Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

zomaar
Mineur
Mineur

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor zomaar » 31 mar 2010 21:07

Ben blij dat ik niet zo op m'n gewicht hoef te letten. Kan gelukkig veel eten/ snoepen voor ik wat aankom.
Ben na 3 zwangerschappen wel 2 kilo totaal aangekomen. Maar daar heb ik niet zo'n moeite mee.
Ben 1.85 en weeg nu 70 kilo. Wil m'n buik wel graag weer wat strakker krijgen maar dit zit hem meer in de spieren dan in het vet.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 apr 2010 14:24

Hier gaat het erg goed met '''diëten'' geen last van lekkere trek en we zijn geregeld aan het hardlopen en ik ook nog aan het skeeleren.
Vanmorgen even op de weegschaal gestaan en ben weer een kilo kwijt zit nu op -12.5kg in 3 maanden tijd.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 apr 2010 14:28

skeeleren is ook een goed idee. Die heb ik ook nog ergens liggen. vanmorgen was er weer sportgames maar mijn zusje en vriendin gingen allebei niet, dus ik ben maar lekker in bed gebleven :oops: Wel een aardig stukje wandelen naar de stad gehad. En nog maar even die step uitproberen. Ben benieuwd hoe lang ik het vol hou.

Hier is er nu 3 kilo af, nog 3 te gaan, dan ben ik echt tevreden. MEt 1 eraf ook wel, dan is het weer mijn oude gewicht, wat ik al jaren woog. Maar liefst iets minder, en aangezien het er toch onwijs snel aankomt, zonder dat ik overdreven eet, zijn die 2 minder wel handig als buffertje ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 apr 2010 09:30

skeelers heb ik weer verkocht, ik stond er echt niet goed meer op en ik kwam amper vooruit :? nu gewoon lekker lopen enzo
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 apr 2010 19:50

Heb je nooit veel geskeelerd Kwebbel? Of rijden ze gewoon niet lekker?

Ik ben nu 13,3kg kwijt zonder veel moeite voelt echt super! Zo weer een rondje hardlopen met mijn man. Nadeel is wel dat er veel kleding niet meer past en veel nieuw kopen heb ik geen zin in doe ik liever over een poosje als er meer af is.
Laatst gewijzigd door liefie op 06 apr 2010 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 apr 2010 20:24

ik heb een aantal jaren geskeelerd (van m'n 11e tot m'n 16e ongeveer) en ik kan het gewoon niet meer :? ik ben ook wel een beetje bang geworden denk ik :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 apr 2010 11:23

-14 kg :D Net maar warm gegeten want vanavond eten we bij mijn zwager en schoonzus en die eten friet (feestje van mijn 2jarige nichtje) en ik neem netjes mijn boterhammen mee.
Anders eet ik veel te veel calorieen vandaag en afgelopen vrijdag hebben we al friet gegeten.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 12 apr 2010 13:53

liefie schreef:-14 kg :D Net maar warm gegeten want vanavond eten we bij mijn zwager en schoonzus en die eten friet (feestje van mijn 2jarige nichtje) en ik neem netjes mijn boterhammen mee.
Anders eet ik veel te veel calorieen vandaag en afgelopen vrijdag hebben we al friet gegeten.

HEb je ook stil gestaan wat afvallen betreft??

Ik sta nl al 5 wk op -5 kilo.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 apr 2010 14:41

Nee ik heb geen 1 keer echt stil gestaan maar de ene keer val ik meer af per week dan de andere keer vorige week was ik ineens 2.2kg kwijt :shock: en deze week ben ik 800 gram afgevallen (ben wel net ongesteld en vaak hou je dan meer vocht vast)

Ik heb ook echt niet het idee dat ik aan het diëten ben heb nog geen 1 keer echt '''honger'''gehad vandaag mag ik dit allemaal eten.

Ontbijt:
250 gram yoghurt
150 gram aardbeien

tussendoor
2 craqottes
20 gram 20+kaas

lunch
1 tartaartje
200 gram gebakken aardappels
200 gram rauwe wortels
(vlees en aardappels in olijfolie gebakken)

tussendoor (ga ik nu eten)
1 kiwi
1 appel

avondeten
4 meergranen boterhammen
dun besmeren met halvarine
20 gram rauwe ham
20 gram filet

Dan zit ik rond de 1200 calorieen vanavond heb ik een verjaardag dan neem ik misschien nog maximaal 4 hapjes (als het niet te vet is)

Wat eet jij op een dag ongeveer?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 apr 2010 18:21

Huh, 1200 kcal? Maar volgens mijn streepjes lijstje zijn gebakken aardappels echt onwijs veel.

Maar wel onwijs knap dat je zoveel afvalt Liefie!

