Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor Tuinfluiter » 02 feb 2010 20:21

Wat een leuke foto's van al die lieve kindertjes!!!

Vroeg me eigenlijk af hoe het met Jantine en haar kinderen is.
Mis haar al heel lang, jammer!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 02 feb 2010 20:54

Idd hele mooie foto`s!! Wordt altijd zo blij van die kindersnoetjes. =D>

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 02 feb 2010 21:55

Wat een lieve kindjes allemaal! :8>
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 02 feb 2010 22:28

@laura, leuke foto!!ik geniet echt van het dragen, ik vindt het erg jammer dat ik het ergonomisch dragen niet eerder heb gevonden.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 03 feb 2010 09:32

maar kan dat ook met babytjes van 7 weken ? ze kan haar hoofdje nog niet stabiel houden.
Afbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 03 feb 2010 10:00

ja hoor, een ssc(of voorgevormde drager) past vaak nog tot het hoofd en anders zit er een speciaal slaapkapje bij, die het hoofd steunt.
en met doeken kun je het wel zo knopen.dat het hoofdje genoeg steun krijgt
-doeken zijn ingewikkelder, maar met wat oefening goed te gebruiken, en veelzijdig.
-een Mei-tai, is iet s makkelijker met knopen. kijk eens hier http://www.babylonia.be/product.php?mai ... 04&lang=NL
-een tussenvorm tussen een mei-tai en een ssc in de bondolino http://www.hoppediz.de/shop/bondolino
-en anders heb je de voorgevormde drager(ssc) de ergo bv zoals laurac http://www.slingomama.nl/index.php?cPath=116_42_104
daar kan je babyinsert bij kopen
-een hele mooie en geschikte voor kleintjes is de manduca http://www.slingomama.nl/index.php?cPath=116_42_55
of de Beco http://www.blozekriekske.nl/index.php/cPath/29

de meeste van deze dingen zijn best prijzig, maar ook weer goed verkoopbaar en veel langer te gebruiken dan de babyborn of zon lodger
ik ratel wel een beetje geloof ik, maar ik heb heel wat systemen geprobeerd, ook idd om dat ik veel met ov reis, en het is zo jammer als het niet lekker zit

hier heb je nog een goede site waar je draagsystemen kan lenen om uit te proberen, dat is mischien wel fijn
http://www.babybij.nl/winkel/index.php? ... d85a11afeb

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 feb 2010 11:04

Vrijdagmorgen heb ik voor Jurian een afspraak bij de dokter staan. Het kon alleen vandaag nog rond 5 uur, maar ik moet werken, en mijn man kan ook niet eerder uit zijn werk komen.
Nu voor het eerst dus vervelend dat we allebei werken, al is hij niet echt heel ziek ofzo, dus op het kdv zal het ook best gaan. Want als hij echt ziek is, en koorts heeft, dan neem ik gewoon vrij tot mijn man thuis is. MAar dat vind ik nu niet zo nodig. Wel jammer dat we dus vrijdag pas bij de huisarts terecht kunnen. Ik hoop echt dat hij er iets aan kan doen, want ik vind het nu wel te lang duren dat gehoest. Ben benieuwd wat de dokter zegt :) (pff, en ik ben zo bang om voor niks te komen, dat vind ik zo stom, maargoed, dat laat ik maar aan de dokter over nu ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 feb 2010 11:46

Leuke foto's.. :)
Wat is er met Jurian dan? Dat je naar de dokter gaat?

Ik had een babybjorn. En dat ging goed. Bij korte wandelingen, in de winkels, op de fiets.
Lange wandeltochten deed ik met de Bugaboo.

En als we nu naar de winkels gaan, loopt ze altijd. Kinderwagen vindt ze niets meer,
en ze heeft goed door dat ze in de winkel niet aan alle spullen mag zitten, dus ik vind het wel best.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 feb 2010 11:53

@ aikongirl, hij hoest heel erg. Twee nachten geleden stikte hij er bijna in. Op zich niet zo erg dat hij hoest, maar wel al 2 weken achter elkaar en volgens mij al de 3e keer in zijn leven dat hij zo lang hoest. Mijn man heeft flink astma, dus ik heb liever dat de dokter dat uitsluit of dat ik denk 'het gaat wel over' en hij loopt een longontsteking op ofzo.

Ik ga meestal met de buggy naar de stad. Als ik uit mijn werk ofzo ga, met de auto, of als ik met de fiets ga, dan gaat Jurian altijd in het winkelwagentje, dat vindt hij het leukst. Lekker feestje bouwen in de winkel met andere mensen, kiekeboe spelen enzo en zoveel mogelijk uit de schappen te pakken krijgen ;)

Maar voor wandelingen in de zomervakantie lijkt zo'n draagrugzak me ideaal.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 feb 2010 12:35

gempa schreef:@laura, leuke foto!!ik geniet echt van het dragen, ik vindt het erg jammer dat ik het ergonomisch dragen niet eerder heb gevonden.

Hahaha, ja dat gevoel heb ik ook! Wij hadden een babybjorn maar dat konden mijn schouders en rug gewoon niet aan. We hebben de Ergo pas sinds juni en ik zou willen dat we hem een jaar eerder hadden gekocht! Als er DV een volgend kindje mag komen 9en het past erin) denk ik dat ik het weer veel ga gebruiken, ook voor de 'mama/papa-kind bonding'. Ik ben ook een erge ratel als het om 'babywearing' gaat, ik vind het heerlijk!!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 feb 2010 12:46

missf: onze ha zegt altijd: beter tien keer voor niks geluisterd naar de longen, dan een keer te weinig!

Hier wordt ook nog steeds gehoest, na wel een dikke maand ofzo. Het gaat wat beter. Het was een fikse bovensteluchtweginfectie. Er heerst hier een virus waar ze enorm lang van blijven hoesten.

Hopelijk valt het mee voor jurian! en is het geen asta, dat is zoo sneu, als kindjes het zo jong al hebben!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 03 feb 2010 13:15

MissF schreef:Ben benieuwd wat de dokter zegt (pff, en ik ben zo bang om voor niks te komen, dat vind ik zo stom, maargoed, dat laat ik maar aan de dokter over nu )

ik was ook een x met emmabeth bij de dokter omdat ze 's nachts zo vreselijk hoestte. 's morgens meteen gebeld en kon 's middags terecht, was het bijna over... ik zei tegen de h.a. je zult wel denken: zo'n overbezorgd moedertje met haar 1e kindje .. zei ze ach, ik heb er 3 en de jongste is 18 maar ik heb nog steeds zorgen! :lol:
en idd wat ppm ook zegt, liever een x te vaak dan een x te weinig!
emmabeth hoest overigens ook weer flink. en dan vooral in de vroege ochtenduren..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 feb 2010 14:57

huisarts zegt hier ook bij de kleintjes liever een keer te vaak, dan te laat.. hier hebben ze allebei ook een paar weken flink gehoest!

Matteo stond net op een stoel en zei: Milan is een peuter, Matteo is een kleuter..

Ik zei: nee andersom...

Hij draait zich om op de stoel en zegt hetzelfde nog een keer :lol: :lol: :lol: :mrgreen:

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 03 feb 2010 15:05

jeepeecee schreef:maar kan dat ook met babytjes van 7 weken ? ze kan haar hoofdje nog niet stabiel houden.

Ik zou dan persoonlijk voor een van de doeken o.i.d. kiezen en niet voor een drager~!

@ TJ: :mrgreen:
Time flies when you have none!

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 03 feb 2010 19:43

Tuinfluiter schreef:Wat een leuke foto's van al die lieve kindertjes!!!

Vroeg me eigenlijk af hoe het met Jantine en haar kinderen is.
Mis haar al heel lang, jammer!

Ha Tuinfluiter, daar heb je groot gelijk in! Ik ben sinds korte tijd weer meelezer, dus zal proberen weer wat actiever te worden.. Met de kids gaat het goed. Hessel is inmiddels al weer een heel mannetje. We hebben het eerste jaar wel met hem getobd. Toen hij 8 maanden was, kwamen we er éindelijk achter dat het koemelkeiwitallergie was. Tot die tijd heeft hij veel gehuild, was erg onrustig enzo. Nu zijn we inmiddels een jaar verder en het gaat op zich prima met hem. Maar hij heeft nu de leeftijd van alles mee willen eten en niet alles mag hij. Met 3 anderen boven hem is dat niet altijd even gemakkelijk.
Met de anderen gaat het ook goed. De oudste is vandaag jarig, ze is tien geworden! Dat vind ik zo ontzettend hard gaan! Ik weet nog zo de dag dat ze geboren werd....
Maar goed, ik beloof vanaf nu me weer vaker te melden .... ok?

Terug naar “Archief”