Homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 18 dec 2002 15:43

Sorry :D
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

joepie

Berichtdoor joepie » 18 dec 2002 15:43

Misschien dan eens beter de argumenten tegen lezen.
Teksten uit de bijbel zijn al aangedragen, dus die nog eens lezen?

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 18 dec 2002 15:45

Misschien dan eens beter de argumenten tegen lezen.
Teksten uit de bijbel zijn al aangedragen, dus die nog eens lezen?
ja, ik weet welke teksten...zucht.. En ik heb ook een kanttekening gezet bij de context, maar daar reageert niemand op.

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 18 dec 2002 15:51

Er zijn berichten dat David+Jonathan, Naomi+Ruth, Daniel+Aspenaz en de Hoofdman over 100+zijn knecht (Matth. 8:5-13) een relatie hadden.
Het probleem is echter dat al de argumenten daarvoor, slaan op de grondtekst. Deze tekstgedeelten zouden verkeerd vertaald zijn (ontkennen heeft weinig zin, TABOE was machtig ten tijde van de bijbelvertaling)

Zonder inzicht in die grondteksten, kom je er niet uit. (Voel me net zo'n middeleeuwer die qua schriftkennis afhankelijk is van uitleggers, aangezien ik op het gebied van grieks enweetiknietwat een analfabeet ben)
..

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 18 dec 2002 15:53

ontkennen heeft weinig zin, TABOE was machtig ten tijde van de bijbelvertaling)
dan zou het nu toch zeker wel in de nieuwe, moderne vertalingen staan.... :mrgreen:

Ik vindt het erg gezocht, Invincible.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 18 dec 2002 15:56

surfer schreef: ja, ik weet welke teksten...zucht.. En ik heb ook een kanttekening gezet bij de context, maar daar reageert niemand op.

poor you... als je het nou nog eens quote en hier opnieuw neerzet, dan ga ik proberen inhoudelijk te reageren (voorzover ik dat kan) :D

Goodbye.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 18 dec 2002 16:01

Maar, ik heb niemand nog zien reageren op mijn opmerking dat het afwijzen van praktisering in de Bijbel een duidelijke link schijnt te hebben met perversie. Dus: niet mensen van hetzelfde geslacht die omgang met elkaar hebben omdat ze van elkaar houden, maar omdat ze zo verveeld zijn dat ze gaan experimenteren met mensen van het andere geslacht en zelfs met dieren.
Het lijkt mij dat de afwijzing van 'de zonde van Sodom' daar erg veel mee te maken heeft.
bij dezen :)

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 18 dec 2002 16:40

Paulus schreef:Romeinen 1 (SV):
26 Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature;
27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.

Romeinen 1 (in hedendaags Nederlands, Het Boek):
26 Daarom heeft God hen losgelaten en zijn hun slechte begeerten hun de baas geworden. Het is zelfs zo erg dat de vrouwen zich van een natuurlijk seksueel leven hebben afgekeerd en op tegennatuurlijke wijze met elkaar omgaan. 27 En met de mannen is het al even erg. Die willen niets meer weten van een natuurlijke seksuele omgang met vrouwen, maar branden van begeerte naar elkaar. Mannen die schandelijke dingen doen met andere mannen! Zij ondervinden in hun diepste wezen de gevolgen van hun afdwalen van God.

Volgens mij wijst dit er duidelijk op, dat homoseksualiteit niet normaal is, maar een afwijking van de door God bedoelde seksualiteit: 3x wordt de natuur van de mens aangehaald. Ik ontken niet, dat het hier gaat over perverse situaties; ik beweer ook niet dat homoseksualiteit per definitie pervers is. Wat ik wel denk is dat God het tegennatuurlijk noemt, en dat het dus niet Zijn goedkeuring heeft.
Een ander argument daarvoor vinden we in de burgerlijke wetten van Israel:
Mozes schreef:Leviticus 18:
22 Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.
Het Boek:
22 Homosexualiteit is streng verboden, het is een gruwelijke zonde in de ogen van de HERE.

Het gaat hier dus duidelijk over een homoseksuele omgang. Het wordt in hetzelfde rijtje genoemd als 'seks met je dochter, seks met je tante, seks met je huisdier', etc. Je kunt van die allemaal best heel veel houden, heel terecht, maar je mag er volgens deze tekst niet mee naar bed (nouja, wel slapen, niet beslapen) :D
Ik vind het allemaal nogal duidelijk, het wordt allemaal 'een gruwel' genoemd, m.a.w., de HERE heeft er een grote afkeer van. Het gaat hier niet primair over de perversie, maar over de daad an sich. Niet doen dus!

Goodbye.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 18 dec 2002 17:26

Ik vind de tekst uit leviticus nog het sterkst. Bij Paulus zie ik toch erg sterk de link met perversie.

Inderdaad moet je uit leviticus dan concluderen dat God homoseksualiteit verboden heeft. Deze tekst is duidelijk genoeg.

Maar misschien is een verkeerde omgang van hetero's met homoseksuelen een nog grotere zonde dan het praktiseren van homoseksualiteit op zichzelf... :?:

joepie

Berichtdoor joepie » 18 dec 2002 18:03

Je hebt geen grote of grotere zonden.
Zonde is zonde.

