Zelfmoord = verdoemenis

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 04 mar 2004 14:37

Wijs mij eens een forummer aan die gezegd heeft dat zelfmoord onvergeefelijk is, dat heeft (volgens mij) niemand gezegd, alleen zegt men hier dat God het niet toelaat dat een bekeerd/kind van god/wedergeborenen geen zelfmoord zal plegen... *zucht*
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 04 mar 2004 14:38

ALS IK OMRINGD DOOR TEGENSPOED SCHENKT GIJ MIJ LEVEN?

Weet je eigenlijk wel wat hier bedoeld wordt ?

Als je omringt wordt door je vijanden, behoud God je in het leven.

Wanneer ik wandel temidden van benauwdheid, behoud Gij mij in het leven; tegen de toorn van mijn vijanden strekt Gij uw hand uit,en uw rechterhand verlost mij.

Heeft dus niets met zelfdoding te maken.
Weest blij in de Heer !

joepie

Berichtdoor joepie » 04 mar 2004 14:38

En Simson riep tot de HERE en zeide: Here HERE, gedenk toch mijner en maak mij nog slechts ditmaal sterk, o God, opdat ik mij met één wraak voor mijn beide ogen op de Filistijnen wreke. Richteren 16:28.

Hebr.11:32 En wat moet ik nog verder aanvoeren? Immers, de tijd zou mij ontbreken, als ik ging verhalen van Gideon, Barak, Simson, Jefta, David en Samuël en de profeten, 33 die door het geloof koninkrijken onderworpen, gerechtigheid geoefend, de vervulling der belofte verkregen hebben, muilen van leeuwen dichtgesnoerd, 34 de kracht van het vuur gedoofd hebben.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 04 mar 2004 14:38

babbeltje schreef:
@mic schreef:
babbeltje schreef:
@mic schreef:Saul was bekeerd en pleegde zelfmoord, zie mijn post op de vorige pagina.

Saul BEKEERD?? Sorry maar dat heb ik nog nooit gehoord en maak ik ook niet op uit de bijbel.

1 sam 10:6 e.v: Dan zal de Geest des Heeren u aangrijpen, gij zult met hen in geestervervoring geraken en tot een ander mens worden. Wanneer deze tekenen aan u geschieden, doe dan wat uw hand vindt, want God is met u. (...) Terwijl hij zich omkeerde om van Samuel weg te gaan, schonk God hem een ander hart. En al de genoemde tekenen geschieden op die dag. Vers 24: Ziet gij wel, wie de Here verkoren heeft? Want er is niemand als hij onder het gehele volk.

Bij deze.

Wie de Heere verkoren heeft; betekent volgens mij wie de Heere had gekozen voor koning en niet wie Hij Uitverkoren had.
En dat ander hart was zeker een peacemaker? God had allemaal gelovige richteren aangesteld. En daarna zou hij een ongelovige laten zalven tot koning? alle mensen die gezalfd werden waren gelovig in de bijbel.

(btw met of zonder saul: ik wacht nog steeds op de tekst waarin zou staan dat zelfmoordplegers niet zalig kunnen worden)
Laatst gewijzigd door @mic op 04 mar 2004 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

sanderious
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor sanderious » 04 mar 2004 14:39

babbeltje schreef:
@mic schreef:
babbeltje schreef:
@mic schreef:Saul was bekeerd en pleegde zelfmoord, zie mijn post op de vorige pagina.

Saul BEKEERD?? Sorry maar dat heb ik nog nooit gehoord en maak ik ook niet op uit de bijbel.

1 sam 10:6 e.v: Dan zal de Geest des Heeren u aangrijpen, gij zult met hen in geestervervoring geraken en tot een ander mens worden. Wanneer deze tekenen aan u geschieden, doe dan wat uw hand vindt, want God is met u. (...) Terwijl hij zich omkeerde om van Samuel weg te gaan, schonk God hem een ander hart. En al de genoemde tekenen geschieden op die dag. Vers 24: Ziet gij wel, wie de Here verkoren heeft? Want er is niemand als hij onder het gehele volk.

Bij deze.

Wie de Heere verkoren heeft; betekent volgens mij wie de Heere had gekozen voor koning en niet wie Hij Uitverkoren had.

Zullen we dit misschien tussen Saul en God laten :?:
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

joepie

Berichtdoor joepie » 04 mar 2004 14:40

Skoezie schreef:Wijs mij eens een forummer aan die gezegd heeft dat zelfmoord onvergeefelijk is, dat heeft (volgens mij) niemand gezegd, alleen zegt men hier dat God het niet toelaat dat een bekeerd/kind van god/wedergeborenen geen zelfmoord zal plegen... *zucht*

Dan moet je even alle pagina,s over lezen want er zijn er diverse.

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 04 mar 2004 14:41

@babbeltje : mee eens! onze evangelische medemens heeft Er soms een handje van Bijbel teksten uit hun verband te rukken. Want er staat achter:"Want er is niemand als hij onder het gehele volk" volgens @mic zou er dan geen andere israeliet bekeerd zijn :-D en dat lijkt mij stugger dan dat Saul bekeerd was.

@wina : Ik misbruik die tekst door er een "?" achter te zetten.
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 04 mar 2004 14:43

Amic er staan geen teksten in de bijbel die dit zeggen.

Lees mijn stukje maar van ds. Schreuder, ik ben het volkomen met hem eens.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 04 mar 2004 14:43

Skoezie schreef:Wijs mij eens een forummer aan die gezegd heeft dat zelfmoord onvergeefelijk is, dat heeft (volgens mij) niemand gezegd, alleen zegt men hier dat God het niet toelaat dat een bekeerd/kind van god/wedergeborenen geen zelfmoord zal plegen... *zucht*

Als je er vanuit gaat dat iedereen die zich bekeert heeft niet zelfmoord zal plegen. Dan zeg je dus dat iedereen die wel zelfmoord pleegt rechtstreeks naar de hel gaat. Of heb ik dat mis?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 04 mar 2004 14:44

Skoezie schreef:

@babbeltje : mee eens! onze evangelische medemens heeft Er soms een handje van Bijbel teksten uit hun verband te rukken. Want er staat achter:"Want er is niemand als hij onder het gehele volk" volgens @mic zou er dan geen andere israeliet bekeerd zijn :-D en dat lijkt mij stugger dan dat Saul bekeerd was.
Eeh nee dat bedoelde ik niet hoor, maar anders moest ik halve teksten gaan citeren. Mij gaat het om dat hij 1. gezalfd is en 2. een veranderd hart had. (post inmiddels gewijzigd)
Afbeelding

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 04 mar 2004 14:44

babbeltje schreef:Amic er staan geen teksten in de bijbel die dit zeggen.
waar denk je dan dat ik uit citeerde?
Lees mijn stukje maar van ds. Schreuder, ik ben het volkomen met hem
eens.
Ja ik ook, maar schreuder zegt nergens dat Saul ongelovig was en jij wel.
Afbeelding

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 04 mar 2004 14:53

@mic schreef:
eens.

Nee ik beweer dat niet, ik weet echt niet of dat zo is, ik heb dat namelijk nog nooit gehoord. Maar dat laat ik aan God over.

sanderious
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor sanderious » 04 mar 2004 14:55

Onder het zuchten kun je dan misschien vertellen wat het verschil is?

Ten tweede, wil je misschien vertellen waar het staat dat God zijn kinderen dit bespaard?

Overigens erg bijzonder: Depressiviteit wordt hier niet meer bestempeld als ziekte, maar is meer een eigen-schuld-dikke-bult-geval. Want als je echt een kind van god zou zijn dan zou je dit wel bespaard blijven...
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 04 mar 2004 15:04

heb je de andere topic al gelezen? Zelfmoord in KC&M? nee waarschijnlijk niet, en jij zou eerst die forummers aanwijzen

joepie

Berichtdoor joepie » 04 mar 2004 15:06

babbeltje schreef:
@mic schreef:
eens.

Nee ik beweer dat niet, ik weet echt niet of dat zo is, ik heb dat namelijk nog nooit gehoord. Maar dat laat ik aan God over.

Heb je nu al Hebreen gelezen?
En wat moet ik nog verder aanvoeren? Immers, de tijd zou mij ontbreken, als ik ging verhalen van Gideon, Barak, Simson, Jefta, David en Samuël en de profeten, 33 die door het geloof koninkrijken onderworpen, gerechtigheid geoefend, de vervulling der belofte verkregen hebben, muilen van leeuwen dichtgesnoerd, 34 de kracht van het vuur gedoofd hebben. Zij zijn aan scherpe zwaarden ontkomen, in zwakheid hebben zij kracht ontvangen, zij zijn in de oorlog sterk geworden en hebben vijandige legers doen afdeinzen

Terug naar “Archief”