Moderator: Moderafo's
surfer schreef: ja, ik weet welke teksten...zucht.. En ik heb ook een kanttekening gezet bij de context, maar daar reageert niemand op.
bij dezenMaar, ik heb niemand nog zien reageren op mijn opmerking dat het afwijzen van praktisering in de Bijbel een duidelijke link schijnt te hebben met perversie. Dus: niet mensen van hetzelfde geslacht die omgang met elkaar hebben omdat ze van elkaar houden, maar omdat ze zo verveeld zijn dat ze gaan experimenteren met mensen van het andere geslacht en zelfs met dieren.
Het lijkt mij dat de afwijzing van 'de zonde van Sodom' daar erg veel mee te maken heeft.
Paulus schreef:Romeinen 1 (SV):
26 Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature;
27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.
Romeinen 1 (in hedendaags Nederlands, Het Boek):
26 Daarom heeft God hen losgelaten en zijn hun slechte begeerten hun de baas geworden. Het is zelfs zo erg dat de vrouwen zich van een natuurlijk seksueel leven hebben afgekeerd en op tegennatuurlijke wijze met elkaar omgaan. 27 En met de mannen is het al even erg. Die willen niets meer weten van een natuurlijke seksuele omgang met vrouwen, maar branden van begeerte naar elkaar. Mannen die schandelijke dingen doen met andere mannen! Zij ondervinden in hun diepste wezen de gevolgen van hun afdwalen van God.
Mozes schreef:Leviticus 18:
22 Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.
Het Boek:
22 Homosexualiteit is streng verboden, het is een gruwelijke zonde in de ogen van de HERE.
surfer schreef:Maar misschien is een verkeerde omgang van hetero's met homoseksuelen een nog grotere zonde dan het praktiseren van homoseksualiteit op zichzelf...
Ik ben blij dat ik mijn vrouw heb ontmoet en met haar een relatie heb. Dat ik deze relatie heb kunnen bevestigen middels een huwelijk. Maar ook dat ik Gods zegen heb kunnen vragen over deze relatie. Niet d.m.v. een kerkelijke inzegening maar door een zegen over deze relatie te vragen.
Ik geloof in God. Maar ik word zo droevig van een ieder die zegt in God te geloven, en mij, als bisexueel, afkeurd. Heb Uw naasten lief staat er in de bijbel. Doe dat dan ook. En waarom zou God mij zo gemaakt hebben zoals ik ben als het niet goed zou zijn?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten