masturberen is net zo zondig als homoseksualiteit.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 23 dec 2004 08:52

Sabra schreef:je kunt ook gewoon sex met je vriendin hebben

Ja dat kan inderdaad, maar dat kan ook met een koe, de prullenbak of weet ik wat voor iets. Het is voor mij geen optie omdat ik seks (=seksuele gemeenschap; dus als je echt met je penis in een vagina zit) niet vind horen binnen mijn verkeringstijd.

joepie schreef:je kunt ook onder de douche gaan staan dan is die spanning ook weg
Ik had het over lichamelijke spanning niet over *censuur* zijn. De spanning die ik voel gaat alleen weg door masturbatie.

davidopposite schreef:Toe nou, probeer eens een passage te vinden die je zo kunt vervormen dat er iets staat over waarom masturberen zondig is! Wink
Zoek gewoon op het woordje zaad en je zult vast een mooie tekst vinden die je zodaning uit zijn verband kunt rukken (sorry voor de woordspeling) dat het toepasbaar is op het onderwerp masturbatie.

lalage schreef:Ik vraag me trouwens af hoe jullie denken over het verlangen naar meer als je met je vriend(in) aan het knuffelen bent, waar ligt dan je grens? Ik denk dat elk verliefd stel wel naar seks verlangt.
Hum dat zal ook vast helemaal verkeerd zondig en duivels zijn, maar dat hou je gewoon niet tegen, ik weet niet of het verkeerd, als ik met mijn vriendin knuffel denk ik wel eens, van wat zal het later toch heerlijk zijn maar niet van, hè zat ik nu maar dit of dat met haar samen te doen, dat heb ik eigenlijk niet, wel heb vaak een erectie maar dat heeft een andere oorzaak, en om nou te posten waar ik wel of geen erectie van krijg... :mrgreen:

Hijwel schreef:ja Jezus wil genieten van ons sex leven, hij wil genieten van zijn eigen uitvinding. (sex is tenslotten een uitvinding die rechtstreeks uit de hemel komt).
Jezus ziet alles als God, dat weet ik gewoon, seks komt uit de hemel, alles komt uit de hemel. En God geniet er ook van als Hij ziet dat mensen genieten van zijn uitvinding, maar het is vast net iets anders net als bij Nobel met zijn dynamiet.

Lalage schreef:Maar vind jij masturberen dan ook zonde binnen het huwelijk met je eigen partner in gedachten? En als het je lukt om 't te doen zonder in gedachten te ver te gaan?
Heel kort, nee dat vind ik niet. Ik vind het al niet verkeerd, het masturberen an sich, het is in mijn ogen geen seks, het is geen geslachtsverkeer.

Jas schreef:Wat is onreinheid en wat wordt bedoeld met schandelijke beweging?
Ik weet niet wat ze bedoelen maar ik weet wel dat ze met die schandelijke beweging geen aftrekken of masturberen bedoelen.

Jas schreef:Ik zeg niet dat masturberen zondig is.
Ik zeg, als homoseksualiteit zondig is, is masturberen ook zondig.
Als je masturberen niet zondig vindt, heb je geen enkele reden meer om homoseksualiteit wel zondig te vinden.
Waarom?
Bijbels is de seks tussen man en vrouw. Homoseks is geen seks tussen man en vrouw en zou dus geen bijbels draagvlak hebben.
Masturbatie is ook geen seks tussen man en vrouw, maar seks met jezelf. Het heeft dus evenmin een bijbels draagvlak.
Ik vind homoseks dus ook geen zonde... goed ik walg er persoonlijk wel van als ik dat zou zien maar ik vind het niet echt zonde... Je kent mijn defintie van seks.