Ik zit op -3,5 Nog 2,5 te gaan. Al gaat het nu wel langzaam. Maargoed, het blijft voor een goed doel ;)

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 12 apr 2010 20:51

liefie schreef:Nee ik heb geen 1 keer echt stil gestaan maar de ene keer val ik meer af per week dan de andere keer vorige week was ik ineens 2.2kg kwijt :shock: en deze week ben ik 800 gram afgevallen (ben wel net ongesteld en vaak hou je dan meer vocht vast)

Ik heb ook echt niet het idee dat ik aan het diëten ben heb nog geen 1 keer echt '''honger'''gehad vandaag mag ik dit allemaal eten.

Ontbijt:
250 gram yoghurt
150 gram aardbeien

tussendoor
2 craqottes
20 gram 20+kaas

lunch
1 tartaartje
200 gram gebakken aardappels
200 gram rauwe wortels
(vlees en aardappels in olijfolie gebakken)

tussendoor (ga ik nu eten)
1 kiwi
1 appel

avondeten
4 meergranen boterhammen
dun besmeren met halvarine
20 gram rauwe ham
20 gram filet

Dan zit ik rond de 1200 calorieen vanavond heb ik een verjaardag dan neem ik misschien nog maximaal 4 hapjes (als het niet te vet is)

Wat eet jij op een dag ongeveer?

Niet veel.

's morgens:
2 bruine boterhammen met halvarine
1 met kaas en de ander met kipfilet

's middags,
eigenlijk het zelfde, soms wissel ik af met appelstroop, of ik neem 250 cc mag. yoghurt met wat muesli. Of ik neem een cracker met een boterham.

's avonds,
doe ik mee met de warme maaltijd, maar let er wel op dat als ik nieuw vlees braad het apart in een pannetje gaat ivm het vet. maar veel eten we hier niet. 5 aardapels van gemiddelde maat met z'n 6 sen, dus een klein beetje.

Als tussendoortje:
plak ontbijtkoek
appel, of sinaasappel, kiwi, voldoren biscuit. Niet iedere dag hetzelfde ik kijk naar wat ik gegeten met met de maaltijd.

Ik beweeg genoeg, hier op de boerderij altijd wel wat te doen, maar fiets elke dag 20 km op de hometrainer, vandaag 15 en ben om 19,00 nog ff naar de brievenbus gefietst, en er een rondje van gemaakt, was totaal 5.01, dus zit ik weer netjes op de 20 km.
Ik maak er geen gestress van. Als ik niet kan fiets ik er 10 of 5, zaterdag meosten we weg en ik moest nog een hoop doen voor die tijd. ok, dan fiets ik niet. dus hou het op ongeveer 100 per wk.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 apr 2010 20:56

200 gram gebakken aardappels is 226 calorieen valt opzich wel mee... 200 gram gekookte is 152 calorieen.

Het afvallen is eigenlijk een beetje voor de ''grap'' begonnen maar het gaat echt super goed hoef er voor mijn gevoel niks voor te laten en val goed af.
Jij zit bijna op je streefgewicht ook echt super! Jij was toch al ruim 20 kilo afgevallen na je bevalling?

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 12 apr 2010 21:36

liefie schreef:200 gram gebakken aardappels is 226 calorieen valt opzich wel mee... 200 gram gekookte is 152 calorieen.

Het afvallen is eigenlijk een beetje voor de ''grap'' begonnen maar het gaat echt super goed hoef er voor mijn gevoel niks voor te laten en val goed af.
Jij zit bijna op je streefgewicht ook echt super! Jij was toch al ruim 20 kilo afgevallen na je bevalling?

Ik niet, je bedoelt ws Miss F??

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 apr 2010 21:40

@Liefie, volgens mijn lijstje is 100 gram gebakken aardappels 230 kcal, en 100 gram gekookte 80. Scheelt toch wel erg veel. Logisch ook, omdat gebakken veel meer vet in terecht komt. Maar maakt mij niet uit hoor ;) Ik zweer ze altijd even af als ik lijn ;)
En ja, ik was wel weer op mijn oude gewicht, maar ik jojo dan zo snel weer. Ik was er dus weer 4 aangekomen. Dus die 4 zijn er nu weer bijna af, en dan liever nog 2 extra, zodat af en toe maat 36 ook weer past :oops: Maargoed, een slank lijf krijg ik toch nooit, daar heb ik me ondertussen wel overheen gezet :D

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 apr 2010 06:12

Ik volg gewoon het schema van voedingswijzer en die geeft dit aan maar opzich zit er niet ''veel'' vet in want als je 200 gram gekookte aardappels bakt in 1 eetlepel olijfolie (90cal) dan worden het niet ineens 200 calorieen meer.
En het zal echt wel kloppen anders val ik niet af :wink:

Suc6 met de laatste loodjes!

Terug naar “Archief”