Voor een overheid zou dat relevant moeten zijn.Aragorn schreef:En sinds wanneer is een zakelijk oogpunt relevant voor dit soort kwesties?
Voor persoonlijke gevoelens natuurlijk niet, dat zou vrij koud en harteloos zijn.
Moderator: Moderafo's
Caligula schreef:Ik bedoelde daarmee de media, die werken ook gewoon conform de markt. De vraag naar nieuws over ellende uit Afrika is gewoon niet zo hoog als de vraag naar ander nieuws.
Machiavelli schreef:Laten we wel wezen, we kunnen nu eenmaal niet de last van de hele wereld op onze schouders dragen, en dan besteed ik liever mijn energie aan problemen dichter bij huis, ook omdat ik bij het oplossen daarvan daadwerkelijk voordeel heb.Optimatus schreef:Als iets onbekend is, heeft het geen plaats bij mensen. Dat is de ellende. Juist doordat iets onbekend is en geen plaats heeft, stuit het op de zogeheten "boeit-niet-mentaliteit".
Haha.Katlheen schreef:Precies, er moet een lijn worden getrokken in dit soort zaken. Niets aan Darfur doen? Dan ook niet ergens anders ingrijpen. Voortaan moet de VN beslissen waar de usa voor wordt ingezet. Zelf doet de usa het toch alleen maar voor de dollars en de olie. En laat dat in Afrika nu net niet echt aanwezig zijn.
Aragorn schreef:Het is niet te geloven dat hij daadwerkelijk denkt dankzij z'n Irakoorlog Amerika voor groot kwaad behoed te hebben.
En over welke vijand heeft hij het eigenlijk? Ik kan in dit verband maar één vijand bedenken en dat is de Taliban.
Dat heeft dus geen drol met Irak te maken en al zou het wel zo zijn dan is het nog steeds onmogelijk hard te maken dat hierdoor nieuwe aanslagen zouden zijn voorkomen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten