Zwanger deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 28 nov 2008 23:14

kwebbel schreef:
esli schreef:Mijn tante is zwanger van een kindje met down syndroom en zeer ernstige hartafwijkingen. Het is een nakomertje en ze hebben al een dochter met down syndroom. Zo heftig! Maar hierdoor zie ik wel hoe belangrijk het kan zijn om het voor de geboorte te weten. Ze kunnen zich hier nu helemaal, samen met de andere kids en medici, op voorbereiden.
En hoe gaat het verder met het kindje? Misschien een hele stomme en harde vraag, maar houden ze het kindje ?

Als je goed leest, kan je zien dat ze schrijft, nu kunnen ze zich hier helemaal samen met de andere kids en medici op voorbereiden.

Dus dit is niet helemaal een slimme vraag, en kan idd wat je zelf ook zegt hard overkomen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 nov 2008 00:08

In de niet-christelijke wereld is dat een zeer normale vraag hoor! Zo raar is dat echt niet. 'wij' christenen denken dat het abnormaal is dat je zo'n kindje weg laat halen, maar ik merk om me heen steeds meer dat dat in de niet-christelijke wereld veel normaler is.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 29 nov 2008 00:10

Ja helaas is dat zo Miss F, alleen als het er duidelijk staat wat die mensen in zo´n situatie doen. Waar ik heel veel respect voor heb, dan kan het toch kwetsend zijn om zo´n vraag te stellen. En is het misschien goed om hier toch erg voorzichtig / terughoudend mee te zijn.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 nov 2008 09:06

IK blijf het een rare vraag vinden ik zou die vraag nooit stellen want voor mij is abortus gewoon moord in wat voor situatie ook.
WIj mogen er toch op vertrouwen dat God ons helpt in moeilijke tijden?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 nov 2008 09:30

Je moet er wel van bewust zijn dat het zo kritiek kan gaan tijdens een bevalling dat ze voor de moeder gaan dan voor het kind. Of tijdens een zwangerschap waar het gevaar voor de moeder heel hoog ligt dat ze kan komen te overlijden (meestal komt dat voor tijdens een bevalling, wat ik al eerder schreef).

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 nov 2008 11:29

mijn nicht heeft vorig jaar november een kindje gekregen Helemaal gezond maar tijdens de bevalling ging het helemaal fout (er zijn ook fouten gemaakt in het ZKH) en het kindje is 7 uur later overleden en mijn nicht heeft ook kritiek gelegen :cry:
Een bevalling is nooit zonder risico's of het kindje nu gezond is of niet.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 nov 2008 13:10

MissF schreef:In de niet-christelijke wereld is dat een zeer normale vraag hoor! Zo raar is dat echt niet. 'wij' christenen denken dat het abnormaal is dat je zo'n kindje weg laat halen, maar ik merk om me heen steeds meer dat dat in de niet-christelijke wereld veel normaler is.

Dat klopt, ik weet niet meer wat het percentage is dat het kindje weg laat halen als het Down blijkt te hebben, maar ik schrok ervan toen ik hoorde hoe hoog dat was.

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 29 nov 2008 13:10

Het is en blijft een wonder als moeder en kind gezond door de bevalling heen komen.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 29 nov 2008 13:58

Zonnetje schreef:Het is en blijft een wonder als moeder en kind gezond door de bevalling heen komen.

klopt helemaal, het is een enorm groot wonder.

Zelf zal ik ook nooit zo'n vraag stellen, misschien omdat dat voor ons eigenlijk nooit een vraag zou zijn, maar goed feit is helaas wel dat het wel gebeurt. :(
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 30 nov 2008 21:33

Om toch de vraag even te beantwoorden, ze houden het hoor. Ze gingen pas vertellen dat ze in verwachting waren toen ze zelf al wisten dat het een kindje met Down syndroom was. Het is wel moeilijk dat ze bij verdere onderzoeken te horen kregen dat het allemaal ernstiger is dan een 'gewoon kindje met down syndroom'. erg spannend dus.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 30 nov 2008 22:02

@Lalage: Zijn die cijfers van mensen die abortus plegen omdat het kindje down syndroom heeft zo hoog? Ik had altijd het gevoel dat dat in de "niet-christelijke wereld" net zo'n issue was als in de "christelijke wereld". (meer uit ethische gronden dan uit bijbelse overwegingen)
De meeste uit mijn kennissenkring zijn bijvoorbeeld niet gelovig, maar zouden nooit abortus willen plegen... (gelukkig maar!)

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 01 dec 2008 00:43

Negentig procent van de Spaanse vrouwen kiest, als bij een prenatale screening bij het ongeboren kind het syndroom van Down wordt geconstateerd, voor een abortus.
[...]
Wybo Dondorp van de Nederlandse Gezondheidsraad stelde in 2002 een overzicht samen van prenatale screening in andere, met name Europese, landen. Daaruit bleek dat ook in landen als Frankrijk en Engeland in ongeveer negentig procent van de gevallen voor een abortus wordt gekozen na het ontdekken van het syndroom van Down.
[...]
Volgens Dondorp kiest ook in Nederland het overgrote deel van de vrouwen bij een positieve test op het Downsyndroom voor een abortus.

Zie hier voor het hele artikel

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 01 dec 2008 12:58

Hippieblijhoofd schreef:
Negentig procent van de Spaanse vrouwen kiest, als bij een prenatale screening bij het ongeboren kind het syndroom van Down wordt geconstateerd, voor een abortus.
[...]
Wybo Dondorp van de Nederlandse Gezondheidsraad stelde in 2002 een overzicht samen van prenatale screening in andere, met name Europese, landen. Daaruit bleek dat ook in landen als Frankrijk en Engeland in ongeveer negentig procent van de gevallen voor een abortus wordt gekozen na het ontdekken van het syndroom van Down.
[...]
Volgens Dondorp kiest ook in Nederland het overgrote deel van de vrouwen bij een positieve test op het Downsyndroom voor een abortus.

Helaas wel ja :?
Mijn schoonpappa to be kreeg op het werk ook heel droog meegedeeld dat een collega na ruim 20 weken zwangerschap het kindje liet weghalen omdat het downsyndroom had. Zoiets komt echt hard aan als je zelf een zoon met downsyndroom van 20 jaar hebt!

Er is vorige week een fotoboek uitgekomen 'de Upside van Down', echt heel mooi!
pobody's nerfect

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 01 dec 2008 13:02

Hippieblijhoofd schreef:
[...]
[...]

't Is toch vreselijk dat ouders zoiets kunnen doen. 'k Begrijp echt wel dat je veel zorgen hebt met een kindje met het syndroom van Down, maar het blijft toch een schepsel van God.
Wij hebben 1x in de 14 dagen een jongetje met het syndroom van Down bij ons in huis, voor een paar uurtjes, om de ouders te ontlasten, het is echt een schattig ventje.

Vanochtend zijn we begonnen met behang aftrekken voor een nieuw kamertje voor Mathilde, dan komt de babykamer straks weer vrij, echt leuk om weer naar de bevalling toe te leven.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 01 dec 2008 13:02

Ik las juist zaterdag in de krant dat het aantal abortussen van kinderen met Down's in Groot-Brittannie omlaag is omdat mensen het leven voor kinderen met Down's positiever inzien.

Terug naar “Archief”