Moderator: Moderafo's
En dat ander hart was zeker een peacemaker? God had allemaal gelovige richteren aangesteld. En daarna zou hij een ongelovige laten zalven tot koning? alle mensen die gezalfd werden waren gelovig in de bijbel.babbeltje schreef:@mic schreef:babbeltje schreef:@mic schreef:Saul was bekeerd en pleegde zelfmoord, zie mijn post op de vorige pagina.
Saul BEKEERD?? Sorry maar dat heb ik nog nooit gehoord en maak ik ook niet op uit de bijbel.
1 sam 10:6 e.v: Dan zal de Geest des Heeren u aangrijpen, gij zult met hen in geestervervoring geraken en tot een ander mens worden. Wanneer deze tekenen aan u geschieden, doe dan wat uw hand vindt, want God is met u. (...) Terwijl hij zich omkeerde om van Samuel weg te gaan, schonk God hem een ander hart. En al de genoemde tekenen geschieden op die dag. Vers 24: Ziet gij wel, wie de Here verkoren heeft? Want er is niemand als hij onder het gehele volk.
Bij deze.
Wie de Heere verkoren heeft; betekent volgens mij wie de Heere had gekozen voor koning en niet wie Hij Uitverkoren had.
babbeltje schreef:@mic schreef:babbeltje schreef:@mic schreef:Saul was bekeerd en pleegde zelfmoord, zie mijn post op de vorige pagina.
Saul BEKEERD?? Sorry maar dat heb ik nog nooit gehoord en maak ik ook niet op uit de bijbel.
1 sam 10:6 e.v: Dan zal de Geest des Heeren u aangrijpen, gij zult met hen in geestervervoring geraken en tot een ander mens worden. Wanneer deze tekenen aan u geschieden, doe dan wat uw hand vindt, want God is met u. (...) Terwijl hij zich omkeerde om van Samuel weg te gaan, schonk God hem een ander hart. En al de genoemde tekenen geschieden op die dag. Vers 24: Ziet gij wel, wie de Here verkoren heeft? Want er is niemand als hij onder het gehele volk.
Bij deze.
Wie de Heere verkoren heeft; betekent volgens mij wie de Heere had gekozen voor koning en niet wie Hij Uitverkoren had.
Skoezie schreef:Wijs mij eens een forummer aan die gezegd heeft dat zelfmoord onvergeefelijk is, dat heeft (volgens mij) niemand gezegd, alleen zegt men hier dat God het niet toelaat dat een bekeerd/kind van god/wedergeborenen geen zelfmoord zal plegen... *zucht*
Skoezie schreef:Wijs mij eens een forummer aan die gezegd heeft dat zelfmoord onvergeefelijk is, dat heeft (volgens mij) niemand gezegd, alleen zegt men hier dat God het niet toelaat dat een bekeerd/kind van god/wedergeborenen geen zelfmoord zal plegen... *zucht*
Eeh nee dat bedoelde ik niet hoor, maar anders moest ik halve teksten gaan citeren. Mij gaat het om dat hij 1. gezalfd is en 2. een veranderd hart had. (post inmiddels gewijzigd)Skoezie schreef:Wie de Heere verkoren heeft; betekent volgens mij wie de Heere had gekozen voor koning en niet wie Hij Uitverkoren had.
@babbeltje : mee eens! onze evangelische medemens heeft Er soms een handje van Bijbel teksten uit hun verband te rukken. Want er staat achter:"Want er is niemand als hij onder het gehele volk" volgens @mic zou er dan geen andere israeliet bekeerd zijnen dat lijkt mij stugger dan dat Saul bekeerd was.
@mic schreef:waar denk je dan dat ik uit citeerde?babbeltje schreef:Amic er staan geen teksten in de bijbel die dit zeggen.Ja ik ook, maar schreuder zegt nergens dat Saul ongelovig was en jij wel.Lees mijn stukje maar van ds. Schreuder, ik ben het volkomen met hem
eens.
babbeltje schreef:@mic schreef:waar denk je dan dat ik uit citeerde?babbeltje schreef:Amic er staan geen teksten in de bijbel die dit zeggen.Ja ik ook, maar schreuder zegt nergens dat Saul ongelovig was en jij wel.Lees mijn stukje maar van ds. Schreuder, ik ben het volkomen met hem
eens.
Nee ik beweer dat niet, ik weet echt niet of dat zo is, ik heb dat namelijk nog nooit gehoord. Maar dat laat ik aan God over.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten