FlirrieSun schreef:jas schreef:Aragorn schreef:jas schreef:Jarenlang ben ik begeesterd geweest door sommige popmuziek.
Mag ik misschien vragen welke? Want als mensen slechte ervaring met popmuziek hebben wordt zo snel alles op een hoop gegooid..
Ik heb een hele brede muzikale interesse. Supertramp, ELO, Queen, Dire Straits, Deep Purple, AcDc, en nog veel meer. Ik heb er helemaal geen slechte ervaringen mee gehad. Ik heb een innerlijke overtuiging gekregen dat het fout is.
Ik kan me voorstellen dat je dit zegt, en dat je graag andere mensen ervoor wilt behoeden, zo hoort het ook te zijn, dat je een ander er in liefde op wijst, maar helaas werkt dat meestal niet zo.
Mijn meoder weet me ook een heleboel dingen te vertellen hierover, maar dat wil niet zeggen dat ik dat aan kan nemen. Zo gaat het vaak van ouder op kind en misschien ook met vrienden, maar wij leven tegenwoordig zoveel uit ervaring.
DAt zou het zelfde zijn als dat ik tegen jou zou zeggen: dit is écht een geweldige partner voor je, ik ken hem/haar ontzettend goed en ikw eet zeker dat je bij hem/haar past. Sommige dingen moet jezelf ervaren en ik weet dat het neit goed is. Maar ikd enk ook dat als je hierom bid dat God je dan die wijsheid wil geven, maar dat je er zelf ook open voor moet staan. HEt is moeilijk om iets niet te doen, terwijl je het heel graag (op dat moment wilt en je je daar fijn bij voelt) en een ander zegt dat je het niet moet doen......
Ik vind een waarschuwing voor zonden van een ervaringsdeskundige niet evident aan een advies voor partnerkeuze. Sorry, maar die vergelijking gaat totaal mank. Waar het gewoon op neer komt is, dat we liever ook zelf zondigen en dan later kunnen zeggen dat we er van geleerd hebben. Zo ging het eerst bij mij wel tenminste. Je houdt jezelf voor de gek, jij ook nu, je weet nl. heel goed wanneer iets zonde is, maar we zijn zo arglistig, dat we ons zelf wijsmaken dat we het eerst moeten ondervinden. Je zou beter, als je niet naar mij wilt luisteren, toch maar naar je moeder luisteren dan. En lees inderdaad maar eens die tekst die Sabra aanhaalt uit Kol. 4:16; "Het woord van Christus wone rijkelijk in u, in alle wijsheid;
leert en vermaant elkander, met psalmen en lofzangen, en geestelijke liederen, zingende den Heere met aangenaamheid in het hart." En ik zou daaraan willen toevoegen 1 Thess. 2:11 en 12; "Gelijk gij weet, hoe wij een iegelijk van u,
als een vader zijn kinderen, vermaanden en vertroosten, En betuigden,
dat gij zoudt wandelen, waardiglijk Gode, Die u roept tot Zijn Koninkrijk en heerlijkheid." En tot slot, treffender dan Johannes in 1 John. 2:15 tm 17 kunnen we het niet zeggen: "
Hebt de wereld niet lief, noch hetgeen in de wereld is; zo iemand de wereld liefheeft, de liefde des Vaders is niet in hem.
Want al wat in de wereld is, namelijk de begeerlijkheid des vleses, en de begeerlijkheid der ogen, en de grootsheid des levens,
is niet uit den Vader, maar uit de wereld.
En de wereld gaat voorbij, en haar begeerlijkheid;
maar die den wil van God doet, blijft in der eeuwigheid".
Ben jij uit de Vader?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )