paulus zegt dat heidenen door geloof geënt worden, niet dat ze door geboorte aangroeien.
Heidenen die door geloof geënt zijn, dus gelovige heidenen.Jvslooten schreef:Heidenen niet inderdaad.
Heidenen volgens de definitie van Petrus of volgens de definitie van Paulus?naamloos schreef:Gelovige heidenen bedoel ik uiteraard.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten