Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor Mortlach » 05 mar 2010 16:26

vpk schreef:@pannenkoek: misschien is het ook goed om juist wat af te wisselen? dus niet altijd ontbijten met boterhammen, maar ook eens met ontbijtkoek, crackers, yoghurt en evt. muesli of een appel.
dus niet elke dag hetzelfde schema van etenswaren, want hier raakt je lichaam ook aan gewend...

Is dat zo? Is regelmaat juist niet gewoon erg goed voor je?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 mar 2010 16:38

Mortlach schreef:
vpk schreef:@pannenkoek: misschien is het ook goed om juist wat af te wisselen? dus niet altijd ontbijten met boterhammen, maar ook eens met ontbijtkoek, crackers, yoghurt en evt. muesli of een appel.
dus niet elke dag hetzelfde schema van etenswaren, want hier raakt je lichaam ook aan gewend...

Volgens mij is dat afwisselen echt niet nodig ik eet ook bijna altijd hetzelfde 's morgens maar val gewoon af.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 05 mar 2010 17:32

Door af te wisselen zijn er een heleboel mensen afgevallen.
Maar het verschilt ook weer per persoon.
Mij heeft het iig wel geholpen.

Ik ben deze week ook 2 keer wezen sporten en heb 's avonds ook niets meer gegeten.
Als je sport krijg je hele andere positieve energie.
Echt aan te raden.
M'n buikje is al een stukje geslonken dus ga zo lekker verder.....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 05 mar 2010 19:11

liefie schreef:
Mortlach schreef:

Volgens mij is dat afwisselen echt niet nodig ik eet ook bijna altijd hetzelfde 's morgens maar val gewoon af.

afwisselen is de kracht van sonja bakker 8) . niet dat ik daar nou erg van ondersteboven ben ofzo, maar het is wel zo dat je stofwisseling veel meer gestimuleerd wordt wanneer je gevarieerd eet. en dan niet alleen 's morgens, maar ook eens afwisselen met die boterhammen tussen de middag.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 05 mar 2010 20:27

Funlover schreef:Door af te wisselen zijn er een heleboel mensen afgevallen.

Ik ben deze week ook 2 keer wezen sporten en heb 's avonds ook niets meer gegeten.
Echt aan te raden.

Mijn buik (je) wordt (is) wel dunner, alleen de kilo's worden niet minder
Er werd zelf gedacht dat ik zwanger was, kun je nagaan wat voor een buik ik had :lol:

Ik denk dat ik mijn naam eer aan ga doen en een ontbijt neem van pannekoeken om eens af te wissellen.

Nee hoor. ik let wel op mijn eten, maar ga iets minder fietsen. Niet meer dan 20 km per dag.
's morgens 2x een kwartier en 's middags ook.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 mar 2010 02:21

pannenkoek schreef:Mijn buik (je) wordt (is) wel dunner, alleen de kilo's worden niet minder
Er werd zelf gedacht dat ik zwanger was, kun je nagaan wat voor een buik ik had :lol:

Ik denk dat ik mijn naam eer aan ga doen en een ontbijt neem van pannekoeken om eens af te wissellen.

Nee hoor. ik let wel op mijn eten, maar ga iets minder fietsen. Niet meer dan 20 km per dag.

Het kan zijn dat je vet aan het vervangen bent door spieren (ik neem aan dat je beenspieren behoorlijk wat steviger zijn geworden door al dat fietsen). Spieren zijn zwaarder dan vet, dus kun je idd buik kwijtraken en toch zwaarder worden/geen gewicht kwijtraken. Eigenlijk is gewicht alleen dan ook geen goede maat, omdat je eigenlijk je vetpercentage wilt weten. Een beetje sportschool heeft daar wel een apparaatje voor, en er zijn volgens mij al weegschalen die het kunnen meten.
Als je dat percentage niet kunt meten, is een goede methode gewoon te kijken hoe je je voelt, en hoe je kleren zitten. Dant maakt de exacte stand van de weegschaal ook niet meer uit.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 mar 2010 15:32

Net twintig minuten gefietst naar nergens en terug, gewoon voor de beweging. Het idee was om meer te gaan fietsen in mijn vrije tijd, en dat is gelukt. Maar ei dat ik ben, neem ik me dan meteen voor een uur te gaan fietsen... hoezo overambitieus? Maar gelukkig kan ik dat soort malligheid wat beter van me afzetten, en ben ik blij dat ik uberhaupt ben gaan fietsen en niet teleurgesteld dat ik niet meteen de tour de france heb kunnen rijden.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 mar 2010 09:53

Hier is er nu 10 kilo af zonder al te veel moeite. Van het weekend 2 feestjes gehad en wat lekkere dingen genomen en geen calorieën geteld en toch 700 gram kwijt.
Vanavond weer lekker hardlopen samen met mijn man en misschien vanavond nog baantjes trekken met de buurvrouw.

Jannoek gaat goed met jou! Sport je er ook bij of niet?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 mar 2010 13:54

Ik ga vanaf volgende week weer beginnen met de WW. Zelf afvallen vind ik toch moeilijker dan ik dacht en blijf steken. Dus vanaf volgende week woensdag mag ik weer aan de bak.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 mar 2010 11:36

pannenkoek schreef:
Funlover schreef:Door af te wisselen zijn er een heleboel mensen afgevallen.

Echt aan te raden.

Mijn buik (je) wordt (is) wel dunner, alleen de kilo's worden niet minder

Misschien inderdaad omdat je veel spieren kweekt, en spieren meer wegen dan vet. Dan val je wat betreft kilo's niet af maar word je wel slanker. Wat dat betreft kijken mensen vaak teveel naar kilo's terwijl je meer naar figuur moet kijken. Het gaat niet alleen om gewicht, hoewel het soms een indicator kan zijn maar om een gezond figuur.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 10 mar 2010 11:57

Yes, Er was 4.4 af. Toen kwam er een kilo bij en nu zit ik op -4.8
Dus het gaat de goede kant weer op.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 mar 2010 19:05

Marnix schreef:Misschien inderdaad omdat je veel spieren kweekt, en spieren meer wegen dan vet. Dan val je wat betreft kilo's niet af maar word je wel slanker. Wat dat betreft kijken mensen vaak teveel naar kilo's terwijl je meer naar figuur moet kijken. Het gaat niet alleen om gewicht, hoewel het soms een indicator kan zijn maar om een gezond figuur.

Een veel belangrijker punt van spiermassa voor de mensen die af willen vallen: spiermassa kost meer energie om in stand te houden dan vetmassa. Hoe meer spiermassa je hebt, hoe hoger je "rustmetabolisme" is, de hoeveelheid energie die je lijf verbruikt als je helemaal niks doet. Vervang een kilo vet door een kilo spieren, en je verbranding gaat omhoog, 24 uur per dag, dus ook als je slaapt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 mar 2010 23:53

Precies. Daarom is het ook een kwestie van volhouden... sommige mensen stoppen na een klein poosje sporten i.c.m. gezond eten omdat ze weinig afvallen. Dat komt doordat de spiermassa toeneemt en dat weegt ook best wat... Maar hou je dan vol, dan gaat het juist dubbel werken... als je sport verbrand je lichaam ook na het sporten nog tot 2 dagen extra.... en als je meer spieren hebt is dat alleen maar meer. Daarom werkt afvallen zonder te sporten vaak ook niet echt goed.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 11 mar 2010 08:07

Marnix schreef:Precies. Daarom is het ook een kwestie van volhouden... sommige mensen stoppen na een klein poosje sporten i.c.m. gezond eten omdat ze weinig afvallen. Dat komt doordat de spiermassa toeneemt en dat weegt ook best wat... Maar hou je dan vol, dan gaat het juist dubbel werken... als je sport verbrand je lichaam ook na het sporten nog tot 2 dagen extra.... en als je meer spieren hebt is dat alleen maar meer. Daarom werkt afvallen zonder te sporten vaak ook niet echt goed.

vorige wk dinsdag bleef ik op gewicht er was zelfs een kilo bijgekomen, maar ik heb idd doorgezet, blijven fietsen, (elke dag 20 km) en op letten op wat ik eet, en nu zak ik idd weer. We willen altijd veel te snel, en dat is niet goed.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 mar 2010 10:36

Marnix schreef:Precies. Daarom is het ook een kwestie van volhouden... sommige mensen stoppen na een klein poosje sporten i.c.m. gezond eten omdat ze weinig afvallen. Dat komt doordat de spiermassa toeneemt en dat weegt ook best wat... Maar hou je dan vol, dan gaat het juist dubbel werken... als je sport verbrand je lichaam ook na het sporten nog tot 2 dagen extra.... en als je meer spieren hebt is dat alleen maar meer. Daarom werkt afvallen zonder te sporten vaak ook niet echt goed.

Jammer genoeg denken mensen (vooral vrouwen) vaak meteen aan van die body builders als je het over krachttraining hebt en nemen het daarom als optie niet serieus. Alsof je van een uurtje of twee sportschool in de week ineens een bodybuilder wordt. Uit mijn hoofd is het vetpercentage van de gemiddelde vrouw zo'n 25%. (mannen 15-20%). Bij bodybuilders is dat 3%. Dat krijg je echt niet zomaar.

Zelf ben ik met een weekje suiker-arm eten al 1,5 kilo kwijt.

Terug naar “Archief”