Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor parkiet » 15 sep 2011 20:54

Jannoek, M slaapt ook nog niet door hoor, je bent dus niet de enige. Ik denk dat wij zo aan de 8 voedingen per dag zitten, als ik een heel rustig thuis-dagje heb, misschien eens wat minder. Maar dat ie s nachts nog komt betekent niet dat je niet genoeg hebt!

Qua productie: venkelthee (laat ik hier staan ivm overproductie- wat nu wel goed gaat gelukkig), bv thee. En er is vast nog meer, ik weet het niet precies, ik heb eerder het tegenovergestelde probleem. Op borstvoeding.com vind je vast wel goede tips als je er iets mee wilt.

Schipje, fijn dat F het beter doet nu je melk uit je eten/drinken laat. Wel jammer van die kroket zeg. Is L de drinktechniek nog niet kwijt dan? Ik dacht dat ze dat heel gauw verleerden.

Buiten de voedingen om hebben wij trouwens wel een prettig ritme, ze slaapt vanaf half acht oid gewoon lekker, wil vaak wat drinken als we naar bed gaan (hoewel ik vermoed dat dat komt omdat ze wakker wordt van ons en niet zozeer omdat ze honger heeft) en dan s nachts rond 3-4 uur nog een voeding. Ik heb dus wel s avonds aardig de handen vrij gelukkig.
Maar die nachtvoedingen zijn absoluut vermoeiend, ik zou er ook wel graag vanaf zijn. Ze schijnen trouwens wel heel goed te zijn voor je productie.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 16 sep 2011 07:15

Ja het is zeker veel beter voor de productie. Maar ga ze er toch niet voor wakker maken :wink: en natuurlijk kwam ze juist vannacht 2 x :shock:
De oudste is het nog niet verleerd.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 16 sep 2011 08:39

Voor de melkproductie zou ik ze ook zeker niet wakker maken, extra slaap is zo lekker.

Jennine is nu ruim 22 maanden en krijgt nog 1x per dag bv. De avondvoeding zijn we mee gestopt want elke keer dat ze op schoot zat na het eten wilde ze drinken (meerdere keren per dag) en daar had ik geen zin meer in. Ik krijg nu wel wat vreemde reacties dat ze nog drinkt, vooral na het filmpje van tiet zat.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 sep 2011 09:25

@ jannoek is het geen optie om de laatste voeding te kolven en er rijstebloem doorheen te mengen? Dan houden ze langer een verzadigd gevoel.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 sep 2011 09:47

Dat doen we al sinds een week.. Maar helaas merken we weinig verschil ;-)

Volgende week moet ik voor t eerst weer naar een klant, heb gevraagd en ze hebben een kolfruimte.. Ben benieuwd hoe dat zal gaan...

Dinsdag een klantendag in een congresgebouw, daar krijg ik ern kleedkamer tot mn beschikking. Op papier zijn beide dagen goed geregeld, ben benieuwd naar de praktijk :)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 sep 2011 10:12

Hier komt er uit mijn rechterborst nog steeds wel wat melk ben benieuwd hoe lang dat duurt voor dat het over is.

Rijstebloem vind ik echt niks merk geen verschil of we het nu wel of niet geven. Pas had Nina een flinke fles met rijstebloem leeggedronken en ze kwam ineens om 00.45 :shock: :lol: en ze had toen echt dorst.

Sterkte met de gebroken nachten ik hoef geen drinken meer te geven 's nachts maar wel elke nacht een keer (soms 2 keer) de speen in haar mondje doen jammer genoeg lukt het duimen nog steeds niet.
Wat wel een voordeel van de BV was dat ik snel in slaap viel en nu dus niet zo makkelijk meer midden in de nacht :(

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 sep 2011 11:55

O, grappig. Hier merkte ik juist een enorm verschil met de rijstebloem. Ze was erg onrustig 's nachts en sliep als een blok op de rijstebloem. Ach, hier moet ik er ook nog wel regelmatig uit voor een zoekgeraakte knuffel, enge dromen ofzo. Het went eigenlijk wel en ik heb gelukkig ook geen moeite om weer in slaap te vallen.

