Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Em.
Luitenant
Luitenant

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor Em. » 31 jan 2011 12:11

liefie schreef:@Em ben benieuwd hoelang je nog moet wachten totdat je kleintje zich aandient.

ik ook.... :mrgreen: Tot nu toe nog steeds rustig, het wordt dus waarschijnlijk een februaribaby :)

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 31 jan 2011 13:30

@ Em, het kan snel gaan hoor :mrgreen: maar geniet nog heerlijk van je kleine in je buik!
Het is zo'n bijzonder gevoel, leven onder je hart :D

@ Liefie: ik kreeg best vaak kleertjes die ik echt niet mooi vond :? vaak vraagden ze er ook niet naar,
en kwamen ze trots met wat aanzetten, waar ik van dacht: o vreselijk 8)
en dan was het ook nog de bedoeling dat je heel blij zei: prachtig zeg ](*,)

Veel heb ik gewoon niet aangedaan, en zelf weggegeven, goedkope kadootjes heb je dan :lol:

Ook kreeg ik in de kraamweek bijna geen visite, dus heb via internet/de laptop zelf kleertjes moeten kopen,
voor de eerste weken, dat vond ik echt niet leuk :( wel dat je zelf uit kon kiezen, maar het is toch leuker om lieve kleertjes te krijgen!

Had wel 4 kleertjes in grote maten, dus echt 74/80/86
dat hangt dan een jaar in de kast, dan is het niet echt leuk meer vind ik!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 jan 2011 13:39

maar wat vind je dan echt zo lelijk dat je het niet aan zou doen? Ik kan me dat niet zo voorstellen, ik vind op 1 pakje na dan, zo ongeveer alle babykleertjes in maat 50/56 leuk en lief.

Ik heb net maar even de muur van de babykamer geverfd :) Had opeens de kolder in mijn kop, en ben de ene muur gaan schuren. Dat wordt dus helemaal niks. Het is een muur van gipsplaten, en daar zit structuurverf op, maar het is gewoon geen mooie muur. Nu gaat mijn man hem er toch maar weer helemaal uithalen. Dat wilde ik eigenlijk niet, omdat ik bang ben dat dat nog heel lang gaat duren, en ik wil het toch niet al te laat afhebben. Maargoed, de ene muur is nu wel taupekleurig, erg mooi! Past mooi bij de vloer en de jaloezieen, veel beter dan het lichtgrijze dat erop zat.
\De commode staat nog in de gang, ik dacht dat wij hem samen wel even naar boven zouden sjouwen, maar ik kreeg zulke nare harde buiken op de 2e tree al, dat we maar terug zijn gegaan :D vanavond mijn schoonvader ofzo maar even bellen of die wil helpen. Het ding is loeizwaai. Vast wel mooie kwaliteit dan ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 31 jan 2011 13:45

@Em Spannend hoor!

@J.A. Kleertjes voor de eerste weken hebben we genoeg dus dat komt wel goed. Kleertjes die ik niet mooi vind ga ik echt niet aan doen al weten de meeste mensen mijn smaak wel.

@MissF Leuk lekker bezig in de babykamer ben benieuwd naar het resultaat!
Ik vind veel kleertjes niet mooi hoor (vooral met prints is echt niet mijn ding en zou ik zelf ook nooit kopen) Ook iets met de kleur geel vind ik helemaal niks. Maar de een is daar makkelijker in dan de ander.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 31 jan 2011 17:07

Leuk he, MissF, als je ziet dat het naar je zin wordt!

Toen de eerste kwam, had ik 1 jongens en 1 meisjes-stelletje in huis. Omdat het kindje bij ons de eerste dagen toch altijd een luiertruitje en een omslagluier aan had, hoefde ik niet voor meer te zorgen. Gelukkig had ik dat ook niet gedaan, want we werden overstelpt met kleertjes: we kregen ong. 35 stelletjes :shock: ! Dat was zo ongeveer genoeg voor het eerste jaar. Dat hadden we bij alle kinderen eigenlijk, plus dat je dan nog wat had van het kind erboven. Meestal kocht of maakte ik per kind nog 1 of 2 stelletjes voor speciale gelegenheden, dat vond ik gewoon leuk. Natuurlijk zat er weleens iets bij wat ik minder of helemaal niet mooi vond, maar dat trok ik dan ook niet aan. Iets weggeven wat ik zelf niet mooi vind, vind ik niet zo leuk, 'k geef liever iets wat 'k wél mooi vind :wink:. Wat hier wel als cadeautje voor een ander de deur uitgaat, zijn rompertjes. Bij onze jongste kregen we er een stuk of 20, van mt. 50-56 t/m 80-86! 'k Had nog goede en leuke van dochterlief erboven, dus zoveel erbij was wat overdreven natuurlijk.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 31 jan 2011 18:00

Ik hoorde pas van iemand die had helemaal geen kleertjes gekregen, terwijl ze daar wel van te voren van was uit gegaan. Dat is de andere kant, en ook vervelend ;-)

zelf ga ik eigenlijk nooit met kleertjes op kraamvisite... Vanwege smaakgevoeligheid en de korte tijd dat ze de kleertjes maar aan hebben...
Misschien dat wij wel in de familie/vriendenkring gaan zeggen dat we kleertjes genoeg hebben (Was een tip van een andere vriendin... ;-)) en net wat Liefie zegt, ik vind ook echt niet alles mooi... hebben nu ook al dingen gekregen waarvan ik betwijfel of ons kindje dat ooit aan zal krijgen... 8-[

Leuk MissF! Er komt vast wel een foto van het resultaat als het klaar is? ;-)

Hier vandaag een enorm drukte makertje. Mn buik beweegt geowon van het getrap :) Dat merkte ik vanmiddag op kantoor voor het eerst, maar is nu thuis ook al een heel aantal keer voorgekomen :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 31 jan 2011 18:04

Ik zeg er altijd wel bij als ik met kleertje aan kom dat als ze het niet mooi vindt dat ze het ook gewoon mogen zeggen. En dat ze ze gerust weg mag geven en anders neem ik het gewoon weer mee terug.
Afgelopen zaterdag waren we bij m'n schoonzus en zwager en ik had ook een mandje met spulletjes mee genomen. Ze waren er heel blij mee. Daar zat ook wat kleertjes in. Een blauw bloesje en een donkerbruin rib broekje (van H&M).

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 31 jan 2011 18:11

dan is het ook gewoon prima natuurlijk! Weet alleen niet of ik dat zou durven zeggen als ik het niet zo mooi vind... :lol:
Ach ja, we wachten wel af hoe het loopt wat dat betreft ;-)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 31 jan 2011 18:15

Toen wij het voorstel van onze zoon hadden gekregen, hebben we gewoon tegen iedereen gezegd die een cadeautje wilde geven: 'geen kleren'. Gelukkig was het toch gokken welke maat hij zou hebben, dus iedereen vond dat logisch :mrgreen:

Ik zou bij een ribbroekje en een bloesje dus inderdaad niet weten wat ik ermee moest doen. In elk geval niet mijn kind aantrekken 8) :wink: (ik vind het prima hoor dat een ander dat helemaal leuk vindt, laat dat duidelijk zijn!)

Ik vind kleertjes zo smaakgevoelig. Aan de andere kant: als je iemands smaak kent, dan is het toch ook weer niet zo'n hele grote gok?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 31 jan 2011 18:38

Maar ik wist wel welke smaak m'n schoonzus en zwager hebben :wink: (anders had ik iets anders gekocht).

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 jan 2011 18:50

Ik vond kleren juist zo gaaf om te krijgen! Dat vond ik echt het meest handige om te krijgen. Al dat speelgoed was ook leuk, hoor, maar het duurde zo lang voor hij er mee kon spelen. Alleen een mobile van Fisher Price, met hele mooie klassieke muziekjes vond ik heel erg mooi, dat kreeg hij meteen de eerste week boven zijn hoofd in de box :D maar verder...doe mij maar kleren hoor :D Al hebben we nu natuurlijk al het een en ander, maar dan vind ik het toch weer leuk om te krijgen. want speelgoed hebben we ook voor de eerste 2 jaar voor een jongen of meisje genoeg (alleen een pop zou dan ontbreken, maar die krijgt ze dan wel voor haar eerste verjaardag ;) )
Al vermoed ik dan het bezoek dit keer wel minder zal zijn, omdat wij wel familieleden hebben zoals ooms en tantes die alleen bij een eerste komen. Kan ik me heel goed voorstellen overigens!

Ik heb een tijdje terug een bestandje gemaakt met daarin namen die ik leuk vind. Nu had mijn man dat ontdekt, en zit hij al die namen lekker af te kraken. Ik was verbaasd, ik dacht dat we er al uit waren :shock: Hij zei toen ook al: ik vind die namen leuk, maar leg niks vast hoor op dit moment!
En nu komtie ermee dat hij de jongensnaam toch niet helemaal leuk vindt. Tsss, nouja, we wachten nu maar even af of we het geslach te weten komen , dan brainstormen we wel verder. Want ook de meisjesnaam is opeens niet helemaal zeker mee. Haha, gelukkig hebben we nog een week of 20 :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 31 jan 2011 19:32

Bij 4 van de 6 kinderen hebben we tijdens of net na de bevalling de definitieve naam gekozen, MissF! Wij hadden niet genoeg aan 40 weken zwangerschap :mrgreen: ...

Ik vond het ook juist leuk om kleertjes te krijgen. Idd kennen de meeste familieleden en vriendinnen mijn smaak wel (klassiek :wink:), dus als ik het niet mooi vond, kwam het eigenlijk altijd van een vage kennis, of van een oom of tante die we niet zo vaak zien.
Bij de tweede kregen we wat minder kleertjes en (o.a.) heel veel duplo. Dat had ik ook echt gevraagd. Tussen de eerste en tweede zit nl. nog geen 2 jaar en de oudste was snel uit z'n kleertjes gegroeid. Die waren dus nog echt mooi, dus de tweede kon ze zo weer aan. Speelgoed was toen heel handig dus.
Zo zie je maar weer dat smaken verschillen, ook wat betreft het krijgen en geven van cadeautjes. Gelukkig maar!

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 31 jan 2011 20:19

Wij vonden kraamcadeaus niet zo geweldig. Na twee kinderen hadden we alles wat we nodig hadden, en wat we niet hadden konden we wel kopen. Wij hebben toen geld gevraagd voor een goed doel, consultatie-bureaus in Afrika en kraampakketten in oost-europa een keer. Sommige mensen vonden het niet fijn om geen cadeau mee te nemen, maar wij vonden het erg leuk zo. Je kunt na een poosje best een heel bedrag weggeven.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 31 jan 2011 20:20

leuk Cornelia, dat heeft m'n zusje ook gedaan. Leuk idee is dat ja.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 31 jan 2011 21:54

Ik houd er ook niet zo van om kleding te krijgen als kraamcadeau. Ik vond eigenlijk (bijna) niets mooi en heb daarom ook veel niet aangedaan. Ik houd namelijk, helemaal in het begin, erg van wit met rose/blauw. Donkere kleuren doe ik mijn kinderen zo min mogelijk aan ( behalve donkerblauw voor H, nu hij wat ouder is)

Terug naar “Archief”