Ger.Gem. vs Ger.Gem.in Ned.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 14 apr 2004 08:25

Het Weermannetje schreef:
Tabitha schreef:Waar staat dat in de Bijbel?
Je hebt trouwens ook nog geen antwoord gegeven op mijn vraag: HEB JE HET AL EENS GEPROBEERD???????????????????????????????????

Niemand wil tot mij komen tenzij dan dat de Vader Hem trekke.

Ik heb het heus wel eens geprobeerd, maar zolang God mij niet trekt kan ik het nooit oprecht doen.

wanneer weet je dan dat God je trekt en dat je niet zelf aan de gang bent gegaan, zeg maar?
Afbeelding

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 14 apr 2004 09:34

Het Weermannetje schreef: Niemand wil tot mij komen tenzij dan dat de Vader Hem trekke.

Ik heb het heus wel eens geprobeerd, maar zolang God mij niet trekt kan ik het nooit oprecht doen.

wanneer weet je dan dat God je trekt en dat je niet zelf aan de gang bent gegaan, zeg maar?

Er zit een addertje onder het gras hoe je het zegt. Eigenlijk geef je God hier de schuld dat je niet kan komen want Hij heeft je nog niet getrokken.
Natuurlijk is het zo dat je alleen tot Jezus kunt komen als de Vader je trekt. Maar je gaat elke zondag naar de kerk, je bent gedoopt, je mag elke dag uit de Bijbel lezen. Is dat al geen trekken van God? Er staat:
Alzo lief heeft God de wereld gehad dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft opdat een ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat maar het eeuwige leven hebbe. Dat is al duidelijk trekken van God naar Hem toe. Maar je bedoelt eigenlijk meer persoonlijk in jouw hart. Ik weet zeker dat wanneer je echt met God en Zijn Woord bezig bent en Hem opzoekt in gebed en Hem al deze dingen voorlegt en alles met Hem deelt Hij je echt niet zal laten staan hoor! Het is niet zo dat je maar leidelijk moet gaan zitten afwachten met je armen over mekaar: als ik uitverkoren ben kom ik er wel. Nee je moet zoeken, bidden, kloppen! En God zal open doen! Waarom zou Hij anders Zijn Zoon hebben gestuurd naar de aarde? Dat was uit liefde! God de Heilige Geest werkt het in het hart, maar hoe Hij naar Jezus brengt is bij ieder mens verschillend. Dat bepaalde bekeringschema die sommige kerken hanteren staat niet zo in de Bijbel.

Wanneer je weet dat God in je hart werkt? Als je jezelf ziet als zondaar die hetzelf niet meer kan, en zo tot Jezus vlucht omdat Hij je alleen kan redden. Je hebt liefde tot God en contact met Hem. Jezus wordt je dierbaar, je gaat echt van God Drie-enig houden.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 14 apr 2004 09:55

Het is inderdaad gevaarlijk om hierdoor net te doen alsof God de schuld krijgt. Maar zo wordt die tekst ook niet bedoeld.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Ger.Gem/ Ger. Gem. in Ned

Berichtdoor Bookman » 14 apr 2004 10:42

Beste Doortje,

Dank je wel voor je reactie. Je blijft moeite houden met m'n gebed tegen de eenwording. Ik zal er niet meer over spreken, maar zal alleen kijken wat het gebed voor de eenwording door anderen zal uitwerken. En ook hoe lang die eventuele eenwording dan zal duren. Maar gisteren las ik Handelingen 5:39 "Maar indien het uit God is, zo kunt gij dat niet breken; opdat gij niet misschien bevonden wordt ook tegen God te strijden".
En laat ons het daar maar op houden. Want dan kan het alle kanten nog op. En ik zal gaarne schuld belijden als het achteraf blijkt dat ik er helemaal naast zit.
The Bookman
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 14 apr 2004 10:53

Tabitha schreef:Waar staat dat in de Bijbel?
Je hebt trouwens ook nog geen antwoord gegeven op mijn vraag: HEB JE HET AL EENS GEPROBEERD???????????????????????????????????

Niemand wil tot mij komen tenzij dan dat de Vader Hem trekke.

dit is echt de grootse onzin die ik ooit gehoordt hebt. Overal zeg je, nee ik wil niet ik wil de duivel dienen. Ik wil God niet dienen. Nee ik wil niet.
En nu lees ik dat je het hebt geprobeert? Waarom als ik vragen mag?
Waarom ga je op zoek naar Iemand die je toch niet wilt vinden?

Weet je, jij kan jezelf aanpraten dat je geen verlangen hebt naar God. Bijbels gezien is dat ook nog juist ook, maar je vergeet 1 ding. Van nature heb je geen verlangen naar God. Maar God werkt dat verlangen zelf. Jij kan daar helemaal niks aan doen, anders zou jij je eigen zaligheid kunnen verdienen. Doordat God jou dat verlangen geeft (als dat in je hart leeft) mag jij komen tot Jezus, en zijn bloed drinken en vergeving ontvangen van je zonden.

En de Geest en41) de Bruid zeggen:42) Kom! En die het hoort,43) zegge: Kom! En die dorst heeft,44) kome; en die wil,45) neme het water46) des levens om niet.47)

Als je dorst hebt (verlangen naar God) dan mag je komen bij Jezus. Hij zal je dan een heel nieuw leven geven, Ik zal den dorstige16) geven uit de fontein van het water des levens voor niet.17) helemaal voor niks, alleen uit genade.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 14 apr 2004 10:59

Heb je dat zelf mogen leren kennen hijwel?

