learsi schreef:em_ma schreef:Paar dagen terug heb ik het tijdschrift doorgenomen met het artikel van Arie. Ik moet zeggen dat ik nogal wat moeite had met de bijbelteksten die gebruikt werden.
Zoals: "En God zag dat het goed was". En dat met een foto van Arie.
Het kwam op mij wat spottend over en ik vind het rieken naar heiligschennis. Ik denk niet dat je je zo moet "aanpassen".
Ik heb bij Appie de voorkant van het bewuste tijdschrift gezien.
Arie is een exhibitionist, wijs met zichzelf, en dat de E.O. met hem wil werken(40 dagen zonder......) geeft aan hoe het er bij de E.O. voorstaat! Christus is niet los verkrijgbaar om op een(1) vlak iets te bewerkstelligen bij de mens!
Durf je het niet te zeggen?
Dit geeft nu precies aan hoe groot het verschil is tussen verschillende bevolkingsgroepen: Learsi wil kennelijk het woord seks niet onnodig in de mond nemen, terwijl (sommige radicale) homo's vrijwel naakt de gay-pride bezoeken.
De verschillen zijn zo groot....eerst toenadering zoeken lijkt mij een prima weg. Hoe daarna verder te gaan?...meer op de persoonlijke tour....in gesprek gaan met elkaar op den duur.
Maar dat kan alleen als er van beide zijden vertrouwen en resepect is.
Hij komt om nieuw te scheppen.
Het geheel. Niet een deel.
Maar misschien wel in fases....niet in een grote klap.
Als er kranten geweest waren in Christus tijd, dan hadden ze enkel en alleen geschreven over Hem, omdat Hij aanwezig was! Niet omdat Hij Zich voor geld(of voor een zogenaamd goed doel) aanbood!
Dat is denk ik uiterst speculatief. We zullen het nooit weten.