Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Speedy
Majoor
Majoor

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Speedy » 12 jun 2013 07:54

Tante Pollewop schreef:Jaa, dit helpt.. :o

En dit gesprek is offtopic.

Nou toch niet helemaal, want de posting staat vol met karikaturen en zwart makerij en dat staat er in dit topic ook volop :mrgreen:
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 12 jun 2013 08:04

En dit was dan weer een karikatuur van dit topic, waar ook wel eens goede gesprekken gaande zijn.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 12 jun 2013 08:16

Tante Pollewop schreef:En dit was dan weer een karikatuur van dit topic, waar ook wel eens goede gesprekken gaande zijn.

Wat let je?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 12 jun 2013 08:38

Tante Pollewop schreef:En dit was dan weer een karikatuur van dit topic, waar ook wel eens goede gesprekken gaande zijn.

Inderdaad en ik onderschrijf dat laatste, al is het wel zeldzaam, want het zijn vaak degenen die het al eens met elkaar zijn, zodra er iets van afwijkends (toch wel aardig in dit verband) voorkomt dan komen de sneren weer.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 12 jun 2013 08:38

Speedy schreef:Wie neemt nou wie de maat? Wie zit er nu met zijn vinger hier te wijzen? En je moet nog maar meer in gaan verdiepen het zwarte pak is bij ngk amper in gebruik en tv is volledig geaccepteerd. En zo langzamerhand begin ik je zoon en schoondochter te begrijpen. Als je op deze manier ze blijft benaderen is de kans dat je je kleinkinderen zou krijgen te zien heel erg klein.

In je boosheid niet meer goed kunnen lezen??? Waar geaart zich in moet verdiepen schrijft hij al gewoon op:

geaart schreef:Het enige wat ik van hun "buitenkant" heb kunnen ontdekken is dat ze inderdaad gewoon een tap achter de kerk zetten als er iets te vieren is en ze gewoon een TV in huis hebben en gekleed zijn zoals iedereen, dus geen zwarte pakken bij de heren met streepjes en knotjes in het haar bij de dames.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 12 jun 2013 08:44

blijblij schreef:
In je boosheid niet meer goed kunnen lezen??? Waar geaart zich in moet verdiepen schrijft hij al gewoon op:

*delete u* *insert* JE hebt gelijk, mijn excuus richting geaart t.a.v. eerdere zinsnede die ik had getypt. Ik heb die aangepast. Ik dacht dat dezelfde tirade weer zou komen die al velen malen heeft geklonken. Hij heeft zich inderdaad meer verdiept, maar de karikatuur die hij verder maakt om zijn punt te maken blijft een karikatuur.
Laatst gewijzigd door Speedy op 12 jun 2013 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 12 jun 2013 08:52

Speedy schreef:
U hebt gelijk, mijn excuus richting geaart t.a.v. eerdere zinsnede die ik had getypt. Ik heb die aangepast. Ik dacht dat dezelfde tirade weer zou komen die al velen malen heeft geklonken. Hij heeft zich inderdaad meer verdiept, maar de karikatuur die hij verder maakt om zijn punt te maken blijft een karikatuur.

Als u dan in uw post "u" in "je" verandert ben ik helemaal dik tevreden :lol:

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 12 jun 2013 09:49

Speedy schreef:Inderdaad en ik onderschrijf dat laatste, al is het wel zeldzaam, want het zijn vaak degenen die het al eens met elkaar zijn, zodra er iets van afwijkends (toch wel aardig in dit verband) voorkomt dan komen de sneren weer.

Tja, soms wordt je boos als anderen iets vervelends zeggen over wie je bent.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 12 jun 2013 10:11

Tante Pollewop schreef:Tja, soms wordt je boos als anderen iets vervelends zeggen over wie je bent.

Nee, als er karikaturen worden gebruikt en vuil gespuit wordt.

Blijkbaar zijn is er een grote afiniteit onder degenen die in dit topic (en dan weer even terug naar de header) met elkaar 'goede' gesprekken hebben.

Om de proef op de som te nemen. Heb ik dit topic en andere topic eens laten lezen aan een paar bekenden die zelf homofiel zijn. Eerste reactie ....... 'als ik de wijze zie waarop sommigen posten en hun gevoelens uiten t.a.v. de kerk, dan mag je als kerk blij zijn dat deze personen weg zijn, hoe hard dat ook klinkt'

Een andere reactie 'ik heb zelf pijn en enorm pijn gehad hoe ik er mee worstelde en grote angst om niet meer geaccepteerd te worden, maar hoe mijn ouders, hoe mijn predikant, hoe de ouderlingen mij opgevangen hebben is 100% tegenovergesteld dan wat hier gepost wordt en beweert wordt hoe het in de kerk toegaat. Liefde en veel luisterende oren zijn mij gegeven!'

Deze 2 uiteenlopende personen zitten in zeer orthodoxe kerken en veel contacten hebben en ook jongeren opvangen.

Op mijn vraag 'kom eens hier posten en laat zien dat die karikaturen niet kloppen' werd ik hartelijk uitgelachen en kreeg te horen 'wij hebben wel wat zinnigers te doen'.

......... kortom ......... ik moet wat zinnigers gaan doen :-k

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 12 jun 2013 10:30

Hoho, er zijn ook zeker goede gesprekken geweest met mensen met wie ik het absoluut niet eens ben. Laatst nog met schelpje.

Ik geloof best dat er mensen zijn die goed worden opgevangen in de kerken, ook de meest reformatorische. Over het algemeen zullen zij zich voegen naar de opvattingen van de kerk. Zodra zij een afwijkende mening ontwikkelen, zal de goede houding en de 'liefdevolle omgang' plaatsmaken voor verhalen zoals er hier zoveel zijn verteld.

Ik begrijp ook dat ik met mijn veranderende opvattingen niet thuishoor in een reformatorische kerk, en ik ben er niet rouwig om dat ik er weg ben. Ik zou alleen willen dat anderen niet hoeven mee te maken wat ik heb meegemaakt.
Ik kan nl. helaas niet zeggen dat er in eerste instantie niet heel goed naar mij geluisterd is. Toen men dat wel probeerde, was ik al weg.

Dan nog over de 'zinniger' dingen: toen ik een jaar of 16 was bestond refoweb ook al, en deze discussies ook. 8)
Ik vond het een openbaring dat er ook christenen zijn die ook homo zijn. Het heeft mij geholpen om die twee belangrijke zaken te kunnen verenigen.
Ik weet dat er nu ook jongens en meisjes zoals ik meelezen, en wat hebben aan het goede deel van de gesprekken.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 12 jun 2013 10:35

Speedy schreef: Om de proef op de som te nemen. Heb ik dit topic en andere topic eens laten lezen aan een paar bekenden die zelf homofiel zijn. Eerste reactie ....... 'als ik de wijze zie waarop sommigen posten en hun gevoelens uiten t.a.v. de kerk, dan mag je als kerk blij zijn dat deze personen weg zijn, hoe hard dat ook klinkt'.
Allereerst: er is oorzaak en gevolg. Ik kan het begrijpen dat mensen op een enorm negatieve manier hun gevoelens zijn gaan uiten naar 'de' kerk. Als je maar lang genoeg weggezet wordt, gaat dat bij velen vanzelf.
Persoonlijk heb ik wel begrip voor het onbegrip van anderen. Maar het is wel eens moeilijk om lief te blijven als je het gemak ziet waarmee anderen over iets oordelen waar ze persoonlijk nooit mee te maken krijgen.

Speedy schreef: Een andere reactie 'ik heb zelf pijn en enorm pijn gehad hoe ik er mee worstelde en grote angst om niet meer geaccepteerd te worden, maar hoe mijn ouders, hoe mijn predikant, hoe de ouderlingen mij opgevangen hebben is 100% tegenovergesteld dan wat hier gepost wordt en beweert wordt hoe het in de kerk toegaat. Liefde en veel luisterende oren zijn mij gegeven!'
Ja Speedy, dat komt ook voor en heel vaak zelfs. Maar er is in de orthodoxe kerken echter een voorwaarde om die 'liefde en veel luisterende oren' te mogen ervaren. Dat gebeurt pas als de homo in kwestie zich violledig confirmeert aan de opvattingen van die ouders, perdikanten en ouderlingen... Zodra je je leven wilt indelen met God maar met een andere visie op de homoseksuele parxis is het over met de 'liefde en de luisterende oren'.
Er is ruimte, maar wel de ruimte die de ander aangeeft. Want God wil het zo. Zeggen ze.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 12 jun 2013 10:48

JeeWee schreef: Ja Speedy, dat komt ook voor en heel vaak zelfs. Maar er is in de orthodoxe kerken echter een voorwaarde om die 'liefde en veel luisterende oren' te mogen ervaren. Dat gebeurt pas als de homo in kwestie zich violledig confirmeert aan de opvattingen van die ouders, perdikanten en ouderlingen... Zodra je je leven wilt indelen met God maar met een andere visie op de homoseksuele parxis is het over met de 'liefde en de luisterende oren'.
Er is ruimte, maar wel de ruimte die de ander aangeeft. Want God wil het zo. Zeggen ze.

Jouw kruistocht ken ik zo langzamerhand wel. Want precies exact hetzelfde is van toepassing op jou en daar ligt gelijk de spagaat. Want JeeWee schrijft voor hoe refo kerken moeten handelen en indirect schrijf je voor hoe God moet werken.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 12 jun 2013 10:52

Tante Pollewop schreef:Hoho, er zijn ook zeker goede gesprekken geweest met mensen met wie ik het absoluut niet eens ben. Laatst nog met schelpje.

Ik geloof best dat er mensen zijn die goed worden opgevangen in de kerken, ook de meest reformatorische. Over het algemeen zullen zij zich voegen naar de opvattingen van de kerk. Zodra zij een afwijkende mening ontwikkelen, zal de goede houding en de 'liefdevolle omgang' plaatsmaken voor verhalen zoals er hier zoveel zijn verteld.

Ik begrijp ook dat ik met mijn veranderende opvattingen niet thuishoor in een reformatorische kerk, en ik ben er niet rouwig om dat ik er weg ben. Ik zou alleen willen dat anderen niet hoeven mee te maken wat ik heb meegemaakt.
Ik kan nl. helaas niet zeggen dat er in eerste instantie niet heel goed naar mij geluisterd is. Toen men dat wel probeerde, was ik al weg.

Dan nog over de 'zinniger' dingen: toen ik een jaar of 16 was bestond refoweb ook al, en deze discussies ook. 8)
Ik vond het een openbaring dat er ook christenen zijn die ook homo zijn. Het heeft mij geholpen om die twee belangrijke zaken te kunnen verenigen.
Ik weet dat er nu ook jongens en meisjes zoals ik meelezen, en wat hebben aan het goede deel van de gesprekken.

Hier kan ik me ook wel in vinden, maar goede gesprekken kunnen alleen als er geluisterd wordt. Kijk als iemand hier in dit topic komt (voor het eerst) en dumpt bijbelteksten dan denk ik ook hoe goed bedoeld dit is niet handig. Maar vervolgens komt er 1 overheen en die schopt desbetreffende poster de hoek in. En dat is precies hetzelfde.

Je bereikt veel en veel meer om te vragen, te praten, te luisteren en niet met regelrechte vooroordelen en karikaturen weer posten. En zo lang er hier negatief wordt geschreven over de refo'kliek' blijf ik reageren ;)

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 12 jun 2013 10:54

Maar de refokerken schrijven toch ook vaak voor hoe God moet werken? Ze weten vaak ook precies wat God wil en denkt. Daar ben ik juist op afgeknapt eigenlijk.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 12 jun 2013 10:56

Speedy schreef:Hier kan ik me ook wel in vinden, maar goede gesprekken kunnen alleen als er geluisterd wordt. Kijk als iemand hier in dit topic komt (voor het eerst) en dumpt bijbelteksten dan denk ik ook hoe goed bedoeld dit is niet handig. Maar vervolgens komt er 1 overheen en die schopt desbetreffende poster de hoek in. En dat is precies hetzelfde.

Je bereikt veel en veel meer om te vragen, te praten, te luisteren en niet met regelrechte vooroordelen en karikaturen weer posten. En zo lang er hier negatief wordt geschreven over de refo'kliek' blijf ik reageren ;)

Ik probeer me altijd wel belangstellend op te stellen, hoewel dat niet altijd meevalt.
Ik erger me ook wel eens rot aan de toon in deze discussies. :?

Terug naar “Archief”