Moderator: Moderafo's
Dan wil ik ook niet aanraden. Tenzij je om een of andere reden denkt datGalateia schreef:Als je talenten en interesses onderdrukt, dan word je daar niet gelukkiger van!
't Ja, als dat werkelijk zo is, dan denk ik dat je die "omgekeerde wereld"Draai de boel nou eens om: als zo'n vrouw een rustige thuisbasis heeft om op terug te vallen, ... .
Als je iets doet, alleen maar omdat het moet, dan ontbreekt er iets.Nou, dat lijkt me beter als iets doen omdat het in een rollenpatroon past.
Als ik kijk naar mijn omgeving, familie, bekenden, dan krijg ik de indrukSabra schreef:Wat 20 jaar was is nu niet meer. Overigens betwijfel ik jouw opvatting over de opleidingen van vrouwen 20 jaar geleden.
In blijven hangen, dat niet. Ernaar kijken dat wel. Dat is toch ook nodig?Je blijft wel heel erg in het verleden hangen, vind je ook niet?
En ik zie niet in waarom men geen goede moeder kan zijn met een full time baan.
Kleding is inderdaad relatief goedkoop. Dus daar kan het niet meer omWaarom zou je breien of anderszins kleding produceren als kleding tegenwoordig goedkoop is.
Een goede balans tussen inspanning en ontspanning.Als je een drukke baan hebt, wil je daarnaast graag recreëren.
Nou hier is het aanbod groter dan de vraag, waardoor mogelijk voor €25 / jaaren, jah.. het is tegenwoordig duurtder om een volkstuintje te hebben dan even de groente te halen uit de winkel! waarom moeilijk doen als het makkelijk kan!
Rolf schreef:Dan wil ik ook niet aanraden. Tenzij je om een of andere reden denkt datGalateia schreef:Als je talenten en interesses onderdrukt, dan word je daar niet gelukkiger van!
je toch beter iets anders kunt doen, waar je op de lange duur meer
voldoening in vind.
Rolf schreef:'t Ja, als dat werkelijk zo is, dan denk ik dat je die "omgekeerde wereld"
moet accepteren. En, dan is het mooi dat er toch een rustige thuisbasis is.
Daar zijn we het blijkbaar over eens, dat een thuis, waar je tot rust kunt
komen, gewoon heel gunstig kan zijn.
Rolf schreef:Als je iets doet, alleen maar omdat het moet, dan ontbreekt er iets.
Kinderen bijv. leren orgelspelen, terwijl ze daar helemaal niet voor
voelen, vind ik een verkeerd iets. Je kunt wel het goede stimuleren, en
wat minder goed is, afremmen. Er wordt wel eens gezegd, je kunt
dringen, maar je mag niet dwingen. Je moet ook kijken naar wat "erin zit",
waar iemand zich gelukkig bij voelt.
Als ik kijk naar mijn omgeving, familie, bekenden, dan krijg ik de indrukSabra schreef:Wat 20 jaar was is nu niet meer. Overigens betwijfel ik jouw opvatting over de opleidingen van vrouwen 20 jaar geleden.
Rolf schreef:Kleding is inderdaad relatief goedkoop. Dus daar kan het niet meer om
gedaan worden.
Rolf schreef:Nog een opmerking over hoge functies. Soms zijn daar gevaren aan
verbonden. Personen met een hoge functie hebben soms geen oog meer
voor detail. Ze globaliseren. En, ik kan mij moeilijk voorstellen dat een
jonge moeder met een hoge functie net zoveel gevoel, rust en geduld
voor kinderen op kan brengen dan iemand die geen zorgen heeft. Of
vergis ik mij daarin?
Rolf schreef:Nou hier is het aanbod groter dan de vraag, waardoor mogelijk voor €25 / jaar
30 - 40 M2 gehuurd kan worden. En dat kan wel uit. Velen hebben het te
druk in deze tijd. Zou dat niet de oorzaak zijn?
Nee, dat bedoel ik niet. Wel dit. Stel dat iemand een hoge functie aangebodenGalateia schreef:Waarmee jij waarschijnlijk doelt op het thuisblijven van de moeder om voor de kinderen te zorgen...
Mag ik daar een klein vraagtekentje bijzetten? Om de volgende reden.Zeker weten. Wat maakt het nou eigenlijk uit, of de wereld omgekeerd is of niet? Als iedereen happy is en een heerlijk thuis heeft, dan is alles toch ok?!
Daar stem ik grotendeels meeEn zo zijn er dus moeders die er niet gelukkig van worden om fulltime thuis te zitten. En die moet je ook niet dwingen, want de moeder wordt er niet gelukkig van en de kinderen uiteindelijk ook niet: als moeder geef je toch een bepaald voorbeeld. Als je kinderen zien dat jij gelukkig bent, dan straal je dat af!
M.b.t. gevaren. Soms spreken leidinggevenden over bijv. hetDat JIJ je dat niet voor kan stellen, betekent niet, dat het onmogelijk is! En wat betreft die 'gevaren', dat snap ik niet helemaal hoor. Die hoge functies moeten ook uitgevoerd worden, want zouden die er niet zijn, dan hebben we geen economie meer...
Dat is op zich niet erg. Maar duidt dit niet op iets?Waarom is het erg dat er minder interesse is voor een moestuin/volkstuin?
LeChat schreef:Precies, en het stimuleert de (kennis)economie en daarmee de toekomst van ons land en dus van 'onze' kinderen. En met 'n schoonmaakster/tuinman/etc creëer je ook nog eens werkgelegenheid.Sabra schreef:Rolf schreef:Klopt, denk ik. Doordat vrouwen een aantal van de "mannen-karweitjes" overnemen,
en meer buitenshuis werken, worden er een aantal "vrouwen-karweitjes"
niet meer uitgevoerd. Is dit een van de consequenties van de moderne
rolverdeling?
Gunstige bijkomstigheid: er wordt meer kleding weggeven.
Knutselen en klussen lijkt daarentegen helemaal in.
Heeft mogelijk ook met financien te maken. Meer zelfwerkzaamheid m.b.t.
kleding en voedselbereiding kan misschien €1000 - €2000 / jaar besparing
opleveren. Zelf klussen meer.
Een werkende vrouw levert veel meer op, zeker als ze hoog is opgeleid. Daar kan geen kantklossende vrouw tegen op. Een beetje een hoogopgeleide werkende vrouw verdient toch zo´n € 45,000 bruto per jaar, als ze doorgroeit naar een sr. functie komt daar nog zeker € 15,000 bij. Mocht ze uiteindelijk deel uitmaken van een directie dan kun je daar bovenop zeker nog € 10,000 tot € 20,000 bij op tellen. Daar kunnen heel wat sokken van worden gekocht, schoonmaaksters van worden betaald en hapklare maaltijden van worden ingeslagen.
Dat zou kunnen ja, ik heb MBO-onderwijsassistent gedaan en heb eigenlijk geen idee wat voor salaris daar bij hoort. De markt, daar ging ik wel even uit van 5 dagen 10 uur per dag..*|Scatie schreef:Ik ook zoiets hoor jamillah. Dus als je waarschijnlijk iets op mbo-niveau had gedaan, had je dat ook verdiend.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 24 gasten