Kredietcrisis

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wat is uw verwachting cq. houding ten opzichte van de kredietcrisis?

De kredietcrisis zal Nederland niet treffen;
1
2%
De kredietcrisis zal ook enigszins merkbaar zijn in Nederland, maar geen wijziging in financieel beleid voor mij;
17
27%
De kredietcrisis zal ook enigszins merkbaar zijn in Nederland, en ik pas mijn financieel beleid aan;
9
15%
De kredietcrisis zal goed merkbaar zijn in Nederland, maar geen wijziging in financieel beleid voor mij;
24
39%
De kredietcrisis zal goed merkbaar zijn in Nederland, en ik pas mijn financieel beleid aan;
11
18%

Totaal aantal stemmen: 62

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Kredietcrisis

Berichtdoor Mortlach » 20 mei 2009 20:35

Ach, ik las alweer dat een groot deel van ons gezamelijke vakantiegeld op zal gaan aan luxe-producten als electronica. Een crisis is pas een crisis als je je baan verliest of je huis niet verkocht krijgt. Voor allen die daar mee te maken hebben: Heel veel sterkte. Aan de rest: gewoon een beetje (proberen te) sparen en je verder niet al te gek laten maken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 12 jun 2009 15:25

En, nog positieve berichten te melden? Hebben jullie nog last van de crisis?

Hoe is het met de werkeloze? Elsi, hoe is het met je man? En Marierose?

DonWoozy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DonWoozy » 12 jun 2009 23:04

momenteel hoef ik gelukkig niet te zeggen dat wij last hebben van de crisis. Voor mijn gevoel begint het ook
alweer wat bij te trekken. Zeker weten doe ik dat natuurlijk niet. Ik denk ook dat het nog veel verder moet
gaan wanneer de 'burger' echt wat gaat merken van de crisis.

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 12 jun 2009 23:27

Nou, bij het bedrijf waar ik werk trekt de krediet-crisis zeker niet ongemerkt voorbij..... Van de 45 man zijn er al 6 de laan uit, en ik heb nu vrijwillig ontslag genomen. K ga maar eens even 5 maanden vakantie vieren i.p.v. de werkplaats aanvegen.
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 jun 2009 09:50

Een paar dagen geleden was er op het nieuws een item over hoe mijn werkgebied (de games-industrie) redelijk crisis-proof is. En we hebben het inderdaad drukker dan ooit. Mijn contract is afgelopen week ook met een jaar verlengd, dus voorlopig gaat het goed. 8)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 18 jun 2009 15:39

Top dat je contract verlengd!

Het bedrijf van mijn man is nu echt failliet. Dag later ging de hele dag de telefoon. Kom je bij ons werken? Gesprek gevoerd met een bedrijf. Deze week toestemming van de curator gekregen om een contract te ondertekenen en zijn nieuwe contract wordt klaargemaakt. Hij mag nog 6 weken vakantie houden op kosten van het UWV, maar gaat per 1 juli maar beginnen. Dat gaat lekker snel zo op deze manier. Hij had de banen voor het uitkiezen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 jun 2009 18:03

Da's mooi, Daatje! Zijn werkgever was dus niet crisisproof, maar zijn baan wel? Gaat hij nu bij een totaal ander soort bedrijf werken?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 19 jun 2009 12:58

Inderdaad is hij wel crisisbestendig :wink: . Hoe en wat is een heel verhaal, dat zal ik jullie besparen.

En hoe gaat het verder met de werkelozen onder ons? Al zicht op een baan, gaat het goed?

Beun
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Beun » 05 jul 2009 23:24

Even alle commentaar omtrent dit onderwerp ten spijt en ik probeer ook niks te bagatelliseren en als er bezoekers van dit forum die hard getroffen, vind het ik heel erg: maar wat verstaat gij van de Voorzienigheid Gods? Dat betekend natuurlijk niet dat wij met onze armpjes over onze darmpjes maar lijdelijk moeten afwachten hoe alles in de soep loopt... Maar toch...

Riska

Berichtdoor Riska » 06 jul 2009 08:17

Beun schreef:Even alle commentaar omtrent dit onderwerp ten spijt en ik probeer ook niks te bagatelliseren en als er bezoekers van dit forum die hard getroffen, vind het ik heel erg: maar wat verstaat gij van de Voorzienigheid Gods? Dat betekend natuurlijk niet dat wij met onze armpjes over onze darmpjes maar lijdelijk moeten afwachten hoe alles in de soep loopt... Maar toch...

Als ik je goed versta is het dus een straf van God of we geloven niet voldoende in Hem???

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 06 jul 2009 09:03

Of we geloven te hard in de god van het geld?

Rolf

Berichtdoor Rolf » 06 jul 2009 16:28

Er is een verband tussen het handelen van de gelovigen, en tussen
voorspoed en tegenspoed. Ik denk dat je in de Bijbel vaak ziet, dat
als het volk Israel leeft naar Gods geboden, dat het hen welgaat.
Maar als zij kwaad handelen, komt er honger, of pestilentie,
of worden ze uit het land verdreven.
Ook dan wil de Heere nog met hen zijn. En als zij luisteren, worden
ze weer geleidt in het land dat beloofd was.

Om nu te zeggen, hij of zij hebben dit en dat fout gedaan?
Als ik nu eerst bij mijzelf begin ... .

(Ik leef beslist niet overdadig trouwens.
Maar er kunnen ook andere dingen zijn waaraan tijd en energie
besteed wordt, wat zinvoller had gekund.)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 07 jul 2009 15:25

Vandaag is de derde encycliek van paus Benedictus XVI gepresenteerd. Caritas in veritate (‘Liefde in waarheid’). Deze behandeld ook de economie en is wellicht interessant (of althans dat deel) voor de deelnemers van dit onderwerp om door te lezen.

Helaas is de Nederlandse vertaling nog niet beschikbaar, maar wel de Engelse en Duitse. Te vinden via: http://www.katholieknederland.nl/actual ... r2009.html

Beun
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Beun » 11 jul 2009 00:16

@ Riska en Michael: volgens hebben jullie deze Bijbelse uitspraak nooit goed begrepen. Ik bedoelde alleen te zeggen, en daar draait deze tekst ook om, dat God overal in voorziet. Zelfs tijdens een economische crisis... Als we daar wat meer bij leefden (inclusief ondergetekende) dan gaat alles heel anders in Nederland.

Terug naar “Archief”