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 14 apr 2004 11:25

aan Hijwel's post heb ik niets toe te voegen, of misschien dit: als God begint met werken heb je dat vaak niet eens door, dat zie je pas achteraf. Daarom mag je niet zeggen dat God niet in je in het werk is, misschien is hij dat wel!
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 14 apr 2004 11:40

Yael schreef:Heb je dat zelf mogen leren kennen hijwel?

ja, ik heb jaren lang met het verlangen rond gelopen om God te dienen. Ook al dronk ik mij elk weekend bijna plat. Maar elke keer kwam dat verlangen weer naar boven. Elke keer als ik in de kerk over God dienen hoorde spreken. Dacht ik dat wil ik ook. Iets in mij stribbelde altijd tegen, dat was mijn oude ik. Maar ook iets in mij verlangde om die leegte die in mij hart zat te laten vullen door Jezus dat is mijn nieuwe ik (Jezus Geest, de Heilige Geest). Maar elke keer d8 ik, het is niet voor mij. Of dan moet je dat allemaal meegemaakt hebben. Maar dat waren leugens van mij oude ik, en van de duivel. Tot op een gegeven moment mij duidelijk werdt er opdrachten voor mij in de bijbel stonden. Geloof in de Heere Jezus Christus en je zult zalig worden.
Toen d8 ik echt: moet ik dat zomaar geloven, moet er dan niks gebeuren? Gewoon als een kind vertrouwen op zijn beloftes? is dat niet eng, mag dat? Ja dat mag! er is niks zo veilig dan vertrouwen op Zijn beloftes. (ik kon het eerst niet geloven, en heb om geloof gebeden en heb dat mocht krijgen)

Achteraf zag ik pas dat het alleen maar werk van God was. Ik had dat verlangen niet van mijzelf, dat had God zelf gewerkt. Het enige wat jij moet 'doen' is je helemaal in vertrouwen overgeven aan Hem, hij zal een nieuw leven in je beginnen!!

pfff.. lang verhaal al, en ik wou het nog heel kort houden. (maar ja, anders pb je maar ff)

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 14 apr 2004 12:13

En heeft Christus dan ook waarde gekregen voor je ziel? En hoe dan?

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 14 apr 2004 12:24

Het Weermannetje schreef:En heeft Christus dan ook waarde gekregen voor je ziel? En hoe dan?
?? volgens mij heeft hij daar redelijk uitgebreid antwoord op gekregen.
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 14 apr 2004 12:31

Het Weermannetje schreef:En heeft Christus dan ook waarde gekregen voor je ziel? En hoe dan?

ehh.. ff vertalen naar het nederlands.

Heb je Christus ook nodig in alles wat je doet?

Ja in alles, Hij helpt me overal doorheen. Ik kan echt niet zonder hem leven. Ook al probeer ik dat wel eens, maar daarna voel ik me rot. Ik wil niet liever dan iedereen vertellen over God en Zijn liefde. (maar ook dat doe ik vaak te wijnig). Ik weet niet, 1 ding weet ik wel Jezus in mij zal mij oude ik overwinnen! Ik wil echt niet meer terug, terug naar mij oude leven zonder Hem. Hij houd enorm veel van iedereen! Neem maar van mij aan dat er geen beter leven is!

of bedoel je nog wat anders?

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 14 apr 2004 12:34

ehh.. ff vertalen naar het nederlands.

Lijkt me normaal Nederlands. Als je dat nog niet eens begrijpt.

Aragorn

Re: Ger.Gem/ Ger. Gem. in Ned

Berichtdoor Aragorn » 14 apr 2004 13:35

Bookman schreef:Beste Doortje,

Dank je wel voor je reactie. Je blijft moeite houden met m'n gebed tegen de eenwording. Ik zal er niet meer over spreken, maar zal alleen kijken wat het gebed voor de eenwording door anderen zal uitwerken. En ook hoe lang die eventuele eenwording dan zal duren. Maar gisteren las ik Handelingen 5:39 "Maar indien het uit God is, zo kunt gij dat niet breken; opdat gij niet misschien bevonden wordt ook tegen God te strijden".
En laat ons het daar maar op houden. Want dan kan het alle kanten nog op. En ik zal gaarne schuld belijden als het achteraf blijkt dat ik er helemaal naast zit.
The Bookman

Heb je mijn post ook gelezen, Bookman? Je kunt ook gewoon om Gods Geest bidden, dan zie je vanzelf wat ervan komt, of het nu eenwording is of apart houden wat niet bij elkaar hoort. (Ad fontes zegmaar... :wink: )

Vito
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Vito » 14 apr 2004 15:01

Volgens mij heeft hij dat uit de doeken gedaan.

Jouw korte, zeurende ouderling-napapagaaiende postings beginnen me ietwat te irriteren. Terwijl je "opponenten" je constant overtroeven met Bijbelteksten, reageer je daar geen eens op. Beetje jammer.

Begin eerst maar eens alle bijbelteksten die in de vorige pagina's tegen jouw standpunt opgesomd zijn, te weerleggen, zou ik zo zeggen...

Als je het niveau niet aankunt, ga je maar weer terug naar het "Wat voor weer is het bij jullie vandaag"-topic in de Slow Chat...

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 15 apr 2004 10:04

Kijk, Vito, ik hou absoluut niet van smijten met Bijbelteksten. Denk jij dat ik niet in staat ben om er genoeg Bijbelteksten tegenover te zetten? Dat heb ik al vaak zat gedaan. Ik reageer dan ook alleen als ik vind dat ik een bepaald argument nog niet genoemd heb. En als anderen met telkens dezelfde soort teksten komen, dan ga ik niet meer reageren.

Terug naar “Archief”