Moderator: Moderafo's
Mortlach schreef:Ik ben weer begonnen met zoveel mogelijk suiker uit het dagelijkse dieet te schrappen. (frisdrank, snoep, zoet beleg etc). Met als gevolg een knallende koppijn als gevolg van de ontwenningsverschijnselen.
Liesien schreef:Mortlach schreef:Ik ben weer begonnen met zoveel mogelijk suiker uit het dagelijkse dieet te schrappen. (frisdrank, snoep, zoet beleg etc). Met als gevolg een knallende koppijn als gevolg van de ontwenningsverschijnselen.
Ja, dat probleem heb ik ook. Zo gauw als ik 'gezond' wil gaan leven heb ik elke dag knallende hoofdpijn.
Iemand een idee wat daartegen te doen is?
Mortlach schreef:Liesien schreef:Mortlach schreef:Ik ben weer begonnen met zoveel mogelijk suiker uit het dagelijkse dieet te schrappen. (frisdrank, snoep, zoet beleg etc). Met als gevolg een knallende koppijn als gevolg van de ontwenningsverschijnselen.
Ja, dat probleem heb ik ook. Zo gauw als ik 'gezond' wil gaan leven heb ik elke dag knallende hoofdpijn.
Iemand een idee wat daartegen te doen is?
Ja, gewoon een paar dagen afzien en doorbijten, evt met een paracetamol. Je reactie op het gebrek aan suiker moet met een paar dagen weg zijn. Wat ik wél doe is s'middags een schaaltje fruit (banaan, mandarijntjes, appel). Daar zit toch ook wat suiker in, maar dat is natuurlijker dan dat gerafineerde spul in cola of snoep.
Ik had er vandaag al stukken minder last van. Wel was het lastig vandaag om van de paaseitjes af te blijven. Maar goed, zo is er het hele jaar door wel te snoepen natuurlijk.
Wat pas echt een ervaring is: als je het suiker-arm dieet een tijdje volhoudt (zeg 2 maanden), dan een beker roomijs leegeten. Dan merk je pas wat voor een effect zo'n suiker-overdosis op je heeft. Ik voelde de beestjes als het ware onder mijn huid rondkruipen. En dan realiseer je je pas dat we normaal gesproken wennen aan zulke hoeveelheden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten