M@rije schreef:ik ben het met Raido eens. de duivel heeft toch macht over je, of je nu tot hem bidt of niet. je zondigt toch ook iedere dag?
Ben jij dat zelf of is de duivel dat, die zondigt? Laten we niet alles op hem gaan afschuiven.
Moderator: Moderafo's
Vrouwe Justitia schreef:We hebben allemaal een stukje 'duivel'
Aragorn schreef:Vrouwe Justitia schreef:We hebben allemaal een stukje 'duivel'
Behalve ware gelovigen dan. Al kunnen die nog wel last hebben van de duivel.
Wat ik wel apart vond, is wat een poosje terug in het RD stond. Een artikel dat ging over Wicca en moderne hekserij enzo. Daarin stond ook een vrouw die eerst heks was geweest en nu niet meer, en haar vriend had zich bekwaamd in astraal reizen (geest die buiten het lichaam treedt) en gedachtenlezen. Hij kon op straat de gedachten van mensen lezen, behalve die van mensen die echt in God geloven. Daar zag hij alleen maar een wit licht...
hoe kwam deze gedachtenlezer erachter of iemand al dan niet 'echt in God geloofde'? Vroeg hij dat steevast na het zien van het 'witte licht'? Waren er nog andere criteria?Hij kon op straat de gedachten van mensen lezen, behalve die van mensen die echt in God geloven. Daar zag hij alleen maar een wit licht...
Vrouwe Justitia schreef:Ehm, was het eigenlijk alleen bij gelovige christenen? (dan lijkt het me inderdaad wat moeilijk vast te stellen)
M@rije schreef:ik denk dat zelfs een waar gelovig mens diep vanbinnen de wil heeft om God te dienen, maar toch ook nog steeds hangt naar het slechte...de duivel heeft ook nog macht over de ware gelovigen.(denk ik dan)
Aragorn schreef:Ene mevrouw De Jongh-Foekema, die zelf heks geweest was en er nu lezingen over houdt vertelde in dat artikel dat een vriend van haar deze man was. Maar er stond niet bij dat zij door hem tot inkeer is gekomen en ook niet dat hij zelf veranderd was.
Weet je toevallig of hij nu nog steeds gedachten kan lezen, of dat die 'kunst' ook verdwijnt als je bekeerd wordt?
Hier nog even de link naar het bewuste artikel:
http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=91467
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten