Moderator: Moderafo's
Tante Pollewop schreef:
Klik hier
Tante Pollewop schreef:Klik hier om te laten weten aan de regering van Uganda dat je het niet eens bent met deze wetgeving.
Tante Pollewop schreef:Nou, dat lijkt er dus helemaal niet op. Wat een zwakke onderbouwing zeg, niet eens een argument.
Tante Pollewop schreef:Dan hebben we het nog niet eens gehad over Paulus die deze wetten afschrijft, en over genade boven wet, barmhartigheid boven rechtvaardigheid.
JeeWee schreef:Kun je je voorstellen wat 'stevige kerken' mislopen, door hun uitsluiting van homo's?
Overigens is het op mijn bijbelkring wel eens over dit onderwerp gegaan. Maar toen werd er gezegd door iemand: iemand die homofiel geaard is, maar die als christen leeft (dat houdt dan ook het afzien van homoseksuele omgang in), beschouw ik volop als broeder, en daar wil ik zeker mee aan het avondmaal zitten.
Mortlach schreef:God is Liefde!
hubert schreef:Fijn dat je deze broeder (volop nog wel) aanvaardt met zijn (slechte) geaardheid (want hij mag er niets mee), maar hoe zit het dan met dat vrienden- en vriendinnenpaar en al die andere lieve kinderen van God?
hubert schreef:Ik probeer iedereen te aanvaarden, zoals Christus mij aanvaard heeft.
Dat lijkt mij een Bijbelser optie!
Boekenlezer schreef:En dat zeg jij?!![]()
Jij was toch atheïst?
Van zo iemand verwacht ik eerder uitspraken als: 'God is een illusie!'
Ben je bekeerd of zo?
En wat spreekt jou zo aan in Mattheüs 7:21-23, dat je dat als onderschrift hebt?
Boekenlezer schreef:Je bedoelt hiermee waarschijnlijk praktizerende homoseksuelen?
Boekenlezer schreef:Het moge toch duidelijk zijn dat je èrgens een grens moet leggen in het toelaten van mensen tot de sacramenten.
Al laat ik het verder aan de ambtsbroeders over om dit soort dingen te behandelen. Want je kan een geval ook weer niet zo even op afstand beoordelen, lijkt mij.
hubert schreef:Ik probeer iedereen te aanvaarden, zoals Christus mij aanvaard heeft.
Dat lijkt mij een Bijbelser optie!
Boekenlezer schreef:Ook dat zal zijn grens wel hebben. Je maakt mij niet wijs dat jij dictators met veel bloed aan hun handen als Hitler en Stalin in alle vrede als je broeders aanvaardt. Die waren zelfs niet eens gelovig! Al Capone heeft dan nog op zijn graf staan 'Died in Christ', al was hij ook bepaald geen braverik.
Boekenlezer schreef:Je bedoelt hiermee waarschijnlijk praktizerende homoseksuelen?
Het moge toch duidelijk zijn dat je èrgens een grens moet leggen in het toelaten van mensen tot de sacramenten.
Al laat ik het verder aan de ambtsbroeders over om dit soort dingen te behandelen. Want je kan een geval ook weer niet zo even op afstand beoordelen, lijkt mij.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten