Sabra schreef:je kunt ook gewoon sex met je vriendin hebben
Ja dat kan inderdaad, maar dat kan ook met een koe, de prullenbak of weet ik wat voor iets. Het is voor mij geen optie omdat ik seks (=seksuele gemeenschap; dus als je echt met je penis in een vagina zit) niet vind horen binnen mijn verkeringstijd.
Ik had het over lichamelijke spanning niet over *censuur* zijn. De spanning die ik voel gaat alleen weg door masturbatie.joepie schreef:je kunt ook onder de douche gaan staan dan is die spanning ook weg
Zoek gewoon op het woordje zaad en je zult vast een mooie tekst vinden die je zodaning uit zijn verband kunt rukken (sorry voor de woordspeling) dat het toepasbaar is op het onderwerp masturbatie.davidopposite schreef:Toe nou, probeer eens een passage te vinden die je zo kunt vervormen dat er iets staat over waarom masturberen zondig is! Wink
Hum dat zal ook vast helemaal verkeerd zondig en duivels zijn, maar dat hou je gewoon niet tegen, ik weet niet of het verkeerd, als ik met mijn vriendin knuffel denk ik wel eens, van wat zal het later toch heerlijk zijn maar niet van, hè zat ik nu maar dit of dat met haar samen te doen, dat heb ik eigenlijk niet, wel heb vaak een erectie maar dat heeft een andere oorzaak, en om nou te posten waar ik wel of geen erectie van krijg...lalage schreef:Ik vraag me trouwens af hoe jullie denken over het verlangen naar meer als je met je vriend(in) aan het knuffelen bent, waar ligt dan je grens? Ik denk dat elk verliefd stel wel naar seks verlangt.

Jezus ziet alles als God, dat weet ik gewoon, seks komt uit de hemel, alles komt uit de hemel. En God geniet er ook van als Hij ziet dat mensen genieten van zijn uitvinding, maar het is vast net iets anders net als bij Nobel met zijn dynamiet.Hijwel schreef:ja Jezus wil genieten van ons sex leven, hij wil genieten van zijn eigen uitvinding. (sex is tenslotten een uitvinding die rechtstreeks uit de hemel komt).
Heel kort, nee dat vind ik niet. Ik vind het al niet verkeerd, het masturberen an sich, het is in mijn ogen geen seks, het is geen geslachtsverkeer.Lalage schreef:Maar vind jij masturberen dan ook zonde binnen het huwelijk met je eigen partner in gedachten? En als het je lukt om 't te doen zonder in gedachten te ver te gaan?
Ik weet niet wat ze bedoelen maar ik weet wel dat ze met die schandelijke beweging geen aftrekken of masturberen bedoelen.Jas schreef:Wat is onreinheid en wat wordt bedoeld met schandelijke beweging?
Ik vind homoseks dus ook geen zonde... goed ik walg er persoonlijk wel van als ik dat zou zien maar ik vind het niet echt zonde... Je kent mijn defintie van seks.Jas schreef:Ik zeg niet dat masturberen zondig is.
Ik zeg, als homoseksualiteit zondig is, is masturberen ook zondig.
Als je masturberen niet zondig vindt, heb je geen enkele reden meer om homoseksualiteit wel zondig te vinden.
Waarom?
Bijbels is de seks tussen man en vrouw. Homoseks is geen seks tussen man en vrouw en zou dus geen bijbels draagvlak hebben.
Masturbatie is ook geen seks tussen man en vrouw, maar seks met jezelf. Het heeft dus evenmin een bijbels draagvlak.
Ik vind het ten eerste weerzinwekkend dat je een schijnvrome bent als je masturbeerd, daar komt het opneer. Dat jij niet meer masturbeerd omdat jij Christen bent geworden, geloof is persoonlijk en de beleving er van ook. Daarnaast snap ik ook waarom ik God niet kan bedanken voor een orgasme.Jas schreef:Kun je God van harte op je knieën danken voor je orgasme als je klaar bent? Kom op, wees eens eerlijk, ik ontmoet hier toch zeker niet allerlei schijnvromen die ik weet niet wat verzinnen om te kunnen blijven masturberen?