Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daatje123

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor Daatje123 » 04 mar 2010 13:01

Ik werk ook 40 uur in de week (vaak nog meer). Toch lukt het mij ook wel om tijd te maken om te steppen bijv. Niet om af te vallen trouwens, maar goed. Zodra ik thuis ben totdat mijn man thuis komt (half uurtje/drie kwartier), na het eten of op zaterdag. Waar een wil is... :wink:

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 04 mar 2010 16:30

Ik wil ook wel, maar het is de laatste tijd alleen maar snel eten, opfrissen en weer weg... Dan komt er niet veel van sporten terecht... :wink: En ja, snoepen en toch afvallen.. Ik snap het ook niet! Vind het wel best zo :D :wink: 8) :lol:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 04 mar 2010 19:45

Ik ben aan 't WW-en! :D
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 04 mar 2010 20:29

Mortlach schreef:Ik ben weer begonnen met zoveel mogelijk suiker uit het dagelijkse dieet te schrappen. (frisdrank, snoep, zoet beleg etc). Met als gevolg een knallende koppijn als gevolg van de ontwenningsverschijnselen.

Ja, dat probleem heb ik ook. Zo gauw als ik 'gezond' wil gaan leven heb ik elke dag knallende hoofdpijn.
Iemand een idee wat daartegen te doen is?
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 mar 2010 21:46

Liesien schreef:
Mortlach schreef:Ik ben weer begonnen met zoveel mogelijk suiker uit het dagelijkse dieet te schrappen. (frisdrank, snoep, zoet beleg etc). Met als gevolg een knallende koppijn als gevolg van de ontwenningsverschijnselen.

Ja, dat probleem heb ik ook. Zo gauw als ik 'gezond' wil gaan leven heb ik elke dag knallende hoofdpijn.

Ja, gewoon een paar dagen afzien en doorbijten, evt met een paracetamol. Je reactie op het gebrek aan suiker moet met een paar dagen weg zijn. Wat ik wél doe is s'middags een schaaltje fruit (banaan, mandarijntjes, appel). Daar zit toch ook wat suiker in, maar dat is natuurlijker dan dat gerafineerde spul in cola of snoep.

Ik had er vandaag al stukken minder last van. Wel was het lastig vandaag om van de paaseitjes af te blijven. Maar goed, zo is er het hele jaar door wel te snoepen natuurlijk.

Wat pas echt een ervaring is: als je het suiker-arm dieet een tijdje volhoudt (zeg 2 maanden), dan een beker roomijs leegeten. Dan merk je pas wat voor een effect zo'n suiker-overdosis op je heeft. Ik voelde de beestjes als het ware onder mijn huid rondkruipen. En dan realiseer je je pas dat we normaal gesproken wennen aan zulke hoeveelheden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 04 mar 2010 22:31

Mortlach schreef:
Liesien schreef:

Ja, gewoon een paar dagen afzien en doorbijten, evt met een paracetamol. Je reactie op het gebrek aan suiker moet met een paar dagen weg zijn. Wat ik wél doe is s'middags een schaaltje fruit (banaan, mandarijntjes, appel). Daar zit toch ook wat suiker in, maar dat is natuurlijker dan dat gerafineerde spul in cola of snoep.

Ik had er vandaag al stukken minder last van. Wel was het lastig vandaag om van de paaseitjes af te blijven. Maar goed, zo is er het hele jaar door wel te snoepen natuurlijk.

Wat pas echt een ervaring is: als je het suiker-arm dieet een tijdje volhoudt (zeg 2 maanden), dan een beker roomijs leegeten. Dan merk je pas wat voor een effect zo'n suiker-overdosis op je heeft. Ik voelde de beestjes als het ware onder mijn huid rondkruipen. En dan realiseer je je pas dat we normaal gesproken wennen aan zulke hoeveelheden.

Ik heb ze expres niet gekocht. ZE zijn dan echt zo op. En dan spijt hebben.....
zolang de kinderen er niet naar vragen, niet kopen, en de kinders hebben net zo lief een marsje.Gek, ik kan er al 4 wk vanaf blijven, terwijl ik het voor die tijd geen dag laten kon.
één, en het liefst at ik er 2.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 mar 2010 22:46

of lekkere alternatieven zoeken voor paaseitjes ;) Ik hou niet zo van fruit, maar ik vind die kruidrepen van de Aldi erg lekker, dus daar eet ik nu als tussendoortje vaak een stukje van, of een plakje gewone ontbijtkoek.
Ik ben net bij Zumba geweest, maar daar vind ik weinig aan, het blijft volgende week weer lekker fitnessen, en een keer bij sportgames kijken, dat lijkt me ook wel leuk.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 mar 2010 06:51

ik vond Zumba wel grappig maar ik hou niet van al dat stappen, armen omhoog, armen omlaag e.d. Het zag er op televisie erg leuk uit maar ja die vrouwen waren al slank :lol: 8) tsja... ik sport al zowiso op m'n werk en ik fiets naar m'n werk heen en weer. Bovendien loop ik anderhalf uur daarnaast nog met m'n hond op een dag. Als dat niet genoeg is :roll:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 05 mar 2010 08:25

Ik heb advies nodig!!

Mijn gewicht blijft op dit moment staan. Het blijft bij -4.4 (er moet totaal 10 af) Bij een vriendig kwam er zelfs 2 kilo bij.
Ik heb begrepen dat mijn stofwisseling zich heeft aangepast (ben nu 4 wk bezig)
Ik eet 's morgens 2 en 's middags 2 boterhammen. 1 met kaas, en 1 met vleeswaren. Tussendoor een biscuitje. Verder per dag 2 appels, 1 sinaasappel en een kiwi. Ik drink denk 1,5 liter thee. Ik fiets op de hometrainer min. 20 km per dag. vd wk heb ik 37, 25, 25 en 36 km gefietst.

Het advies was (via een chatbox van valtaf.nl) minder fietsen en meer eten. Dit gaat eigenlijk tegen me in omdat ik dan naar mijn idee minder beweeg en weer meer eet.

Wie van jullie kan hier iets over vertellen?
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mar 2010 09:18

Volgens mij moet je meer gaan eten inderdaad. Je eet wel weinig. Qua calorieen kom je nu lang niet aan de benodigde hoeveelheid denk ik.
Ik eet momenteel 's morgens 2 beschuitjes met hagelslag, tussen de middag 3 boterhammen met mager vleeswaren, kaas of vlokken (helemaal niet gezond dus ;) ), 's avonds groenten, aardappels en vlees. En tussendoor 2 x een plak kruidreep en 1 x fruit, en soms 's avonds nog een beschuitje. En ik ben afgelopen week toch een kilo afgevallen. Ik heb afgelopen week wel 2 x gesport, normaal gesproken 1 x. En ik probeer bijna elke dag wel een stukje te wandelen of op de fiets naar de stad te gaan ofzo.
Minder fietsen weet ik niet of dat helpt. Ik denk wel dat als je lichaam nu zo gewend is aan dat vele fietsen, dat als je daarmee stopt de kilo's er snel weer bij zitten. een middenweg zoeken is misschien beter?
Succes!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 mar 2010 09:24

Pannenkoek ik denk ook dat je meer moet eten. Je verbrand erg veel calorieën en krijgt naar die verhouding erg weinig binnen en dan slaat je lichaam alles op om voldoende energie te krijgen.
Minder fietsen durf ik niks over te zeggen al lijkt me wel dat als je daar mee ophoud dat je dan weer aankomt misschien om de dag zoveel km fietsen?
Maar ik heb er ook geen verstand van ik sport zelf om de dag en val ook gewoon af.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 mar 2010 10:38

Hier staat de teller op -19.8 ::))

Het gaat echt super goed! Voel me goed, zit lekker in m'n vel, krijg veel complimentjes 8) en ik lijn niet (maar eet heel bewust).

Ben nu over de helft, nog zo'n 10/15 kilo te gaan.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 mar 2010 11:25

Het is sowieso verstandig te eten als je honger hebt - niet uit verveling of als troost, maar echt honger. En dan wel wat gezonds he, fruit, noten, boterhammen met kaas of vlees. Het voorkomt dat je lijf in een soort spaarstand gaat. Zeker als je zoveel beweegt is goed eten gewoon nodig. Ik at altijd het meest in de tijden dat ik gewicht wou verliezen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 05 mar 2010 15:26

@pannenkoek: toen ik 16 was ben ik naar een dietiste geweest en die gaf me dubbel zoveel te eten als ik daarvoor deed (om af te vallen). Ik denk dat iedereen het idee heeft dat je afvalt door weinig te eten, maar als je te weinig eet, gaat je lichaam op spaarstand en zet het alles wat wel binnenkomt om in vet :-k

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 05 mar 2010 16:22

@pannenkoek: misschien is het ook goed om juist wat af te wisselen? dus niet altijd ontbijten met boterhammen, maar ook eens met ontbijtkoek, crackers, yoghurt en evt. muesli of een appel.
dus niet elke dag hetzelfde schema van etenswaren, want hier raakt je lichaam ook aan gewend...
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”