Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor Haai » 22 jun 2011 21:38

Zo hee, wat een nieuws hier...

MissF en Jamilah, van harte gefeliciteerd met jullie meiden! Gods zegen toegewenst over deze wondertjes!

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 23 jun 2011 05:30

rosekapje schreef:Jamillah, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje Thirsa!
Geniet van de kraamtijd, veel Zegen toegewenst.

Zo, ik besef dat ik steeds meer bovenaan het lijstje kom te staan! :)

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 23 jun 2011 08:32

JAAAAAA, wat goed, weer 2 nieuwe RW meisjes erbij :D

MissF en Jamillah en de mannen, broertjes en zusjes: van HARTE gefeliciteerd met dit babygeluk!
Een fijne kraamtijd toegewenst en hopelijk herstellen jullie snel!
Leuke namen hoor!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 jun 2011 10:24

Dank jullie wel :D
Het gaat nog steeds prima hier. Ik geef wel borstvoeding, maar Frederiek is wel erg makkelijk, en komt niet zo snel zelf. En haar wakker maken is soms bijna niet te doen. Morgen wordt ze weer gewogen, en dan moeten we even bekijken of ze niet teveel afvalt. anders moet ik een keus maken tussen kolven of over op de fles. Of gedeeltelijk de fles ofzo (of met gekolfde voeding of met 'fles' voeding). Maar dat zien we morgen wel. Wie weet groeit ze goed op de paar keer flink drinken dat ze nu doet.

Evelien, dat bevallen lukt je best hoor :D Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik liever beval zoals bij Jurian dan bij Frederiek, dat snelle heb ik helemaal niet als fijn ervaren. Ik weet nog wel dat mijn schoonzus haar kindjes in 2 uurtjes kreeg en dat ze toen zei: maar in die 2 uur moet ik ook de 10 cm halen, hoor.
En ik begrijp nu wat ze bedoelde :D

Jamillah, hoe is het met jou dan??
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 jun 2011 10:27

Jamillah, man en kids: ook via RW van harte gefeliciteerd met jullie dochter en zusje!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 jun 2011 10:57

Ik zit echt met verbazing ( en ook een tikkeltje jaloezie :wink: al gun ik het jullie van harte hoor!) te lezen hoe makkelijk jullie pasgeborenen zijn. Wauw...wat lijkt mij dat fijn! Dan is het echt genieten de eerste weken. Ik ging regelmatig onder de douche staan zodat ik het gekrijs even niet hoefde te horen :oops:

In ieder geval geniet ervan!
Laatst gewijzigd door ajl op 23 jun 2011 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 jun 2011 11:13

Pff, dat lijkt me niks ajl, kan me voorstellen dat het niet altijd leuk is om andere verhalen te lezen.
Mijn man heeft gister toen ze eindelijk even huilde gewoon snel de camera aangezet, zo leuk vond hij het om het eindelijk te horen. nadeel is dus wel dat ze niet komt voor drinken, maar ik denk stiekem: bv is toch op verzoek? Dat geldt voor 20 x per dag, maar misschien ook gewoon voor maar 4 x ;) maargoed, dan zal ze waarschijnlijk gewoon te weinig binnen krijgen wat natuurlijk ook weer niet de bedoeling is.

Ze woog trouwens bij haar geboorte 3680 gram, helemaal niet zo licht, maar ze heeft geen passende kleertjes op dit moment. Want ik heb helemaal geen maat 50 in huis, maar 56 verzuipt ze in. Dus mijn man is vanmorgen op pad geweest voor nog een setje, en ik hoop maar dat ander bezoek ook maat 50 mee durft te nemen, want waarschijnlijk past ze dat de komende tijd prima.

En nu ga ik haar voeden en lekker slapen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 jun 2011 11:44

Ach, ajl, dat is ook gewoon echt niet leuk! Hebben jullie ooit kunnen achterhalen, wat nou de oorzaak was? En het hoeft met het nieuwe kindje helemaal niet precies hetzelfde te zijn. Tenminste, dat hoop ik voor jullie! Want om nou weer zo'n periode door te maken, maar dan met nog twee oudere kinderen erbij, pffff, ook niet echt een leuk vooruitzicht...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 jun 2011 11:50

De oorzaak was beide keren een obstructie in de nek ( waarvan volgens de cb arts geen sprake van kon zijn). H begon 's morgens om 8.00 uur met huilen, maar hield gelukkig 's avonds rond 23.00 uur op, terwijl C. dag en nacht doortrok. Beide keren hield het na een week of 6/7 op ( na een behandeling bij een osteopaat) Ik ga er eigenlijk van uit dat het dit keer weer hetzelfde zal zijn. Dan valt het allicht mee.