Jas schreef:Kun je God van harte op je knieën danken voor je orgasme als je klaar bent? Kom op, wees eens eerlijk, ik ontmoet hier toch zeker niet allerlei schijnvromen die ik weet niet wat verzinnen om te kunnen blijven masturberen?
Ik vind het ten eerste weerzinwekkend dat je een schijnvrome bent als je masturbeerd, daar komt het opneer. Dat jij niet meer masturbeerd omdat jij Christen bent geworden, geloof is persoonlijk en de beleving er van ook. Daarnaast snap ik ook waarom ik God niet kan bedanken voor een orgasme.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

joepie

Berichtdoor joepie » 23 dec 2004 09:21

Ik denk dus wel degelijk dat je ook van die spanning af komt zonder te masturberen. Er zijn genoeg mannen waarbij dat gewoon zonder masturberen gaat. Alleen ben je met masturberen begonnen om die spanning weg te krijgen en kun je nu niet meer zonder.

Verder snap ik niet hoe je in een huwelijk kunt masturberen en dat als goed aangeven. Want het blijft op jezelf gericht. Je bent bezig jezelf te bevredigen en niet die ander. Dus hoe kan dat nu goed zijn?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 23 dec 2004 09:35

Okeeeeeeee... jij je zin, maar hoe kun jij weten welke spanning ik bedoel, ik ben geopereerd aan mijn jodocus, en het is mij geadviseerd om soms wat af te lossen.

En dat masturberen binnen je huwelijk; noem het dan liefdesspel dan mag het.

Hannibal Lecter
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannibal Lecter » 23 dec 2004 09:36

Pffoei. Het is wel duidelijk dat dit onderwerp erg leeft onder de forummers.

Masturbatie als zelfbevrediging is voor mij zonde, omdat dit vrijwel altijd gepaard gaat met onreine gedachten. Hierboven lees ik dat bepaalde forummers ook kunnen masturberen zonder daarbij gehinderd te worden door erotische fantasieën. Voor mij is dat een utopie, een onmogelijkheid.

Het beste bewijs dat masturberen als zelfbevrediging voor mij zonde is, is de enorme leegheid die me overvalt na de daad. Trefwoorden daarbij zijn: vies, schaamte, verdriet, berouw, geen gebed mogelijk. Ik voel als het ware de afkeuring van God. Jas heeft al een paar keer gevraagd hoe mensen zich voelen na de daad, maar daar heeft nog niemand eerlijk op gereageerd. Nu, bij deze.

Wanneer een echtpaar in elkaars bijzijn masturbeert, weet ik niet of dit zonde is. Ik zou dat niet zo stellig durven te beweren, omdat het onderdeel uitmaakt van het gezamelijke liefdesspel, dat in essentie op elkaar is gericht.

Dan terug naar de stelling:
Wanneer je masturbeert op de wijze zoals ik hierboven beschrijf, je daarbij allerlei foute voorstellingen in je hoofd halend om de benodigde staat van opwinding te bereiken, dan is dat mijns inziens net zo zondig als sex met iemand van hetzelfde geslacht. Over dat laatste is de Bijbel duidelijk; over het eerste helaas wat minder.

Ik ben het met Jas eens dat er een sterke hypocrisie heerst wanneer het hierover gaat. Het punt is echter, dat homosexualiteit vaak naar buiten toe wordt uitgeleefd, terwijl masturbatie verborgen blijft. Verborgen zonden zijn uiteraard net zo fout als openlijke zonden, maar het toepassen van kerkelijke tucht (en dat is waar Jas volgens mij op doelt) is vrijwel onmogelijk als het gaat om verborgen zonden.
Laatst gewijzigd door Hannibal Lecter op 23 dec 2004 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 23 dec 2004 09:54

Ik voel me totaal leeg, daarom doe ik het ook, om daarna heerlijk te kunnen slapen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 dec 2004 09:55

Kan iemand mij aangeven waar in de Schrift te vinden is dat het naar buiten masseren van lichaamsvocht verboden is?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 23 dec 2004 09:58

Nee dat kan niemand omdat er gewoon niet over gesproken wordt. Het punt is dat er veel mensen zijn die masturberen en dan denken aan zondige dingen, dan is dus masturbatie niet zondig maar de gedachten die je er bij hebt.

