Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Mortlach » 01 feb 2010 22:46

keessie schreef:Ik ben er ook van overtuigd dat homofilie niet naar Gods wil en wet is. Hij heeft immers Adam een vrouw gegeven.

Maar ook pas toen bleek dat de eerste mens zich eenzaam voelde en onder de dieren geen geschikte compagnon kon vinden. Dat heb ik altijd al een beetje vreemd gevonden. Alsof het Gods bedoeling helemaal niet was om vrouwen te scheppen. maar goed, off-topic.

Homofilie is naar mijn mening zeker een gevolg van de zondeval. Daarnaast kwamen de dieren twee aan twee, mannetje en vrouwtje, in de ark van Noach. Ook heeft God geboden dat de man zijn vader en moeder zal verlaten en zijn vrouw aanhangen. Dit zijn duidelijke passages uit de Bijbel die maar op één manier kunnen worden uitgelegd.

Het voortbestaan van de stam staat niet langer meer op het spel, en dat brengt meer ruimte met zich mee voor andere relatievormen dan alleen die waar heel veel kinderen uit voortkomen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 01 feb 2010 22:46

keessie schreef: Niks is sinds de zondeval meer volmaakt en de wereld is vol met zonde. Dus inclusief wij allen en dus ook hetro's, homo's en dieren.

Maar... homo's zondigen net iets meer toch?

Echt Keessie, zelfs jouw en mijn reacties hier zijn het gevolg van de zondeval!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 feb 2010 22:54

keessie schreef:Nee niemand kan zich volmaakt gedragen. Maar homo's hoeven niet s avonds en s nachts naar een homo ontmoetingsplaats te gaan. Daar zie zelfs auto's met kinderzitjes staan 8-[

En hoeveel nette getrouwde "hetero's" zitten daar tussen die vanwege sociale druk of geestelijke nood maar getrouwd zijn met een vrouw, terwijl ze dat helemaal niet wilden? Wie drijft die mensen naar die ontmoetingsplekken?

Ook is het heus niet nodig om bijna naakt in bootjes door grachten te gaan varen en heel de wereld te laten zien dat homo's dit in Nederland gewoon mogen.

Ik ben blij dat ze het mogen. Ik ben blij dat mensen hier in Nederland vrij mogen leven, en dat betekent voor één groep één middagje in het jaar een beetje uitbundig doen. Ik heb er verder geen interesse in en kijk het dan ook niet; net zo min als het Rotterdams zomercarnaval me veel interesseert. Daar lopen ook behoorlijk wat zo-goed-als-naakte mensen rond, maar daar hoor je dan weer niemand over. Tenzij je aan de Amsterdamse grachten woont, vind ik alles over de bootjesparade nogal gauw op gezeur lijken.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 01 feb 2010 22:57

Mortlach schreef:
Prince Caspian schreef:
2. Ik er van overtuigd ben dat homo's bevrijd "kunnen" worden van een "geest van homofilie".

Heb je dat adresje misschien voor me? :)

Kwestie van door de neurochirurg de juiste delen weg laten snijden, dus probeer het plaatselijke ziekenhuis eens, zou ik zeggen. :roll:

Lobotomie heet dat. Ik kwam hiermee in aanraking via een indrukwekkende film, Un Amour à Taire. In de concentratiekampen werden homoseksuelen ‘heropgevoed’. Naast zwaar lichamelijke arbeid en martelingen werden homo’s onderworpen aan allerlei (on)menselijke experimenten - zoals lobotomie. De gevolgen van deze behandelingen, waarbij bepaalde delen van de hersenen werden weggesneden (alsof daarmee de geaardheid uit het lichaam kon worden verbannen) waren – op zijn zachtst gezegd – ingrijpend. Volgens het US Holocaust Memorial werden er tussen 1933 en 1945 zo'n 100.000 homoseksuelen gearresteerd. Daarvan stierven er 10.000 tot 15.000 in de kampen.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 feb 2010 23:08

JeeWee schreef:
Mortlach schreef:Kwestie van door de neurochirurg de juiste delen weg laten snijden, dus probeer het plaatselijke ziekenhuis eens, zou ik zeggen. :roll:

Lobotomie heet dat. Ik kwam hiermee in aanraking via een indrukwekkende film, Un Amour à Taire. In de concentratiekampen werden homoseksuelen ‘heropgevoed’. Naast zwaar lichamelijke arbeid en martelingen werden homo’s onderworpen aan allerlei (on)menselijke experimenten - zoals lobotomie. De gevolgen van deze behandelingen, waarbij bepaalde delen van de hersenen werden weggesneden (alsof daarmee de geaardheid uit het lichaam kon worden verbannen) waren – op zijn zachtst gezegd – ingrijpend. Volgens het US Holocaust Memorial werden er tussen 1933 en 1945 zo'n 100.000 homoseksuelen gearresteerd. Daarvan stierven er 10.000 tot 15.000 in de kampen.

