Riska schreef:Er bestaat geen "het beleid". Iedere plaatselijke gemeente binnen de PKN mag daarin eigen wegen volgen.
In mijn woonplaats is het dus mogelijk dat homoseksuelen gewoon geaccepteerd zijn, een ambt mogen bekleden (ook als ze samenwonen) en toegang hebben tot het Avondmaal, in drie PKN-gemeenten (Hervormd, Gereformeerd, Luthers) en in twee gemeenten (Gereformeerde Bond in de Hervormde Kerk) niet.
"Het" beleid van de PKN is dus dat het onder die paraplu van PKN allemaal mogelijk is.
Zoals het voor het ontstaan van de PKN in de aparte denominaties ook mogelijk was.
Ja. Ik weet het.
De PKN is, als ik het zo mag zeggen, ruim denkend maar neemt niet echt een standpunt in t.o.v. homostellen. Het is goed om de vrede te bewaren maar…..
Maar…. hoe zit dan nu echt met een homostel? Is homo zijn zonde of niet?
Als het een zonde is zoals veel vergelijkingen worden gemaakt met homo, Nelly91 vergeleek het met ‘fraude plegen (in noem maar wat)’, dan is dat tegen de wil van God en moeten die homostellen het leren afsterven.
Nu vind ik fraude plegen geen goed alternatie t.o.v. een homostel.
Wat ik wel een goede vergelijking vind is dat heterostellen vandaag de dag nogal makkelijk gaan scheiden.
Dat is ook zonde en mogen ze dus niet doen ze moeten dus bij elkaar blijven.
Nou dat wordt oorlog zeg.
Dan toch maar scheiden.
Moet ik zo ook homostellen zien.
Dan toch maar bij elkaar want homo zijn zit in je gene en kan je onmogelijk doden zoals Paulus het verwoord ‘dood dan alle ongerechtigheid die in u is’.
Homostel zijn mag eigelijk niet het is tegen de wil van God maar het moet maar want….
.