Volgens het cb kon het ook aan het temperament van het kind liggen. Het klopt wel dat ze beiden temperatmentvol zijn, maar na de behandeling hadden wij het eerste jaar echt modelkinderen die nooit huilden en waar wij er nooit voor uit hoefden. Dus ik denk echt dat het aan de nek gelegen heeft. En de nekproblemen hingen volgens mij samen met de bevalling die beide niet vlekkeloos ging.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 jun 2011 12:17

Zou de verloskundige daar misschien iets mee kunnen?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 23 jun 2011 12:19

Die nekproblemen kunnen idd heel goed met je bevalling te maken hebben. Onze oudste was zeven weken te vroeg en daardoor 'plopte' ze er echt uit, zeg maar, veel te snel dan normaal. Zij had toen ook het KISS syndroom, na een behandeling bij de manueel therapeut was het ook zo goed als verholpen. Wij zitten bij een huisartsenpraktijk met verschillende dokters; de ene dokter zei: 'Nee hoor, KISS syndroom bestaat niet.' De andere dokter stuurde ons linea recta door naar de manueel therapeut: 'Het is vast het KISS syndroom.' Kun je nagaan hoe verschillend artsen hierover denken... ](*,)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 jun 2011 12:23

Heerlijk missf! Hoop voor jullie dat het zo blijft! Floris was de eerste.week ook erg rustig, familie zei dat ze hem graag een keer ailden horen huilen. Inmoddels heeft hij het huilen, of eigenlijk krijsen, uitgevonden en huilt hij vanaf 5uur smiddags tot 12uur s avonds. Zelfs tijdens het voeden soms..
Gisteravond pastte ik op ons 8 weken oude buurmeisje, wat een wereld van verschil.. Kan me dus voorstellen dat.je echt wordt als je kinderen de hele dag zo huilen..

De buurvrouw tipte mij gisteren ook een osteopaat, die zij in de vk praktijk aanbeveelt.. Had daar zelf nog niet aan gedacht, omdat hij niet de hele dag huilt, en omdat het naar mijn idee niet van de bevalling kon komen. Buurvrouw gaf aan dat hij waarschijnlijk veel meer geleden heeft dan veel kinderen tijdens een 'normale' bevalling, omdat hij a la minute geboren moest worden, en dat dat echt niet zachtzinnig is gegaan.
ik denk erover om een afspraak te maken...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 jun 2011 12:26

Galateia schreef:Zou de verloskundige daar misschien iets mee kunnen?

Nee, ik krijg gewoon slechte weeën tijdens de bevalling. Tijdens de eerste had ik geen persweeën en met weeopwekkers ( die te laat waren aangesloten) kwam het onvldoende op gang. Daarom een vacuümpomp en de daarbij niet wetenschappelijk bewezen nekklachten bij het kind. Bij de 2e bevalling vorderde de ontsluiting ook onvoldoende en werden ( nu wel op tijd) weer weeopwekkers toegediend. De uitdrijving ging ook toen te langzaam, zodat ze hard op mijn buik moesten duwen om het kind er met spoed uit te krijgen, wat ws ook weer rug, bekken en nekproblemen voor dochterlief opleverde ( en veel hechtingen voor mij :mrgreen: ) De verloskundige kan hier in feite weinig aan doen, omdat mijn bevallingen halverwege een medische indicatie krijgen door de weeopwekkers.

@ jannoek Bij ons heeft het beide keren echt een wereld van verschil gemaakt. Ik zou wel uitkijken welke ostheopaat je neemt, want er zijn veel charlatans op dit gebied. Onze ostheopaat werkt veel samen met het sophia kinderziekenhuis in Rotterdam, dus staat wel goed bekend.

snorrie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor snorrie » 23 jun 2011 13:53

Ajl,
Het lijkt me wel heel zwaar voor je als ze zoveel huilen. En dan daarbij de gedachte dat ze toch echt pijn moeten hebben... zo zielig!!
Onlangs was ik met mijn kinderen bij een manuele therapeut, zij zijn dus ook met de vacuum geboren.
(Gelukkig waren het geen huilbaby's, maar het gaf problemen op school met de concentratie.)
Toen zei die arts tegen mij dat alle verloskundigen eigenlijk, alle baby's even aan het hoofdje moeten optillen. Dan komt er even ruimte tussen de wervels en als je loslaat komen vanzelf de wervels goed op elkaar te staan en kunnen dus veel zulke problemen voorkomen worden. In die zin zou een verloskundige dus wel iets kunnen betekenen.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 23 jun 2011 15:20

ik ben dan wel geen verloskundige maar zou me zomaar voor kunnen stellen dat een verloskundige daar niet aan begint.

@Jannoek, wat vervelend dat hij zoveel huilt! Dat is wel veel hoor, dat kan heus een paar dagen voorkomen maar elke dag.... Bij een keizersnede gaat het er zeker niet zachtzinnig aan toe. Hoe is het met zijn reflux? Heeft hij daar niet nog steeds pijn aan dat hij daarom huilt?

@AJL, is caulophyllum dan niks voor jou? Dat is vrouwenwortel en zorgt voor effectieve en regelmatige weeen.

Terug naar “Archief”