Een pistool is ook niet zondig, maar als jij iemand doodschiet is het wel zondig, is het pistool dan zondig? nee de daad

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 23 dec 2004 10:03

Hannibal Lecter schreef:Pffoei. Het is wel duidelijk dat dit onderwerp erg leeft onder de forummers
.

Masturbatie als zelfbevrediging is voor mij zonde, omdat dit vrijwel altijd gepaard gaat met onreine gedachten. Hierboven lees ik dat bepaalde forummers ook kunnen masturberen zonder daarbij gehinderd te worden door erotische fantasieën. Voor mij is dat een utopie, een onmogelijkheid.

Mee eens.

Het beste bewijs dat masturberen als zelfbevrediging voor mij zonde is, is de enorme leegheid die me overvalt na de daad. Trefwoorden daarbij zijn: vies, schaamte, verdriet, berouw, geen gebed mogelijk. Jas heeft al een paar keer gevraagd hoe mensen zich voelen na de daad, maar daar heeft nog niemand eerlijk op gereageerd. Nu, bij deze.

Had ik ook al iets over door laten schemeren, maar dat klopt zker het kater gevoel achteraf omdat het maar half is! en ik gericht.

Wanneer een echtpaar in elkaars bijzijn masturbeert, weet ik niet of dit zonde is. Ik zou dat niet zo stellig durven te beweren, omdat het onderdeel uitmaakt van het gezamelijke liefdesspel, dat in essentie op elkaar is gericht.
Dan terug naar de stelling:
Wanneer je masturbeert op de wijze zoals ik hierboven beschrijf, je daarbij allerlei foute voorstellingen in je hoofd halend om de benodigde staat van opwinding te bereiken, dan is dat mijns inziens net zo zondig als sex met iemand van hetzelfde geslacht. Over dat laatste is de Bijbel duidelijk; over het eerste helaas wat minder.

kan er wel mee eens zijn.

Ik ben het met Jas eens dat er een sterke hypocrisie heerst wanneer het hierover gaat. Het punt is echter, dat homosexualiteit vaak naar buiten toe wordt uitgeleefd, terwijl masturbatie verborgen blijft. Verborgen zonden zijn uiteraard net zo fout als openlijke zonden, maar het toepassen van kerkelijke tucht (en dat is waar Jas volgens mij op doelt) is vrijwel onmogelijk als het gaat om verborgen zonden.

alleen voor mij het = met homo seks klopt niet.

wat ik eeerder heb aangehaald! is zelfbevrediging! iets wat voorkomt bij elke man. als hij pas er achter komt wat zijn lichaam kan.

maar als je je zelf kan en de kracht weet die jouw lichaamsdeel heeft
moet je dat niet gebruiken om van je zaad aftekomen dan is het wel zonde :!:

wat homoseks aangaat ik denk van uit over tuiging dat het uitleven van homofilie zonde is.
maar er juist naast gaan staan naast die ander die geaardheid heeft!
om te bidden dat hij het niet uitleeft.

daarom ik wil niet slaan naar iemand die een homo geaardheid heeft
want je zal het zijn en horen en weten dat je het niet mag uitleven.

mondriaan
Laatst gewijzigd door Mondriaan op 23 dec 2004 10:06, 2 keer totaal gewijzigd.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 dec 2004 10:03

Mondriaan schreef:
Lalage schreef:Sjonge Mondriaan, je hoeft niet zo te schreeuwen hoor. Zonder uitroeptekens begrijpen we het ook wel
.

oke ik zal niet meer schreeuwen.

Schaf dan die uitroeptekens af. Er bestaat ook nog zoiets als een punt.

Lalage schreef:
Maar vind jij masturberen dan ook zonde binnen het huwelijk met je eigen partner in gedachten? En als het je lukt om 't te doen zonder in gedachten te ver te gaan?

Dat kun je op verschillende reden in huwlijk doen zal ervan afhangen!
Je hebt je vrouw en het zal op plaats 1 staan dat je liefde geeft met gemeenschap! dus zal bevredigen pas als er lange tijd geen gemeenschap kan zijn! en wat ik zei een droom kun je niet tegen houden!
die zal komen!
Vertel me eens wat jij dan vind wat kan :?:

Wat ik vind dat kan? Eens denken... Ik denk dat 't prima is zolang je niet verslaafd raakt en niet te ranzige gedachtes hebt. Soms gaan je gedachten misschien naar echte seks, of dat nou per definitie fout is weet ik niet zo. Als 't met iemand is die niet je partner is, lijkt het me niet goed. Als het met een fictief iemand is, zoals jij zegt, lijkt het me niet zo fout. Elk mens verlangt naar seks, nouja niet elk mens maar de meesten wel ;)

Mondriaan schreef:
Lalage schreef:Ik vraag me trouwens af hoe jullie denken over het verlangen naar meer als je met je vriend(in) aan het knuffelen bent, waar ligt dan je grens?
Ik denk dat elk verliefd stel wel naar seks verlangt.

(...)
maar je mag in woorden denk wel een verlangen uitten als je elkaar er mee steunt. wel grens weten!

Dan denk je er dus wel aan, ook al doe je het niet. En net zei je nog dat dat niet goed was.

Mondriaan schreef:ik hoor wel als je meer vragen hebt!

haha, ik ben gewoon benieuwd naar de meningen, maar heb m'n eigen al gevormd hoor ;) Niet dat dat niet kan veranderen, maar het ligt globaal wel vast hoe ik daarover denk ;)

joepie

Berichtdoor joepie » 23 dec 2004 10:05

Optimatus schreef:Kan iemand mij aangeven waar in de Schrift te vinden is dat het naar buiten masseren van lichaamsvocht verboden is?

Als je het zo wilt noemen :( Maar heb blijft ZELF bevrediging.

En op die vraag is er al regelmatig antwoord gegeven.
Ik heb in ieder geval er iets over gezegd op de 8 ste pagina.

En ook in een huwelijk is masturbatie op jezelf gericht bezig zijn, en in de liefde behoor je dat naar elkaar toe te zijn.
Ik zou niet weten hoe je het anders zou kunnen noemen.
De ander wordt er niet door bevredigd.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 23 dec 2004 10:10

Dus jij hebt echt alleen seks met je man omdat je zoveel van hem houdt? en niet omdat je het zelf lekker en fijn vind?

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 23 dec 2004 10:11

Het word wel lekker rustig in het paradijs, want als al de christenen die maturberen of naar anderen dan hun partner kijken daar niet terecht komen omdat ze zonden hebben begaan (bewust en herhaaldelijk) dan zullen er weinig over blijven. Laten we wel wezen, wie doet een van beide niet af en toe eens? (wel eerlijk zijn)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 dec 2004 10:11

Raido schreef:Dus jij hebt echt alleen seks met je man omdat je zoveel van hem houdt? en niet omdat je het zelf lekker en fijn vind?

Bij een vrouw kan ik me dat nog best voorstellen. Bij een man niet ;)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 23 dec 2004 10:17

nu volg ik het eigenlijk even niet ;-)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 23 dec 2004 10:24

Ik zie veel taal tevoorschijn komen, waarvan duidelijk is dat het geen taal is van wedergeboren christenen. Dat weet ik, omdat ik zelf nog veel erger geweest ben. Ik weet dus wat vleselijk leven is.
Maar als de Heere een kinderlijke vreze in ons hart legt, en we dus ook weten wat geestelijk leven is, dan wordt niet alleen dat zonde waarvan overduidelijk is dat het zonde is, maar ook datgene waarmee we ons door het bedrijven ervan van God voelen afgescheiden.
Er zijn veel argumenten genoemd waarom masturberen geen zonde zou zijn. Er zijn ook veel argumenten en teksten genoemd waarom het wel zonde is. De natuurlijke mens zal deze niet ter harte nemen, dat kan ook niet, want het vlees onderwerpt zich der wet Gods niet, want het kan ook niet. Rom. 8:7
De apostel Judas zegt in vers 17-18 van zijn brief;