Verschrikkelijk is dat. Ik probeer regelmatig boeken te lezen over die periode omdat ik mezelf aan de slachtoffers verplicht voel daar iets over te weten, opdat wij niet vergeten.

Aan de andere kant werden homoseksuelen in bijvoorbeeld Engeland nog ontzettend lang na WO2 vervolgd. De kraker van de Enigma-code en grondlegger van de moderne computer, Alan Turing, pleegde in 1954 zelfmoord omdat hij de effecten van de chemische castratie die hij verplicht onderging niet meer aan kon.

En het ergste is nog dat met welke "therapie", operatie of medicatie dan ook, je vast de homoseksuele identiteit van iemand zo ver kan onderdrukken dat het een volledig aseksueel wezen wordt, maar een hetero zul je er nooit van kunnen maken.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 02 feb 2010 01:37

keessie schreef:Begin eens aan het begin van de Bijbel te lezen in plaats van selectief te lezen. Toen de aarde nog rein was leefden man en vrouw samen. Er was geen plaats voor homofilie.

Keesie, als jij zo stellig bent, prat gaat op jouw uitleg, opvatting(en) van genesis leg mij dan genesis 6 eens uit. Laat ik het jou wat makkelijker maken of niet dat, kan ook natuurlijk, met de vraag van: "Hoe kon Kaïn zich vestigen in het land van Nod*", terwijl er feitelijk in genesis 1- 4 alleen word gesproken over Adam, Eva, Abel en Kaïn...?

*Vergeet vooral niet de voetnoot te lezen in de staten-vertaling, die jij mogelijk gebruikt, bij het woord Nod!

Vraag je zelf nu nog eens af wie er selectief leest? Zijn wie niet allen afhankelijk van de geschiedschrijvers en hun opvatting(en) en wat wij (mensen) menen te lezen wat er in een tekst staat, hoe wij interpreteren wat de tekst voor de eerste lezers betekende, hoe wij dit nu toepassen etc...
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 02 feb 2010 07:10

Harm-J schreef: Zijn wie niet allen afhankelijk van de geschiedschrijvers en hun opvatting(en) en wat wij (mensen) menen te lezen wat er in een tekst staat, hoe wij interpreteren wat de tekst voor de eerste lezers betekende, hoe wij dit nu toepassen etc...

Ja wij zijn in afhankelijk omdat we meer niet kunnen weten. Maar bedenk wel dat de Heilige Geest de geschiedschrijvers heeft geleid tijdens het schrijven en dat het dus Gods drieenig woord is. En God is veel wijzer dan alle mensen dus wij hoeven niet meer te weten uit die tijd dan in de Bijbel staat.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 02 feb 2010 08:21

keessie schreef: Ja wij zijn in afhankelijk omdat we meer niet kunnen weten. Maar bedenk wel dat de Heilige Geest de geschiedschrijvers heeft geleid tijdens het schrijven en dat het dus Gods drieenig woord is. En God is veel wijzer dan alle mensen dus wij hoeven niet meer te weten uit die tijd dan in de Bijbel staat.

Hoe goed ik je reactie ook begrijp, je zit er naast! En zoiets stelligs zeg ik niet gauw. Overigens heeft God geen drieënig Woord, maar dat terzijde.

Man het is zo super eng om alle aangeleerde zekerheden te laten varen en de Geest ook tot jou te laten spreken. Of geloof je echt dat Gods stem na Johannes op Patmos niet meer werd gehoord? De Bijbel is toch niet allen een wetboek (wat God zelf als richtsnoer gaf), de Bijbel is toch niet alleen een geschiedenisboek? Het is de weg ter zaligheid. Het is er ot vertroosting, vermaning en bemoediging. De puntige hoeken waar we elkaar nu mee om de oren slaan, zaten er toen niet aan. De ROL was rond..

Hoeven we echt niet meer te weten dan in de Bijbel staat? Je hebt gelijk: overd e geschiedenissen hoeven we niet meer te weten. Maar we zijn nooit opgehouden met studeren. Gelukkig niet.

