maaarten schreef:Ik zou er in ieder geval wel voor zijn (uit niet principiele overwegingen) om de Geneefse psalter weer acapella te gaan zingen.
Zoiets als dit, dan hoeven we niet meer onder te doen voor die Russen wat mij betreft![]()
http://www.youtube.com/watch?v=OkeIf6EyhtA
Verder heb ik geen principiele bezwaren tegen bepaalde instrumenten in de kerk. Ik vind het dan weer wel geen goed idee om alle arbitraire mode van de wereld de kerk binnen te halen om de kerk maar niet te ouderwets te laten lijken. In het kader daarvan zit ik meestal niet te wachten op de muziek waarvoor men een drumstel de kerk in wil halen........
Marnix schreef:Ja maar het gaat in de kerk niet alleen om wat je zelf vindt. Als een hoop mensen dat wel zou willen, zou je het dan op basis van smaak willen tegenhouden? Dat gebeurt natuurlijk vaak aan beide kanten. Mensen vinden het mooi of niet, willen het of niet.... en willen het liefst hun eigen zin doordringen... en daardoor ontstaan er vaak conflicten, omdat men geen rekening met elkaar wil houden (binnen de Bijbelse kaders uiteraard)
Vaak ook met uit zijn verband gerukte Bijbelse kaders...
Over en weer.