"Maar geliefden, gedenkt gij der woorden, die voorzegd zijn van de apostelen van onzen Heere Jezus Christus; Dat zij u gezegd hebben, dat er in den laatsten tijd spotters zullen zijn, die naar hun goddeloze begeerlijkheden wandelen zullen. Dezen zijn het, die zichzelven afscheiden, natuurlijke mensen, den Geest niet hebbende."
De kantekeningen zeggen over den Geest niet hebbende;
den Geest
Namelijk Gods, dat is, den Geest der wedergeboorte; hetwelk daaruit blijkt, omdat hun vleselijke begeerlijkheden in hen de overhand hebben en heersen; wat niet geschiedt in degenen die den Geest der wedergeboorte hebben.
Dan zegt hij in vers 23 nog heel opmerkelijks, nl: "Maar behoudt anderen door vreze, en grijpt ze uit het vuur; en haat ook den rok, die van het vlees bevlekt is". Over dat woordje rok schrijven de kanttekenaars:"den rok die:
Dat is, niet alleen de onkuisheid en andere zonden zelf, maar ook wat daarmee enige gemeenschap heeft".
Je moet toch wel gewoon stekeblind zijn of gewoon niet willen zien, dat masturbatie ook hieronder valt.

Het lijkt er op, en daar maak ik me ernstig zorgen over, dat er over sommigen een verharding gekomen is, waardoor zij de weg der zonde uitlopen. Ik kan en mag toch niet nalaten om er op te wijzen wat het einde van die weg is. Dat is de eeuwige dood, de eeuwige straf op de zonde.
Als er onder jullie zijn die in je binnenste eigenlijk aanvoelt dat masturberen zonde is, maar dat niet willen toegeven omdat je het niet wilt laten, dan zit daar de volgende consequentie aan vast, dat God geen zonden kan vergeven die niet beleden worden.
Door een zonde willens en wetens te verbergen of te ontkennen, zeg je dus ronduit nee tegen de zaligheid.
Onze schuld voor God moet volkomen zijn, zodat ook het volkomen offer van Christus een volkomen verzoening voor al onze zonden wordt.

Ik had eigenlijk gedacht met dit onderwerp een open deur in te trappen. M.a.w. ik ben verbijsterd dat men in zo grote meerderheid de zondigheid van masturberen ontkent. Mijn gedachten over de stand van de godsdienst in Nederland moet dus omlaag bijgesteld worden, het is veel erger dan ik dacht.
Heel godsdienstig Nederland is bezig één grote schijnvertoning te worden.

De wet zegt; "gij zult niet begeren". Hoe kun je nou een daad als masturbatie loskoppelen van begeerte, dat is onmogelijk. Alleen al daarom is het gewoon zonde, ik had niet eens andere teksten moeten opzoeken.
Maar er zijn genoeg teksten voorhanden om alle onreinheid, ook zelfbevrediging, te bestrijden.
2 Tim. 2:22; "Maar vlied de begeerlijkheden der jonkheid; en jaag naar rechtvaardigheid, geloof, liefde, vrede, met degenen, die den Heere aanroepen uit een rein hart".
Spr. 20:11; "Een jongen zal ook door zijn handelingen zich bekend maken, of zijn werk zuiver, en of het recht zal wezen".
1 Petr. 2:11; "Geliefden, ik vermaan u als inwoners en vreemdelingen, dat gij u onthoudt van de vleselijke begeerlijkheden, welke krijg voeren tegen de ziel;"
Er is blijkbaar weinig of geen vreze Gods voor ogen. Mensen probeer je nou eens voor te stellen dat je tijdens die daad sterft, of dat Jezus op dat moment terugkomt.
Kun je Hem zo ontmoeten dan?
Of zal het een eeuwig weegeklag worden?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Terug naar “Archief”