kinderen-huwelijk-verantwoordelijkheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Zuss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zuss » 17 sep 2006 18:42

marma schreef:
Zuss schreef:Leuk dat anderen weten wat mij wel en wat mij niet iets zegt. In dit geval heb je gelijk hoor Smurffie :D

Marna, fijn dat je ff uitlegy wat je bedoelde.

Natuurlijk snap ik dat jullie dit vanuit het geloof bekijken. Ik begrijp jullie standpunten ook wel. Begrijpen jullie mijn standpunt als je vanuit mijn oogpunt kijkt?

Dat je geen kinderen kan ik vanuit jouw standpunt wel begrijpen. Maar dat je abortus zou laten plegen niet.
Ik zie dat gewoon echt als moord, ook al zou ik denken dat het geen zieltje zou hebben. Komt denk ik ook dat ik die echo heb gezien van een mensje van nog geen 3 cm, waar alles op en aan zat.
Je zou het kindje ter adoptie kunnen afstaan jaknikken

Van die laatste opmerking gaan mijn haren dus recht overeind staan. Enig idee hoe het voor dat kind gaat voelen als ie later zijn echte moeder wil opzoeken en hij komt erachter dat ie echt niet gewenst was? Om nog maar te zwijgen van het idee dat er ergens een kind van mij rondloopt terwijl ik dat helemaal niet wil.
Gaat het leven dan echt voor op alles?

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 17 sep 2006 18:43

Ja, beter afstaan ter adoptie als vernietigen.

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 17 sep 2006 18:44

Weet je trouwens hoeveel mensen er zijn die dolgraag een kindje willen maar ze niet kunnen krijgen?
Ik maak van heel dichtbij mee hoe dat is, reken maar dat die mensen het zwaar hebben.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 17 sep 2006 18:46

Dat zijn 2 totaal verschillende dingen, lijkt me :wink:

'k Kan Zuss wel begrijpen, maar je, 'k ben ook een tegenstander, zoals je dat noemt :)

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 17 sep 2006 18:47

Cisca schreef:Dat zijn 2 totaal verschillende dingen, lijkt me :wink:

'k Kan Zuss wel begrijpen, maar je, 'k ben ook een tegenstander, zoals je dat noemt :)

Klopt, heeft er eigenlijk ook niets mee te maken maar daar komt het wel door dat ik fel tegenstander ben.
De wereld lijkt soms zo oneerlijk, mensen die ze graag willen kunnen ze niet krijgen en vele anderen laten het weghalen.

André

Berichtdoor André » 17 sep 2006 18:48

marma schreef:Ja, beter afstaan ter adoptie als vernietigen.
Je praat een beetje langs elkaar heen denk ik, Zuss kiest er bewust voor om geen kinderen te krijgen.
Dat zou je kunnen respecteren marma.....

Zuss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zuss » 17 sep 2006 18:50

Zelfs als dat kind zich bij het oud vuil gezet kan gaan voelen? (want ja, ook die mensen ken ik en dan zijn zij nog ter adoptie afgestaan om ze een beter leven in een rijk land te geven)

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 17 sep 2006 18:51

André schreef:
Je praat een beetje langs elkaar heen denk ik, Zuss kiest er bewust voor om geen kinderen te krijgen.
Dat zou je kunnen respecteren marma.....

Zie hierboven, trok m'n woorden alweer terug.

Ze vroeg trouwens wat waar ik op reageerde!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 sep 2006 18:52

Smurffie schreef:
Lalage schreef:marma: zou jij het kind willen zijn van ouders die eigenlijk geen kinderen wilden maar denken dat God hen daartoe verplicht? Dat lijkt me toch geen goede basis. Kinderen zetten je leven zodanig op z'n kop dat je daar denk ik voor 100% achter moet staan. Je gaat toch ook niet trouwen omdat God man en vrouw voor elkaar gemaakt heeft, dat doe je puur uit liefde. En dat moet met kinderen krijgen ook zo zijn: je hebt liefde die je aan een klein schepsel wilt geven. Is dat ook niet de redenen dat God ons heeft gemaakt? En Hij noemt ons Zijn kinderen...

En als men dan tóch ongewenst zwanger wordt, dan pleeg je maar abortus want dan kun je geen oprechte liefde geven aan je kind?

Dat zou ik niet doen nee... maar dat is weer een heel ander verhaal.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 17 sep 2006 18:57

marma schreef:De wereld lijkt soms zo oneerlijk, mensen die ze graag willen kunnen ze niet krijgen en vele anderen laten het weghalen.

Het leven is inderdaad oneerlijk, maar daar zal ik maar geen voorbeeld bijhalen!

Zuss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zuss » 17 sep 2006 19:09

En het feit dat een ander ze wel wil maar niet kan krijgen is heel naar voor diegene maar niet relevant in deze discussie

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 17 sep 2006 19:37

Zuss schreef:En het feit dat een ander ze wel wil maar niet kan krijgen is heel naar voor diegene maar niet relevant in deze discussie

Opzich niet nee, maar dat zegt wel wat over mijn gedachtengang. (Een argument!!)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 sep 2006 13:43

Zuss schreef:Natuurlijk snap ik dat jullie dit vanuit het geloof bekijken. Ik begrijp jullie standpunten ook wel. Begrijpen jullie mijn standpunt als je vanuit mijn oogpunt kijkt?

Ik ben zelf niet perse gelovig zoals de meesten hier en begrijp ook niet hoe je iets kunt beweren over de ziel en wanneer die zou ontstaan ofzo, maar ik heb met abortus toch wel de nodige moeite. Het punt is dat we gewoonweg niet weten wanneer iemand nu volwaardig mens is. In principe begint zich direct na de conceptie al een zelfstandig iets te vormen met unieke genetishe eigenschappen dat later zal uitgroeien tot een mens. Daarna zijn er geen principiële grenzen meer te trekken, alleen graduele. Iedereen gruwt ervan om een pasgeboren baby te doden, maar als hij een half jaar eerder nog wat kleiner is zou het opeens wel normaal zijn.
Ik begrijp dat het heel anders voelt, maar als je erover nadenkt is er eigenlijk niet zoveel verschil.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 18 sep 2006 14:51

Een van de opmerkingen over foetussen waar ik altijd slecht tegen kan, is wanneer mensen zeggen: "het is nog geen mens, maar slechts een klompje cellen". Alsof een volwassen mens niet ook een klompje cellen is, zij het dat die mens iets meer cellen heeft dan een foetus. ](*,)

Soms zou ik willen dat een vrouw een doorzichtige buik heeft tijdens de zwangerschap. Dan is ook meteen duidelijk hoe waardevol het leven is dat ze in zich meedraagt. Trouwens, de 3-dimensionale echo's van tegenwoordig zijn daarbij een goed hulpmiddel.

Afbeelding
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 18 sep 2006 15:30

Mooi gezegd, Elbert!

Terug naar “Archief”