Daarbij vragen andere tijden om oplossingen waar toen nog geen vragen voor waren.
En na eeuwen lang gemarteld, op de brandstapel gezet te zijn, in concentratiekampen vermoord en nog verguisd, ligt hier de kans voor ons christenen om hn te omarmen met Gods liefde...

Keessie, ben jij beter, dat jij geen homo geworden bent? Is dat jouw keuze geweest. Stel dat de Heere het goed geacht had om jou dat kruis op te leggen? Had gekund toch?

En nu zijn er in eens christenhomo's die hun kruis vrolijk dragen mogen... Met God, want anders is er geen enkel kruis te dragen.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 02 feb 2010 08:44

JeeWee schreef:
keessie schreef: Niks is sinds de zondeval meer volmaakt en de wereld is vol met zonde. Dus inclusief wij allen en dus ook hetro's, homo's en dieren.

Maar... homo's zondigen net iets meer toch?

Echt Keessie, zelfs jouw en mijn reacties hier zijn het gevolg van de zondeval!

Je verdraait zijn uitspraken!!!
keesie zegt dat wij "allen" vol zonde zijn!!!
Hij rekent homo's niet meer aan!!!
Lezen!!!!
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 02 feb 2010 08:48

Mortlach schreef:
keessie schreef:Nee niemand kan zich volmaakt gedragen. Maar homo's hoeven niet s avonds en s nachts naar een homo ontmoetingsplaats te gaan. Daar zie zelfs auto's met kinderzitjes staan 8-[

En hoeveel nette getrouwde "hetero's" zitten daar tussen die vanwege sociale druk of geestelijke nood maar getrouwd zijn met een vrouw, terwijl ze dat helemaal niet wilden? Wie drijft die mensen naar die ontmoetingsplekken?
Waar haal je uit keessie zijn uitspraken dat hetero's beter zijn?
het gaat hier over homofilie! Laten we bij het onderwerp blijven en open misschien even een andere toipic over "onreinheid" onder hetero's!

Ook is het heus niet nodig om bijna naakt in bootjes door grachten te gaan varen en heel de wereld te laten zien dat homo's dit in Nederland gewoon mogen.

Ik ben blij dat ze het mogen. Ik ben blij dat mensen hier in Nederland vrij mogen leven, en dat betekent voor één groep één middagje in het jaar een beetje uitbundig doen. Ik heb er verder geen interesse in en kijk het dan ook niet; net zo min als het Rotterdams zomercarnaval me veel interesseert. Daar lopen ook behoorlijk wat zo-goed-als-naakte mensen rond, maar daar hoor je dan weer niemand over. Tenzij je aan de Amsterdamse grachten woont, vind ik alles over de bootjesparade nogal gauw op gezeur lijken.
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 02 feb 2010 09:00

JeeWee schreef:

Doe toch normaal man met je ondoordachte uitspraken, alsof ik zo denk!
Dus je rekent mij onder deze gasten? Denk je nou echt dat ik zo stom ben dat dit de manietr zou zijn.
Of vind je het leuk om te proberen om me op de kast te krijgen, nou helaas die pret geef ik jou niet!

Neem eerst eens de moeite om me beter te leren kennen!!
En volgens mij was ik duidelijk over hoe homo's bevrijd kunnen worden net als hetero's!!
Niet op de manier die jij aanhaalt, maar daar lees je overheen hé!
Want kom niet aan met bevrijding!!
Dat is alleen voor evangelische zeker?
En ja die sporen zeker toch al niet???
Ik benieuwd naar Gods antwoord als je aan Hem zou vragen wat de rede is dat er in de reformatorische kerken zo weinig bevrijding plaats vind?
Of denk je dat de mensen daar allemaal rein zijn?
En vrijuit gaan op het gebied van sexuele onreinheid?
Ja ook hetero's!!!
Nou ik dank God dat er bevrijding is, ik zie wekelijks (ex refo's) vrij komen van het "juk" van religie en "valse vroomheid"waar ze jaren onder hebben gezeten.
Zich al jaaaren anders voor moeten doen dan ze werkelijk zijn, net als homo's in de reformatorische kringen.
"geen plaats in de herberg"!!
Men lijkt oh zo vroom, en ondertussen maakt men keuzes gelijk aan de wereld, of homo's worden VERBANNEN!!!
Nou dat is lekker!
Nog werk genoeg in je eigen kringen dhr!

