Aragorn schreef:Dus alle katholieken gaan naar de hel?
Dat zei ik niet. Ik schreef dat volgens de Roomse leer niemand zalig kan worden, maar wie zegt dat iedereen in de Roomse kerk die leer ook onderschrijft en gelooft?
Moderator: Moderafo's
Door de protestantse, evangelische reformatorische of door wat voor leer dan ook wordt niemand zalig caprice....caprice schreef:Aragorn schreef:Dus alle katholieken gaan naar de hel?
Dat zei ik niet. Ik schreef dat volgens de Roomse leer niemand zalig kan worden, maar wie zegt dat iedereen in de Roomse kerk die leer ook onderschrijft en gelooft?
@mic schreef:Door de protestantse, evangelische reformatorische of door wat voor leer dan ook wordt niemand zalig caprice....caprice schreef:Aragorn schreef:Dus alle katholieken gaan naar de hel?
het is nog steeds geloof dat zaligmaakt, leer zegt daar niets tot weinig over.
@mic schreef:Door de protestantse, evangelische reformatorische of door wat voor leer dan ook wordt niemand zalig caprice....caprice schreef:Aragorn schreef:Dus alle katholieken gaan naar de hel?
wat is die leer?
Een foute leer is zeker laakbaar, en kan ook een hindernis tot zaligheid zijn. Maar welke leer je ook aanhangt, met allemaal kun je zalig worden, want het is door geloof alleen, en niet door de leer.jacobH schreef:@mic schreef:Door de protestantse, evangelische reformatorische of door wat voor leer dan ook wordt niemand zalig caprice....caprice schreef:Aragorn schreef:Dus alle katholieken gaan naar de hel?
dat gaat wel erg ver
De leer heeft er alles mee te maken. Als de leer niet klopt met de bedoeling van de bijbel dan is dat laakbaar. (en dat is onmiskenbaar in de RK)
Romeinen 10:17 Zo is dan het geloof uit het gehoor, en het gehoor door het Woord Gods,
Groeten JacobH
Marnix schreef:wat is die leer?
Johannes 3:16 Zo lief had God de wereld dat Hij zjin eniggeboren zoon gaf opdat een ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven hebbe.
Romeinen 10:9 Als wie met het hart gelooft dat Jezus Heer is en met de mond blijdt dat God hem uit de dood heeft opgewekt, zal behouden worden.
Dat is de zaligmakende leer. De belofte van behoud is namelijk aan beide teksten gekoppeld. Er staat niets over kinderdoop of volwassendoop, over opwekking of psalmen, over wel of geen tv, over traditioneel of charismatisch, rooms of protestants.... Het gaat om geloof in God en in offer van Jezus, Gods Zoon. Niets meer, en niets minder.
Een foute leer is zeker laakbaar, en kan ook een hindernis tot zaligheid zijn. Maar welke leer je ook aanhangt, met allemaal kun je zalig worden, want het is door geloof alleen, en niet door de leer.
caprice schreef:hijwel schreef:caprice schreef:De leer beschrijft die weg tot zaligheid, en Christus is de Weg tot zaligheid.
wat is die leer?hijwel schreef:owke maar ik wou graag het antwoord van carpice
Dan moet je je vraag toch iets beter uitleggen a.u.b.
@mic schreef:Een foute leer is zeker laakbaar, en kan ook een hindernis tot zaligheid zijn. Maar welke leer je ook aanhangt, met allemaal kun je zalig worden, want het is door geloof alleen, en niet door de leer.jacobH schreef:@mic schreef:Door de protestantse, evangelische reformatorische of door wat voor leer dan ook wordt niemand zalig caprice....caprice schreef:Aragorn schreef:Dus alle katholieken gaan naar de hel?
dat gaat wel erg ver
De leer heeft er alles mee te maken. Als de leer niet klopt met de bedoeling van de bijbel dan is dat laakbaar. (en dat is onmiskenbaar in de RK)
Romeinen 10:17 Zo is dan het geloof uit het gehoor, en het gehoor door het Woord Gods,
Groeten JacobH
hijwel schreef:caprice schreef:hijwel schreef:caprice schreef:De leer beschrijft die weg tot zaligheid, en Christus is de Weg tot zaligheid.
wat is die leer?hijwel schreef:owke maar ik wou graag het antwoord van carpice
Dan moet je je vraag toch iets beter uitleggen a.u.b.
owke zalk ff proberen te doen![]()
ben gewoon benieuwt hoor.
gewoon heel simpel: wat is de leer tot zaligheid? Je kan wel zeggen dat de leer de weg tot zaligheid is. Maar wat houd deze leer in?
caprice schreef:Die leer tot zaligheid is een leer waar God op het hoogst verheerlijkt wordt en de zondaar tot op het diepste vernederd.
De gemeenschap tussen God en de zondaar kan alleen hersteld worden uit genade. Daar kan de zondaar niets aan bijdragen. Hij kan alleen zalig worden door het bloed van Christus.
Niet door eigengerechtigheid en eigen vrome godsdienst of goede werken
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten