Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor Tuinfluiter » 02 feb 2010 13:11

AAAACCHH wat een schatje is Hannah zeg!!

Wat heerlijk Galateia dat het met Samuel zo goed mag gaan, hopen dat het zo doorgaat!!!! :D

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 feb 2010 13:31

jpc wat een leuke foto!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 02 feb 2010 13:56

wat een mooi meisje jpc!
ik had een baby bjorn van iemand gekregen, maar idd ook niet vaak gebruikt.. kreeg al snel last van m'n rug, maar emmabeth vond het toch wel lekker om erin te zitten/hangen.
die van lodger lijkt mij ook wel fijn
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 02 feb 2010 13:57

Mooi meisje, jeepeecee! :)
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 02 feb 2010 14:26

Sylke kreeg net voor het eerst liga, en dat was... om je vingers bij op te eten!!
Afbeelding

Timon en Sylke samen in Timons 'nieuwe bed' (zoals het volgens Timon nog steeds heet)
Afbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 02 feb 2010 14:37

jeepeecee schreef:even een vraagje, hebben jullie ervaring met draagdoeken, en zo ja welke? zit er over te denken om er een te kopen, omdat ik voorlopig niet auto mag rijden leek dit me wel handig in de trein bijvoorbeeld.
die van lodger zien er heerlijk uit om in te liggen, maar geen idee of het wat is.

een babybjorn is idd niet ergonomisch voor kind en moeder, een lodger en een premaxx, en een minimonkey, zijn eigenlijk ook niet erg prettig, niet voor moeder en niet voor de baby, en niet lang te gebruiken ook
die site die Tj wees is ook handig, Laura heeft een ergo zegt ze die zijn ook heel goed en verantwoord
als een baby ergonomisch zit heeft ze de billen lager als de knieholltes en een ietwat bol ruggetje.
een tricot slen kan dat wil, je langer dragen en minder warm , dan kan je een geweven doek kopen, die heb je in warme en dunne uitvoeringen. kijk bv eens op http://www.didymos.de (helaas alleen in duits en engels)
vindt je dat knopen ingewikkeld kan je idd voor een mei-tai gaan, of een bondolino dat is al iets makkelijker.
wil je helmaal niet knopen, koop dan een beco, of een ergo, een manduca of een andere ssc(soft structure carrier)

kijk eens in deze webwinkels http://slings-and-things.nl/ en http://www.slingomama.nl/
en hier een artikel in het ND http://www.chika.nl/ND%20artikel%20VDC.pdf over ergonisch dragen.

ik heb zelf gedragen met een premaxx, dat hield mn schouder niet vol, babyborn, maar dat ging niet heel lang, een tricot doek, vondt ik heerlijk heb ik heel lang mee gedragen tot zl wel 2 was, nu met de laatste heb ik een mei-tai gehad, en ik droeg hem nog met enige regelmaat toen hij al dik 3 was, daar genoten we beiden erg van.
als ik ooit nog een baby krijg, koop ik een gewevendoek en een ssc

de meeste kinderen genieten erg van huid op huid contact,

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 02 feb 2010 15:06

@gempa: ik heb inderdaad bewust voor die Ergo gekozen omdat ik ook hier en daar had gelezen dat hij voor moeder en kind erg goed was. Ik draag Michael met plezier, al worden we vaak gek aangekeken en wordt me vaak verteld dat 'zo'n grote jongen zelf moet lopen'. Ik zeg dan maar dat ik heel egoistisch ben en hem zelf lekker bij me wil dragen. Als hij het ding om mn middel ziet hangen rent hij ernaartoe en geeft hij het kusjes....dus hij zal het ook wel fijn vinden.
Voor kleinere babies is er een speciale 'insert' te koop die je er in moet doen.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 02 feb 2010 15:10

@laura, lekker niet naar luisteren, age vindt het ook nog steeds heerlijk met al zn 4 jaren, zo heel af en toe doen we het gezellig nog :mrgreen: , bovendien is het heel praktisch toch, en goed voor de mama kind bonding :wink:

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 02 feb 2010 15:14

age vorig voorjaar in een geleende connecta http://www.connectababycarrier.com/ (een van de simpelste ergomische dragers, en toch al stukken comfortabeler als de babybjorn)

Afbeelding

Afbeelding

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 02 feb 2010 15:32

Afbeelding
Deze gebruiken wij in de vakanties en bij lange wandelingen.
Verder gebruik ik gewoon de quinnywandelwagen of laat ik Anna Sofie lopen.
Time flies when you have none!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 02 feb 2010 15:42

daar kanik niet mee tillen, dat redt mijn rug en nek niet, als je ooit de kans krijgt om eens een ergo ofzo te proberen zal je merken dat dat veel lichter is omdat het dichter op je lijf je zit.
ik heb deze ook gehad, de vaude, mijn man kon er prima mee overweg trouwens

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 feb 2010 16:38

haai wat een leuke foto's!

Matteo is vanmorgen voor het eerst naar de peuterspeelzaal geweest! het was heel goed gegaan!

door het vieze weer naar de peuterschool lopen

Afbeelding

lekker spelen

Afbeelding

weer thuis, met een traktatie

Afbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 02 feb 2010 17:00

ahh, leuke, fotos :D

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 02 feb 2010 17:04

Ik heb een baby bjorn, maar kreeg er eigenlijk meteen de eerste keer wat rugpijn mee. De kleine hangt er ook nogal in.
We hebben ook een tricot slen, maar ik ben daar niet zo handig mee, plus dat de houdingen die nu mogen waarschijnlijk niet worden gewaardeerd door de kleine dame (ze wil graag uitzicht :mrgreen: )
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 02 feb 2010 18:31

Michael in de Ergo:
Mama en Michael doen een tukkie in Rome:
Afbeelding
Schotsje springen voor het Collosseum:
Afbeelding

Terug naar “Archief”