rosalie83 schreef:Abdijbiertje om 1:00 schreef:rosalie83 schreef:em_ma schreef:Brengt het je een cm. dichter bij Hem wat die DJ-s uitkramen?
Brengt het je dichter bij God als je gaat zwemmen? Als je aan het koken bent? Als je een tijdschrift leest? Als je het nieuws luistert? En zo kan ik nog wel even doorgaan. Dat gaat nergens over natuurlijk. Het gaat erom: hoe sta je in het leven, is Jezus je Heer en Heiland! En dan maakt het niet uit of je in gesprek gaat met iemand die naar kerk 1 of kerk 2 gaat.
Ik denk dat em_ma bedoelt dat er DJ's zijn die de meest grove dingen door de ether slingeren, oftewel: Recht tegen God ingaat. Zwemmen, koken etc is natuurlijk prima.
Ik snap wat ze zegt. Maar er zijn ook mensen die zwemmen verkeerd vinden. En die vinden dat je geen spelletjes mag doen met dobbelstenen. En zo kan ik nog wel meer opsommen. En daarom zeg ik: het gaat er om of Jezus je Heer is!
Toch vind ik dat je het wat ridiculiseert.
De ene christen vindt een bepaalde levensstijl prima terwijl de ander daarvan gruwt. En dan is een antwoord dat het erom gaat Jezus je Heer is een enorme dooddoener omdat de een daar andere consequenties aan verbindt dan de ander.
Zo mag iemand vraagtekens zetten en dat onderbouwen en kan de ander die vraagtekens beargument proberen in te vullen.