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 17 sep 2011 15:14

Hier sliep Levi pas door nadat hij ruim een jaar was, tot die tijd voedde ik hem elke nacht gewoon als hij wakker werd. Op een gegeven moment sliep hij opeens door en kwam hij nog af en toe 's nachts voor een voeding. Nu wordt hij nog wel eens wakker 's nachts en dan krijgt hij wat water of ligt hij even tussen ons in, daarna slaapt hij zonder problemen weer verder. Ik heb heel veel commentaar gekregen over het feit dat hij na ruim een jaar nog steeds niet doorsliep, veel mensen vonden dat ik hem maar gewoon moest laten huilen en hem niet steeds moest voeden want zo verwende ik hem en zou hij nooit normaal gaan slapen etc. :-oo ... Vond dat altijd een beetje onzin, als kindjes 's nachts wakker worden is er nagenoeg altijd wat, al is het maar even mama's nabijheid willen en ik vind dat je daar gewoon aan toe moet geven. Ze gaan vanzelf een keer doorslapen hoor! Je moet gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt.
@Jannoek: lastig is dat soms hè als je op locatie/bij een klant moet werken en steeds kolfruimte moet regelen. Ik had dat ook vaak, soms regelde ik het zo dat ik even langs huis kon om snel daar te kolven en het meteen in m'n eigen koelkast te zetten. Ik heb zelfs wel eens op een parkeerplaats in de auto gekolft (had een kolf die ook op baterijen kon) en dan hoopte ik heel hard dat er niet stiekem ergens een paar vrachtwagenchauffeurs zaten mee te genieten :lol: ...
@Memmem: niks aantrekken van reacties! Als je je alle reacties zou aantrekken, zou het einde zoek zijn. Iedereen heeft er wel wat over te melden. En hoe langer je voedt hoe erger het lijkt te worden =; ! Mensen moeten elkaar daar gewoon vrij in laten!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 17 sep 2011 19:22

Niek slaapt al heel een tijdje regelmatig door. Afgelopen nacht pas om 5 uur terwijl hij om kwart voor 8 de laatste voeding gedronken had (flesje met bv) en om 23 uur nog een heel klein slokje om weer in slaap te komen toen we thuis kwamen.

Meiden sliepen ook niet langer op de rijstebloem ofzo hoor, die deden er behoorlijk lang over voor ze doorsliepen.

heb het iig al 8 weken volgehouden :lol:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 18 sep 2011 23:50

Ga nu pas echt genieten van de bv. Die mooie ogen die me dan aankijken. Zo dichtbij.
Alleen nog steeds spruw. Smeer nu al weer twee weken met Daktarin. Alle middelen helpen wel want het houdt de pijn weg. Zodra ik stop met behandelen gaat het weer pijn doen. Maar het helpt net niet voldoende zodat het echt weggaat. Word er echt een beetje moedeloos van. Volgens kinderarts komt het door reflux dat het omhoog komt en ze het steeds weer wegslikt doordat er heel vaak voeding in haar mond zit blijft die canada zich maar vermenigvuldigen.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 19 sep 2011 06:56

Wat vervelend zeg, schipje..

Jannoek, succes met kolven op je werk.
Hopelijk is t goed geregeld. Scheelt gestress.

F. heeft geslapen van 21u tot 07.30!
Nog nooit zo lang geslapen ( normaal 1 a 2 nachtvoedingen)
Dus ik heb, na 5 maanden, ook eens heerlijk geslapen....

Ze heeft gister overdag wel een voeding meer op.
Misschien dat dat het is geweest.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 19 sep 2011 11:48

Drie maand, regeldag, pfff. Effe doorzetten, gelukkig hoef ik pas vrijdag weer te werken :-)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 sep 2011 09:04

Sjonge hier gaat de bv ook goed (wel wat pijn, maar heeft te maken met m'n huid). Maar drinken als een tierelier die gozer van mij, echt klokken gewoon (al sinds woensdag). Dit is echt genieten. :oops: Ook al komt hij nu om de 3 uur, zit nu nog in de kraamweek natuurlijk, het is redelijk goed te doen. We zullen zien hoe het verder gaat lopen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 sep 2011 12:15

om de 3 uur is heel normaal hoor :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 sep 2011 12:56

Nou idd, als Frederiek om de 3 uur was gekomen (en minder dan 3 kwartier had gedronken) dan kreeg ze nu vast nog steeds borstvoeding :) Frederiek is pas sinds eergister over op eens in de 4 uur een fles, dus je hebt nog een week of 12 te gaan Evelien ;) Wel fijn dat het goed loopt!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”