Interessant wat Marnix schrijft.
Kop koffie na de dienst en ieder spoedt zich naar huis.
Helaas zie ik dat in mijn eigen kerk ook gebeuren en dat baart me zorgen.
Wij broeders en zusters in de gemeente zijn de levende stenen die samen in geestelijke zin de kerk bouwen met Jezus als hoofd der kerk.
En dat is dus beslist geen vrijblijvende zaak.
Het betekent dat je ook in het dagelijkse leven oog moet hebben voor de wensen en noden van je broeders en zusters.
Niet alleen in gedrag, maar vooral ook in het bidden.
God kan zijn gaven die hij aan Zijn kerk heeft geschonken slechts in overvloed geven, wanneer wij mensen er van doordrongen zijn dat eenheid in liefde tussen alle gemeenteleden tot zegeningen kunnen leiden.
Want God wil ons zijn zegeningen schenken, Zijn handen druipen van olie, maar het wordt ons in onvoldoende mate geschonken door egoïsme en materialisme.
Zelf maak ik me er al maanden zorgen over en laat me niet los.
Ten aanzien van twee erediensten op zondag (het dubbele offer) ben ik duidelijk genoeg geweest en hoef ik niet in herhalingen te vallen.
Wanneer gelovigen christenen de liefde van God ervaren en het welletjes vinden met een uurtje (of twee) kerken met zondag, dan moeten ze het vooral zelf maar weten.
We leven nu eenmaal in de tijd van Laodicea.
En zoals de Heer al waarschuwt: waart gij heet of koud, maar nu gij lauw zit zal ik u uit Mijn mond spuwen.
Dat is ernstige waarschuwing.
Waakt en Bidt Broeder!!!
Maranatha.