Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Evelien » 30 mei 2012 12:24

Hier de box naar omlaag gedaan, nu ziet hij alles op een andere hoogte en hij speelt ineens heel anders. Hij probeert zich nu wel op te trekken, maar goed dat we de box omlaag gedaan hebben.
Dus de box blijft nog wel even een poosje hier staan.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 30 mei 2012 14:34

Kinderen werden vroeger langer klein gehouden denk ik, want dan stond de box er wel 2 jaar. Anderzijds waren ze gemiddeld wel eerder zindelijk, doordat er alleen katoenen luiers gebruikt werden, aldus diverse oma's.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 mei 2012 14:58

Bij Jurian hebben we de box net na zijn eerste verjaardag eruit gedaan, hij zat er toch niet meer in, ons huis was heel kindvriendelijk, hij kon nergens kwaad.
Nu zet ik Frederiek er soms nog in om Jurian te 'sparen', al denk ik dat het tegenwoordig eerder andersom is. Hij kan haar zo enorm dwars zitten. Voor de rust van alledrie gaat zij dus soms in de box, soms houdt ze het een kwartier vol, soms 5 minuten.
Ik denk er nu wel over om hem binnenkort weg te halen. We hebben een speelhoek, achter de bank, waar we ook een hekje voor hebben met een deurtje, daar heeft ze een ruimte van 1 bij 3 ofzo, waar ze ook lekker rustig kan spelen (of dat zij er buiten moet blijven en jurian er alleen kan spelen), dus de box hoeft nu al niet echt meer. Maar ik ben bang dat het zo kaal wordt als ie weg is, dus staat hij er nog maar :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 mei 2012 15:03

schelpje3 schreef:Kinderen werden vroeger langer klein gehouden denk ik, want dan stond de box er wel 2 jaar. Anderzijds waren ze gemiddeld wel eerder zindelijk, doordat er alleen katoenen luiers gebruikt werden, aldus diverse oma's.

Ik vraag mij af of dat over het zindelijk zijn echt zo was dat kinderen voorheen eerder zindelijk waren. Ik heb meer het vermoeden dat het in gedachten eerder was, uitzonderingen daargelaten. Het schijnt nl zo te zijn dat de neurologische verbinding tussen de aandrang en het plassen/poepen pas rond 2,5 jaar er is. Ik merk het nl nu ook aan mijn dochter. Ze begint het nu goed aan te geven dat ze aandrang heeft en volgende maand waag ik wel een poging, maar als het niet lukt ook prima.

MissF schreef:Bij Ik denk er nu wel over om hem binnenkort weg te halen. We hebben een speelhoek, achter de bank, waar we ook een hekje voor hebben met een deurtje, daar heeft ze een ruimte van 1 bij 3 ofzo, waar ze ook lekker rustig kan spelen (of dat zij er buiten moet blijven en jurian er alleen kan spelen), dus de box hoeft nu al niet echt meer. Maar ik ben bang dat het zo kaal wordt als ie weg is, dus staat hij er nog maar :mrgreen:

Onze box staat er al 4 jaar :mrgreen: Tegen de tijd dat het niet meer nodig was, was de volgende er al ( bijna). Het zal nog raar zijn als hij weg is.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 30 mei 2012 15:42

ajl schreef:[Ik vraag mij af of dat over het zindelijk zijn echt zo was dat kinderen voorheen eerder zindelijk waren. Ik heb meer het vermoeden dat het in gedachten eerder was, uitzonderingen daargelaten. Het schijnt nl zo te zijn dat de neurologische verbinding tussen de aandrang en het plassen/poepen pas rond 2,5 jaar er is. Ik merk het nl nu ook aan mijn dochter. Ze begint het nu goed aan te geven dat ze aandrang heeft en volgende maand waag ik wel een poging, maar als het niet lukt ook prima.

Is wel verschillend. Ik heb er bij mijn beide jongens zelf niets aangedaan en ze begonnen het zelf aan te geven. De jongste is nog geen 2,5 maar kan ook echt al ophouden en is 's nachts ook altijd droog.
Volgens mijn moeder waren ze vroeger inderdaad veel eerder zindelijk dan nu, ik weet ook niet of dat zo is.

Hier stond de box er tot ong. 1 jaar. Maar de jongste is nooit stil geweest in de box. Hele 'trainingen' gedaan en op een gegeven moment zei zelfs de fysio (die kwam altijd aan huis) dat ik dat ding maar weg moest doen. Zei had echt mee helpen denken enz. maar het lukte gewoon niet.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 30 mei 2012 16:45

Haai schreef:Dan moet je em wel op z'n kop neerzetten denk ik Laura ;)

hysterisch-smile

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 30 mei 2012 16:52

ajl schreef:
Ik vraag mij af of dat over het zindelijk zijn echt zo was dat kinderen voorheen eerder zindelijk waren. Ik heb meer het vermoeden dat het in gedachten eerder was, uitzonderingen daargelaten. Het schijnt nl zo te zijn dat de neurologische verbinding tussen de aandrang en het plassen/poepen pas rond 2,5 jaar er is. Ik merk het nl nu ook aan mijn dochter. Ze begint het nu goed aan te geven dat ze aandrang heeft en volgende maand waag ik wel een poging, maar als het niet lukt ook prima.

Onze box staat er al 4 jaar :mrgreen: Tegen de tijd dat het niet meer nodig was, was de volgende er al ( bijna). Het zal nog raar zijn als hij weg is.

Ik denk dat er toch zeker een kern van waarheid in zit. Die pampers kunnen natuurlijk heerlijk volgeplast worden, zonder dat peuter iets voelt. Zo'n natte kouwe lap om je billetjes voelt niet prettig.
Natuurlijk moet een kind een bepaalde leeftijd hebben, maar ik merkte toch wel dat ze bij mij moeilijk zindelijk te krijgen waren. Wel in de zomer, als ze zo in hun blootje rond konden lopen en ze dan zagen waar hun plas opeens uitkwam. :shock: Eén van mijn kinderen raakte de eerste keer volledig in paniek.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 30 mei 2012 19:02

Haai schreef:Is er eigenlijk al een datum bekend voor een meeting? Als het juli wordt, kan ik nu nog net vrijvragen denk ik, volgende week lukt dat niet meer.

Nee, nog niet.. Ik kan een nieuw topic openen bij "Refo-Agenda",
of iedereen die wil komen stuurt mij een PBtje met zn e-mailadres,
en dan stuur ik een zogenaamde datumprikker naar iedereen.

Is dat wat?
Daarna kijken we wel wáár we afspreken.

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 30 mei 2012 19:52

Ik denk dat ik erg ouderwets ben :mrgreen:
Bij ons staat de box er al 1,5 jaar en hij blijft ook nog wel een poosje staan. Ik kan niks doen met ons handenbindertje over de vloer.
's Morgens gaat hij er heerlijk tot 11 uur in en 's middags soms nog een uurtje.
In de box kan hij veel beter spelen. Als hij uit de box is vliegt hij van het één naar het ander en speelt nergens mee.
Hij is het er niet altijd mee eens, maar ik denk dat ik beter weet wat goed voor hem is :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 30 mei 2012 19:53

Anne 80 schreef:Ik denk dat ik erg ouderwets ben :mrgreen:
Bij ons staat de box er al 1,5 jaar en hij blijft ook nog wel een poosje staan. Ik kan niks doen met ons handenbindertje over de vloer.
's Morgens gaat hij er heerlijk tot 11 uur in en 's middags soms nog een uurtje.
In de box kan hij veel beter spelen. Als hij uit de box is vliegt hij van het één naar het ander en speelt nergens mee.
Hij is het er niet altijd mee eens, maar ik denk dat ik beter weet wat goed voor hem is :wink:

Dat was bij ons ook zo. Maar ik heb toen (helaas ;)) de keuze gemaakt al mijn werk 's avonds te doen ;) Zou ik nu ook niet meer doen, want ik heb nu een jongen van 4 die zich geen seconde alleen kan/wil vermaken.

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 30 mei 2012 20:04

LauraC schreef:Dat was bij ons ook zo. Maar ik heb toen (helaas ;)) de keuze gemaakt al mijn werk 's avonds te doen ;) Zou ik nu ook niet meer doen, want ik heb nu een jongen van 4 die zich geen seconde alleen kan/wil vermaken.

Vaak zie je achteraf pas dat je dingen beter anders had kunnen doen he? Maar ach, misschien had het niet eens geholpen bij jullie zoontje. Ik ben benieuwd hoe onze man het gaat doen als hij niet meer in de box hoeft. Hij houdt er ook erg van om door mama bezig gehouden te worden en wil graag alles bijhouden wat ik doe :?

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 30 mei 2012 20:14

Hier heeft de box tot twee jaar gestaan, en toen weggedaan omdat het keukentje dat ze voor haar verjaardag kreeg ervoor in de plaats moest ;) Ze zat er nog steeds in, echt ideaal! Idd hebben ze allemaal wel een tijdje dat ze het minder leuk vinden, maar heb het altijd doorgezet. Ze speelde er ook veel beter in idd.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 30 mei 2012 20:24

't Is denk ik ook erg verschillend hoe je kindje is.
Onze oudste vermaakte zich heel leuk en rustig buiten de box, heeft mij nooit in de weg gezeten en heeft nooit gekke dingen gedaan. Op een gegeven moment dacht ik er gewoon niet meer aan om hem er in te zetten...
En vond het zelf wel gezellig als hij achter mij aan hobbelde en bij mij in de buurt ging spelen. Terwijl hij dat niet eens altijd deed.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 30 mei 2012 20:38

R wil ook veel liever door de kamer/het hele huis kruipen dan in de box (als ik de kamerdeur in de klink dichtdoe dan gaat ze er al tegenaan bonzen omdat ze de hal in wil 8-[ ).
als ik haar in de box zet gaat dat meestal maar heel even goed. maar ze gaat steeds op handen en voeten en dan soort van op haar hoofd staan en raakt helemaal verstrikt met het boxkleed...ze vindt er niks aan..
ondernemend typetje.. vandaag had ik haar in de loopauto, heb er zo één met een ring erom zodat ze er al in kunnen zitten zonder evenwicht te hoeven bewaren. had me even omgedraaid, had ze haar handen op het stuurtje en stond met haar voeten op de zitting van het stoeltje.. :shock:

654321 wat voor 'trainingen' doe je dan om je kind in de box te houden?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 30 mei 2012 20:45

Anne 80 schreef:Vaak zie je achteraf pas dat je dingen beter anders had kunnen doen he? Maar ach, misschien had het niet eens geholpen bij jullie zoontje. Ik ben benieuwd hoe onze man het gaat doen als hij niet meer in de box hoeft. Hij houdt er ook erg van om door mama bezig gehouden te worden en wil graag alles bijhouden wat ik doe :?

@Anne 80: blijkbaar heb ik iets gemist in het adoptietopic. Geniet lekker van jullie mannetje!

Terug naar “Archief”