Yael schreef:Heb je dat zelf mogen leren kennen hijwel?
ja, ik heb jaren lang met het verlangen rond gelopen om God te dienen. Ook al dronk ik mij elk weekend bijna plat. Maar elke keer kwam dat verlangen weer naar boven. Elke keer als ik in de kerk over God dienen hoorde spreken. Dacht ik dat wil ik ook. Iets in mij stribbelde altijd tegen, dat was mijn oude ik. Maar ook iets in mij verlangde om die leegte die in mij hart zat te laten vullen door Jezus dat is mijn nieuwe ik (Jezus Geest, de Heilige Geest). Maar elke keer d8 ik, het is niet voor mij. Of dan moet je dat allemaal meegemaakt hebben. Maar dat waren leugens van mij oude ik, en van de duivel. Tot op een gegeven moment mij duidelijk werdt er opdrachten voor mij in de bijbel stonden. Geloof in de Heere Jezus Christus en je zult zalig worden.
Toen d8 ik echt: moet ik dat zomaar geloven, moet er dan niks gebeuren? Gewoon als een kind vertrouwen op zijn beloftes? is dat niet eng, mag dat? Ja dat mag! er is niks zo veilig dan vertrouwen op Zijn beloftes. (ik kon het eerst niet geloven, en heb om geloof gebeden en heb dat mocht krijgen)
Achteraf zag ik pas dat het alleen maar werk van God was. Ik had dat verlangen niet van mijzelf, dat had God zelf gewerkt. Het enige wat jij moet 'doen' is je helemaal in vertrouwen overgeven aan Hem, hij zal een nieuw leven in je beginnen!!
pfff.. lang verhaal al, en ik wou het nog heel kort houden. (maar ja, anders pb je maar ff)