Een klein beetje stelen is stelen. Net zo als veel stelen , gewoon stelen is.

Maar als je bedoelt dat we in de omgang met homofile medemensen nog wat hebben te leren. Ben ik het met je eens.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 19 dec 2002 13:37

surfer schreef:Maar misschien is een verkeerde omgang van hetero's met homoseksuelen een nog grotere zonde dan het praktiseren van homoseksualiteit op zichzelf... :?:

Het is in elk geval erg fout om als refowebber homo's de huid vol te schelden en ondertussen zelf op hetero-gebied niet helemaal zuiver op de graad te zijn... dat komt nogal eens voor, merk ik. Dus moeten we die mensen nog even overtuigen dat homo's ook mensen zijn :)

Goodbye.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 27 dec 2002 17:33

Toch neem ik voor mezelf geen definitieve stellingname in dezen op basis van de geciteerde tekst. Ik ben er nog niet uit.

Hofnar

Berichtdoor Hofnar » 01 jan 2003 21:51

Hoi, ik ben gaan lezen in dit topic. Niet om me af te zetten tegen een ieder die hier gereageerd heeft, maar om inzicht te krijgen in wat jullie mening t.a.v. homo's,bisexuelen en lesbiennes.

Ik voel momenteel alleen maar pijn. Pijn omdat jullie mij pijn doen met al jullie uitspraken. Man-vrouw relaties zouden functioneel zijn i.v.m. de voortplanting. Dus alleen dan is een man-vrouw relatie oke. man-man of vrouw-vrouw zou verwerpelijk zijn? Dus ik mag als vrouw niet van mijn vrouw houden. Ik mag mijn liefde voor haar niet ten uitvoer brengen omdat ik toevallig een vrouw ben en van mijn vrouw houdt? Nee, ik kan met haar, van haar geen kinderen krijgen, mezelf niet voortplanten, maar is daarom mijn liefde voor haar minder dan de liefde die een man kan hebben voor een vrouw?

Ik ben blij dat ik mijn vrouw heb ontmoet en met haar een relatie heb. Dat ik deze relatie heb kunnen bevestigen middels een huwelijk. Maar ook dat ik Gods zegen heb kunnen vragen over deze relatie. Niet d.m.v. een kerkelijke inzegening maar door een zegen over deze relatie te vragen.

Ik hoop dat ik lang mag genieten van mijn vrouw. Bij haar voel ik me goed en veilig. Ik weet waar ik over praat. Ik heb 17! jaar een relatie gehad met een man, maar bij hem voelde ik me niet thuis.

En natuurlijk zijn er altijd mensen die dit veroordelen, maar ik ben als mens niet anders. Zelfs mijn schoonouders accepeteren mij zoals ik ben. Zij zijn koster van de Hervomde kerk in mijn gemeente. Ik ben met hun dochter getrouwd. Is hun dochter daarom minder?

Ik geloof in God. Maar ik word zo droevig van een ieder die zegt in God te geloven, en mij, als bisexueel, afkeurd. Heb Uw naasten lief staat er in de bijbel. Doe dat dan ook. En waarom zou God mij zo gemaakt hebben zoals ik ben als het niet goed zou zijn?

Ach, ik kan alleen maar hopen dat mensen mij accepteren en ook van mij willen houden als hun naasten.

Hofnar (die soms wel erg verdrietig word van alle meningen hier :? )

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 01 jan 2003 23:03

Hofnar schreef:Hofnar (die soms wel erg verdrietig word van alle meningen hier :? )

hmmm.....
dan heb je mijn posts in deze topic zeker over geslagen
want als ik je post zo lees weet ik zeker dat die je wel zouden opvrolijken :-)
leaver dea as slaaf

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 01 jan 2003 23:13

Ik ben blij dat ik mijn vrouw heb ontmoet en met haar een relatie heb. Dat ik deze relatie heb kunnen bevestigen middels een huwelijk. Maar ook dat ik Gods zegen heb kunnen vragen over deze relatie. Niet d.m.v. een kerkelijke inzegening maar door een zegen over deze relatie te vragen.

Ik geloof in God. Maar ik word zo droevig van een ieder die zegt in God te geloven, en mij, als bisexueel, afkeurd. Heb Uw naasten lief staat er in de bijbel. Doe dat dan ook. En waarom zou God mij zo gemaakt hebben zoals ik ben als het niet goed zou zijn?

M'n 1e reactie op jouw relatie: BAH!

Hofnar zou moeten begrijpen dat de meesten hier hun mening baseren op de bijbel (het boek van enkel waarheid). Homofilie wordt daar simpelweg afgekeurd, dit wordt verschillende keren goed gemotiveerd eerder in deze topic.

Waarom zou God je zo gemaakt hebben zoals je ben als het niet goed zou zijn??
God heeft je goed gemaakt (dus niet lesbisch/bi, foutloos). De mens is bij God weggelopen, dat geldt voor iedereen, sindsdien is de mens van nature erg zondig.
Als we volgens jouw straatje praten is een moordenaar (of een zondaar, zoals wij allemaal) ook niet fout, God heeft hem immers zo gemaakt... Natuurlijk klopt deze redenering niet!

Terug naar “Archief”