Gordon gaat op zoek naar God voor de EO

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jantjes

Re: Gordon gaat op zoek naar God voor de EO

Berichtdoor Jantjes » 06 jan 2011 16:45

Horeb schreef:
Jantjes schreef:
Ik ga dan toch liever met Matthew Henry mee dan met Horeb.

sure....lijkt me echt beter.

niet om afbreuk aan M.H. te doen....maar toch had hij vaak wel afwijkende ideeen m.b.t.bijbelverklaringen. hij neigde erna alles erg door de gereformeerde bril te bezien en te verklaren. dus in de geest van de reformatie.

heb je trouwens ook de kanttekening van Calvijn over dit hoofdstuk gelezen?

Nee, verklaar :-k

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 29 mar 2013 16:26

Ik weet niet of dit de bedoeling was van de EO: http://www.televizier.nl/nieuws/tv-nieu ... 8692.lynkx
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 29 mar 2013 16:59

Collateral dammage... ehm... love.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 29 mar 2013 17:04

Prachtig. :mrgreen:

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 29 mar 2013 17:42

elbert schreef:Ik weet niet of dit de bedoeling was van de EO: http://www.televizier.nl/nieuws/tv-nieu ... 8692.lynkx

Die kloosters toch....afschaffen!

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 29 mar 2013 17:44

Volgens mij heeft Gordon inmiddels God gevonden, wat op zich mooi is. Ik vind de programma,s met Andries en Tijs die nu op de buis zijn echter veel interessanter. De een met gelovigen, de ander met niet-gelovigen.
Ik begrijp ongelovigen wel. Ze hebben dezelfde vragen als ik. Wat is de (on)zin van het leven, waarom zoveel narigheid in de wereld, waarom grijpt God niet in. Toch waag ik het maar op de God van de joodse volkje te vertrouwen en de lessen uit de Bijbel ter harte te nemen. Ik verheug mij nu alweer op de PAASJUBEL! Hij is waarlijk opgestaan!
Hoe, dat weten we niet. Het graf was leeg! In ieder geval kun je eruit opmaken dat dood niet dood is. Oneindig leven in volmaaktheid.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 29 mar 2013 18:13

Optimatus schreef:Collateral dammage... ehm... love.

Over collateral damage sproken:

http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws ... -1215582W/

Ben ik nu ouderwets of is de wereld helemaal gek geworden?
2 homofiele PKN dominees , waarvan de een de ander in koelen bloede vermoordt.

maaarten

Berichtdoor maaarten » 30 mar 2013 11:53

boer schreef:Ben ik nu ouderwets of is de wereld helemaal gek geworden?
2 homofiele PKN dominees , waarvan de een de ander in koelen bloede vermoordt.

Nee, je hebt gelijk, de wereld is helemaal gek geworden. Maar dat is al het geval sinds onze verre voorouder het in zijn hoofd haalde om tegen God in opstand te komen....

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 19 apr 2013 09:58

Er zijn nog gelukkig nog paar duizend PKN dominees die in liefde en trouw de mensheid dienen!
Hebben jullie ook zo genoten van de Paasjubel? Of was het weer: roert niet aan en smaakt niet?

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 21 apr 2013 13:03

hubert schreef:Volgens mij heeft Gordon inmiddels God gevonden, wat op zich mooi is. Ik vind de programma,s met Andries en Tijs die nu op de buis zijn echter veel interessanter. De een met gelovigen, de ander met niet-gelovigen.
Ik begrijp ongelovigen wel. Ze hebben dezelfde vragen als ik. Wat is de (on)zin van het leven, waarom zoveel narigheid in de wereld, waarom grijpt God niet in. Toch waag ik het maar op de God van de joodse volkje te vertrouwen en de lessen uit de Bijbel ter harte te nemen. Ik verheug mij nu alweer op de PAASJUBEL! Hij is waarlijk opgestaan!
Hoe, dat weten we niet. Het graf was leeg! In ieder geval kun je eruit opmaken dat dood niet dood is. Oneindig leven in volmaaktheid.

Daaruit kan je alleen opmaken dat er een leeg graf is, niet dat Jezus uit de dood is opgestaan, er zijn zoveel andere hypothesen waarom het graf leeg is.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 22 apr 2013 09:22

Je moet elk verhaal in de Bijbel lezen zoals het er staat en proberen de bedoeling ervan te duiden. De strekking is duidelijk. Jezus is er niet meer en verschijnt af en toe en wordt uiteindelijk opgenomen in de hemel bij God. Wij mogen Hem daarin volgen. Er is leven na de dood!
Het gaat niet om een bewijs o.i.d. en ook niet om hypothesen. Alleen geloof is nodig. Begrijpen hoeft en kan niet. Het blijft een heel mooi mysterie. Dat maakt het christelijk geloof nou zo mooi en uniek. Geen enkele andere religie heeft dit.

Terug naar “Archief”