Wat er staat is dat God alles zal uitroeien wat op de aarde leeft dus de flora en fauna en de mensen.
Alles dus!
Dat staat er dus niet.
Want dat takje wat een olijftak is vind jij nergens op slaan, maar ik wel.
Er staat geschreven: "
Ik zal de mens dien ik geschapen heb verdelgen van de aardbodem van mens tot vee tot kruipend gedierte en tot het gevogelte en meer staat er niet.
Behalve dat Noach genade vond in de ogen des Heeren, maar dat is niet helemaal aan de orde.
En bij nader inzien zijn die dieren niet allen verdelgd een ook bleven er 8 mensen over, 8 is een symbolisch getal in de Bijbel.
Dus de flora zoals je dat noemt is niet verdelgd die was onder aarde aanwezig.
En de aarde is dus niet vergaan dus we spreken hier in Genesis 6 over dezelfde aarde als de herstelde toebereide aarde in Genesis 1.
Dat je stopt met de discussie had ik wel verwacht.
Je gaat ook niet meer in op de teksten uit 1 Korinthe 15 behalve dat je steeds zegt dat de Heere Jezus kon zondigen en je stelt Hem blijkbaar gelijk aan Adam anders begrijp ik die uitspaak niet, als het al waar is wat je zegt. Want de Here Jezus was uit God verwekt en had een Goddelijke natuur en was niet uit de aarde aards. De Heere Jezus was de Zoon des Mensen, maar had beslist geen menselijke zondige natuur. Hij had een Goddelijke natuur.
De geboorte uit Maria had alles te maken met het recht op de troon van David.
Zie het gesl.register van Mattheus. Maar dit terzijde.
De adem die in de mens geblazen werd was de neshama en dat wil zeggen dat de mens een levende ziel werd. ( Nefesh)
NIets meer en niets minder.
Het was geen neshama die de mens zondeloos maakte.
Dat betekent het woord ook niet.
Je zegt zelf notabene dat de verleiding uit zijn natuur voortkwam en dat is ook zo, dat probeer ik nu al uren te vertellen.
Zijn natuur was uit de aarde aards en die rode aarde ( want Adam betekent rood) was de grondstof.
God heeft de mens niet uitgeroeid en de dieren ook niet met de vloed van Noach en ook de flora lag onder water, hoe kun je dit toch weg redeneren.
Ik vind het heel vervelend dat mensen die hun gelijk niet halen elkaar verwijten doen over het geloofsleven van de gesprekspartner en op de persoon gaan spelen.
Dat neem ik je niet kwalijk , dat is altijd een brevet van onvermogen ik neem je ook niet kwalijk dat je een andere gedachte hebt over dit item, want die had ik ook ooit.
Mij was ook het scheppingsverhaal anders op de Zondagschool verteld, soms moet je dingen bijstellen en open staan dat de Heilige Geest je leidt in heel de Waarheid.
De Here Jezus was de mensen gelijk geworden echter zonder zonde( ige natuur) .
Het hart van de BIjbel ontken jij.
Hij is tot zonde gemaakt en dat is heel wat anders.
Ik ben goedgelovig? Misschien wel..is geen zonde hoor...ik ben goed van vertrouwen, en geloof is vertrouwen dus dat kan wel kloppen en Sinterklaas vind ik fantastisch, maar mijn geloof is geworteld in de overwinning van de Here Jezus Christus en ik mag delen in Zijn nieuwe Leven.
En met modder uit de holle aarde smijten zegt me genoeg.
De Sch(aap) komt uit de bekend mouw.
Je hebt w.s. zoveel krediet opgebouwd dat je je dit kan permitteren maar een objectieve blik op de hele zaak mag de lezer en de moderatie zelf beoordelen.
Het gaat om argumenten Schaapje en niet om iemand te veroordelen.
Hoe kun je be- veroordelen dat ik me niet aan de Bijbel houd, je kent me niet eens.
Voor straks welterusten en gezond weer op, dat wens ik je toe.