Hoe noem je je (toekomstige) schoonouders?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 okt 2007 10:27

Jo'tje schreef:Hahaha. Nou ik weet het wel hoor, gewoon bij de voornaam.
Doen de oudste twee andere 'aanhangers' ook, let er maar eens op.

Mijn broer heeft vroeger een paar jaar verkering gehad (wat dus uiteindelijk uit ging) en dat meisje zei ook steeds 'meneer'.
M'n pa werd daar op den duur zo gek van dat hij haar heeft verplicht om een potje mee te kwartetten... "Mag ik van..." 8)

Dus kijk maar uit Marnix, anders wordt het nog kwartetten geblazen ;)

Maar ik geef het meteen toe: ik ontwijk het ook. Zou het ook echt niet weten wat ze zouden willen..

Ik zal er aan proberen te denken, automatisch zou ik het niet doen maar dat is vast gewoon even wennen. En nu Sinterklaas er aan komt wordt het al wat makkelijker en vertrouwder je vader bij de voornaam te noemen.

pa en ma vind ik zo stom, het zijn mijn pa en ma niet. (overigens denk ik dat meisjes eerder iemand zo noemen dan jongens want ik ken meer voorbeelden van meisjes die hun schoonouders met pa en ma aanspreken waar de jongens dat zeker niet doen). Maar goed, als ik het te lastig vind om ze bij de voornaam de noemen ga ik denk ik over op "papa en mama van Joanne" :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 17 okt 2007 22:16

Hippieblijhoofd schreef:Ik vind het wel grappig om aan te zien, dat ge-ontwijk :P
Grappig of niet, 't is wel het makkelijkst :wink:.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 20 nov 2007 13:04

Ideaal het ontwijken. Zelf heb ik nu 4 jaar een relatie, maar het nog altijd kunnen ontwijken :lol: . Ga er nu wel over nadenken wat ik er mee ga doen. Hoop te gaan trouwen, dus dan moet je wel iets zeggen. Maar wat??

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 20 nov 2007 15:24

Ik zeg weleens: mama van GB.
Andersom is het ook ontwijken. Als ze belt, zegt ze: met putten :)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 20 nov 2007 15:38

Wat een verschil. Zelf zei ik binnen een half jaar al pa en ma tegen mijn schoonouders. Blijkbaar is dat dus vrij snel als ik hete hier allemaal lees
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 20 nov 2007 21:15

Mijn schoonmoeder zei al vrij snel haar voornaam aan de telefoon. En toch had ik niet het idee dat het al de bedoeling was dat ik ze de hele tijd bij de voornaam ging noemen. Ik kopieerde trouwens gewoon wat de oudere schoonzoon deed. Lekker makkelijk als je niet als eerste in de familie komt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 nov 2007 17:44

Acire schreef:Ik zeg weleens: mama van GB.
Andersom is het ook ontwijken. Als ze belt, zegt ze: met putten :)

Haha dat deed ik toen ik 4 was, toen zei ik mama van "vul naam in" tegen de moeders van vriendjes en vriendinnetjes :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 nov 2007 23:43

Toevallig was gister mn schoonvader en vanmiddag mn schoonmoeder even bij ons. Ik ben eens op gaan letten wat ze zeiden.
Als mijn schoonmoeder het over haar man heeft is het 'pa zei....'
Als mn schoonvader het over zijn vrouw heeft zegt hij:' (voornaam) deed...'

Ze verschillen onderling dus ook :) Mijn ouders vinden het ook nog steeds lastig. Pa en ma vinden ze vreselijk. Veel te jong voelen ze zich daarvoor. Maar hun schoonzoons vinden het ook lastig hen bij de voornaam te noemen.
Mijn vader zegt wel eens als hij naar ons belt en mijn man neemt op:' met je schoonvader.' Maar dat vind ik nog ouderwetser :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

loes20
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor loes20 » 23 nov 2007 16:54

Ligt bij ons ook een beetje gecompliceerd; ik kom al sinds mijn elfde bij mn schoonouders over de vloer en heb ze altijd oom en tante genoemd...
Nu gaan we bijna trouwen en wil ik daar wel eens vanaf! Maar is lastiger dan je denkt, dat zit er zo in!
Je puis tout par Christ, qui me fortifié!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 23 nov 2007 16:59

loes20 schreef:Ligt bij ons ook een beetje gecompliceerd; ik kom al sinds mijn elfde bij mn schoonouders over de vloer en heb ze altijd oom en tante genoemd...
Nu gaan we bijna trouwen en wil ik daar wel eens vanaf! Maar is lastiger dan je denkt, dat zit er zo in!

Noem d'r tante ma(ma) en ome pa(pa) :lol:

Origineel issie zeker 8)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 23 nov 2007 17:03

MissF schreef:Toevallig was gister mn schoonvader en vanmiddag mn schoonmoeder even bij ons. Ik ben eens op gaan letten wat ze zeiden.
Als mijn schoonmoeder het over haar man heeft is het 'pa zei....'
Als mn schoonvader het over zijn vrouw heeft zegt hij:' (voornaam) deed...'

Ze verschillen onderling dus ook :) Mijn ouders vinden het ook nog steeds lastig. Pa en ma vinden ze vreselijk. Veel te jong voelen ze zich daarvoor. Maar hun schoonzoons vinden het ook lastig hen bij de voornaam te noemen.
Mijn vader zegt wel eens als hij naar ons belt en mijn man neemt op:' met je schoonvader.' Maar dat vind ik nog ouderwetser :)
Grappig dat ze onderling verschillen :) dat doen mijn schoonouders dus niet! Als ik mijn schoonmoeder aan de lijn heb en ze zegt iets over mijn schoonvader dan zegt ze: "Pa bedoelt/zegt..." en andersom dus: "Ma bedoelt/zegt....."

Ik zeg dan ook gewoon: "Is pa/ma thuis?" Vinden ze helemaal niet erg, klinkt voor hun juist heel huiselijk en gezellig. :P
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

ikke1986
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ikke1986 » 07 dec 2007 13:49

pff moeilijke vraag ik omzeil het gewoon eigenlijk zodat ik geen pa hoef te zeggen:p Want ondanks dat ik getrouwd ben vind ik dat wel moeilijk heb het volgens mij 1x gedaan:P haha

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 09 dec 2007 11:17

ik vond het ook heel moeilijk hoor ikke1986 !! :) ik heb mezelf er gewoon overheen gezet en gewoon gezegd: "Zeg pa, hoor eens...." (o.i.d) :lol: en toen ging het vanzelf makkelijker!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 dec 2007 19:20

@kwebbel: dat stadium heb ik nu, na bijna 6 mnd, (nog) niet bereikt. Ik vermijd 't gewoon :).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 dec 2007 21:20

ik vermijd het ook! ik ben inmiddels al bijna 3,5 jaar getrouwd... maar ik heb nog nooit pa of ma oid tegen mijn schoonouders gezegd... ik weet niet.. het voelt voor mij gewoon zo apart om pa en ma te zeggen..

Terug naar “Archief”