kurtyo schreef:Meschianza, persoonlijk heb ik ook niet veel met strings in combinatie met bikini e.d. Een string als lingerie/ondergoed vind ik al iets anders, maar dat terzijde. Bij mij persoonlijk (en bij vrienden van me ook) verhoogt een string de mate van opwinding niet. En wat is er sexier aan een string inderdaad, die badpakken van tegenwoordig zijn ook sexy (zoals abc terecht opmerkte).
Ik heb eerder de opmerking gemaakt dat je er in een badpak uitdagender uit kan zien dan in een bikini. Een string als lingerie is meer om het mooie van een broek of rok, dat er geen sliprandje dwars doorschijnt. Daarnaast paradeer je niet in je lingerie door de straat. Persoonlijk vind ik wel een groot verschil in een gewoon slipje(en idd, die worden tegenwoordig bijzonder hoog opgesneden) en een string. Een slipje bedekt tenminste nog, een string niet meer, (van achteren dan) en dat vind ik een grens overschrijden. Ik weet niet wat een steekproef onder mannen zal uitwijzen, wat zij sexier vinden. Maar dat is voor mij geen maatstaf (lijkt me ook een lastige maatstaf, aangezien dat voor iedereen verschillend is), ik leg de grens bij het bedekken van borsten, billen en schaamstreek. De delen die intiem zijn dus . Topless-lopenden en string-dragen zullen dat misschien bekrompen vinden, maar dat is hun zaak.
WE moeten daar gewoon interger mee omgaan. Dat je daar op let, kleding, badkleding. Onbewust kan je ook iets bij een ander in opschudding brengen.
kurtyo schreef:Nu ligt dat er weer aan hoe je het ziet. Ik kan wat dat betreft wel weer meekomen met Joris, wat is er mis met de gedachte: 'dat is een mooie vrouw'
Ik zeg dus niet dat er iets mis mee is om een vrouw als mooi te ervaren. Maar mijn ervaring als ik naar een jongen kijkt en ik denk: goh , mooi staat voor mij niet gelijk als ik daadwerkelijk seksuele gevoelens krijg bij het zien van een jongen in bepaalde context.
Mij lijkt , seksuele gevoelens, niet iets wat je moet uitdagen. Dat bedoel ik met integer mee omgaan. Ik zou het een vervelend idee vinden als ik bij een goede vriend seksuele gevoelens oproept als ik met hem naar het strand gaat. Anderzijds ben ik wel gevleid als hij mij mooi vind. Maar misschien ligt bij mannen die grens wat vager.
En, Meschianza, ik beweer niet perce dat er MEER seksueel gefrustreerden zijn in het christen-wereldje. Ik geef aan dat er verkeerd met seks wordt omgegaan. Dat er een taboe heerst wat betreft onderwerpen als seks, erecties, opwinding, kleding, etc.
Ik praat met vrienden ook regelmatig over seks en over wat nu 'mooi' en 'opwindend' is e.d. Ik vind het ook noodzakelijk dat je binnen een liefdesrelatie over seks praat. Absurd veel is nooit goed, extremen zijn nooit goed. Maar ik spreek beter over seks met mijn niet christelijke vrienden over het algemeen. .
Helemaal gelijk in dat er taboes zijn, ofwel, dat er over erecties etc. niet snel openlijk gesproken wordt. Persoonlijk vind ik dat niet hinderlijk. Tenzij het gevolg is dat mensen er inderdaad verkeerd mee omgaan, wat zeker het geval kan zijn. Maar naar mijn idee is ''er verkeerd mee omgaan'' niet per definitie een gevolg van weinig praten over die onderwerpen. Er zijn ook mensen die er heel openlijk over spreken maar er ook niet best mee om kunnen gaan.
En sorry, ik dacht dat het een stelling van je was dat Christenen sneller seksueel gefrustreerd zijn. Verkeerd begrepen. Het is dus een persoonlijke ervaring . Jij praat er liever met je niet-christelijke vrienden over, ik liever met mijn christelijke vrienden.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King