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 02 feb 2010 09:09

Mortlach schreef:
JeeWee schreef:
Mortlach schreef:Kwestie van door de neurochirurg de juiste delen weg laten snijden, dus probeer het plaatselijke ziekenhuis eens, zou ik zeggen. :roll:

Verschrikkelijk is dat. Ik probeer regelmatig boeken te lezen over die periode omdat ik mezelf aan de slachtoffers verplicht voel daar iets over te weten, opdat wij niet vergeten.

Aan de andere kant werden homoseksuelen in bijvoorbeeld Engeland nog ontzettend lang na WO2 vervolgd. De kraker van de Enigma-code en grondlegger van de moderne computer, Alan Turing, pleegde in 1954 zelfmoord omdat hij de effecten van de chemische castratie die hij verplicht onderging niet meer aan kon.

En het ergste is nog dat met welke "therapie", operatie of medicatie dan ook, je vast de homoseksuele identiteit van iemand zo ver kan onderdrukken dat het een volledig aseksueel wezen wordt, maar een hetero zul je er nooit van kunnen maken.

Met "menselijke" wapens valt niet te strijden tegen de geestelijke wereld.
je moet ondewrscheid krijgen, welke afwijkingen en ziektes zijn geestelijk en welke niet?
Dat is wat ik ook steeds aanhaal.
Alsof er een "pilletje" zou zijn tegen homofile. Onmogeklijk!!
En ja wat je zegt kan zo zijn , iemand zijn sexuele gevoelens zijn met "pilletjes" te onderdrukken maar veranderen zal niemand daarmee!
Alsof ik dat denk??
Alleen in de identiteit van Christus is bevrijding!!
We strijden niet tegen "mensen" maar tegen de "boze machten" in de geestelijke wereld!!
Efeze 6:12!
Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht!!
Ik denk dat ik een topic ga openen over bevrijding..?
Wie heeft interesse?
Niemand?
Moet je er niet aan denken?
Jammer!
Of toch wel?

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 02 feb 2010 09:16

[quote="JeeWee"]"die het tot zonde is, is het tot zonde". /quote]

Hoi JeeWee, zou je a.u.b. van deze tekst willen zeggen waar ik die moet zoeken?

b.v.d. Learsi

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 02 feb 2010 09:17

Harm-J schreef:
keessie schreef:Begin eens aan het begin van de Bijbel te lezen in plaats van selectief te lezen. Toen de aarde nog rein was leefden man en vrouw samen. Er was geen plaats voor homofilie.

Keesie, als jij zo stellig bent, prat gaat op jouw uitleg, opvatting(en) van genesis leg mij dan genesis 6 eens uit. Laat ik het jou wat makkelijker maken of niet dat, kan ook natuurlijk, met de vraag van: "Hoe kon Kaïn zich vestigen in het land van Nod*", terwijl er feitelijk in genesis 1- 4 alleen word gesproken over Adam, Eva, Abel en Kaïn...?

*Vergeet vooral niet de voetnoot te lezen in de staten-vertaling, die jij mogelijk gebruikt, bij het woord Nod!

Vraag je zelf nu nog eens af wie er selectief leest? Zijn wie niet allen afhankelijk van de geschiedschrijvers en hun opvatting(en) en wat wij (mensen) menen te lezen wat er in een tekst staat, hoe wij interpreteren wat de tekst voor de eerste lezers betekende, hoe wij dit nu toepassen etc...

Ik ben even zo vrij om te reageren.
En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; en dat zij heerschappij hebben over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over het vee, en over de gehele aarde, en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt.
27 En God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze.
28 En God zegende hen, en God zeide tot hen: Weest vruchtbaar, en vermenigvuldigt, en vervult de aarde, en onderwerpt haar, en hebt heerschappij over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt!
mag ik zeggen wat ik "denk"... ik "denk" dat God meer mensen heeft gemaakt dan Adam en Eva.
Dat is wat ik denk, is alles beschreven? Nee
Moeten we er vanuit gaan dat de hele mensheid is ontstaan uit 2 mensen?
Als je het mij vraagt niet!
Wat denk jij?

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 02 feb 2010 09:19

learsi schreef:
JeeWee schreef:"die het tot zonde is, is het tot zonde". /quote]

Hoi JeeWee, zou je a.u.b. van deze tekst willen zeggen waar ik die moet zoeken?

b.v.d. Learsi

Ja, bedankt dat je er ook naar vraagt Learsi.
Ik heb er ook al naar gevraagd maar het antwoord blijft nog uit...

Terug naar “Archief”