@Marnix en @Chaya hoe vinden jullie de uitleg van Watchman-nee? Wat een diepte hè, geweldig.
@Chaya, Hieronder, in een stukje van de post, legt hij uit wat ik bedoelde met "Hakken over de sloot" (Ik ervaar dat ik het nog vaker moet ontvangen.) Prachtig gewoon!
Wij denken dat het ontvangen van olie genoeg is, maar God wil dat wij het tweemaal ontvangen. De tweede keer verschilt van de eerste keer, want de eerste keer geeft Hij de olie voor niets, maar bij de tweede keer moet er een prijs voor worden betaald. Als iemand de prijs niet wil betalen - zichzelf verloochenen en ernstig zoeken - dan zal hij de olie geen tweede keer ontvangen. Laten wij dus waakzaam zijn. Vandaag kunnen de mensen misschien niet ontdekken of wij de olie tweemaal hebben ontvangen; en misschien wandelen wij nu zonder al teveel moeilijkheden door het leven heen, maar op die toekomstige dag zullen wij aan onszelf ontdekt worden. dan zal onze ware toestand openbaar worden. Zijn wij bereid om de prijs te betalen? Het vervuld zijn met de Heilige Geest is de voorwaarde om opgenomen te worden. Net zoals een ballon opstijgt als deze vol met helium zit, zo zullen zij die vervuld zijn met de Heilige Geest opgenomen worden. Laten wij daarom de prijs betalen om extra olie in de kruik te kunnen krijgen, want anders zullen wij eindigen als de vijf dwaze maagden.