Zwanger deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 10 jan 2008 14:01

hier denk ik zo'n 125/130 kaartjes verstuurd.
persoonlijk let ik ook wel op de prijs hoor, maar dit kaartje vonden we beiden het allermooist en ik ben in dit geval blij dat we er een keertje voor hebben gekozen om niet op de prijs te letten. Daarnaast konden we het betalen (dus dat scheelt ook).
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 jan 2008 16:02

waar ik ook op gelet heb is dat we niet opeens van alles moesten plakken of strikjes moesten strikken, want daar zou ik niet op zitten te wachten in mn kraambed :D Maargoed, dat kun je ook anderen laten doen, maar die kaartjes vielen al af, waar teveel aan gedaan moest worden.
Ik vond het wel moeilijk, had nu niet echt het idee, als ik 8 keer kaartjes uit moet zoeken dat er veel leuke tussen zitten eigenlijk :oops:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 jan 2008 16:10

Voor het geboortekaartje van mijn zusje heeft mijn moeder borduurwerkjes gemaakt van babydingen: kinderwagen, truitje, rammelaar. Voor elk kaartje dus een plaatje in kruissteek en dan moesten ze al die kaarten nog in elkaar plakken. Lekker werkje ;) 't Zag er wel heel gaaf uit. Voor mij hebben mijn ouders ook zelf een ontwerp gemaakt. Alleen bij mijn broertje was het een standaard kaartje, misschien dat ik teveel aandacht opeiste ofzo...

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 11 jan 2008 16:55

lammetje schreef:waar ik ook op gelet heb is dat we niet opeens van alles moesten plakken of strikjes moesten strikken, want daar zou ik niet op zitten te wachten in mn kraambed :D Maargoed, dat kun je ook anderen laten doen, maar die kaartjes vielen al af, waar teveel aan gedaan moest worden.
Ik vond het wel moeilijk, had nu niet echt het idee, als ik 8 keer kaartjes uit moet zoeken dat er veel leuke tussen zitten eigenlijk :oops:

Wij hadden een standaardkaartje en dan moest er een fotootje van thomas op de voorkan gestrikt worden, dmv een touwtje dat je door de foto en het kaartje heen moest rijgen. De touwtjes bleken erg kort te zijn toen we ze kregen en martien heeft nogal grote handen, dus dat priegelwerk was aan hem niet besteed. Ik had ontzettend veel vocht vastgehouden in mijn zwangerschap en zweette in de kraamtijd alles er weer uit, ook via mijn handen. Daarom heeft uiteindelijk mijn moeder alles gedaan. We zijn wel heel blij met het kaartje, vonden het echt de mooiste en ook persoonlijk door thomas' foto er op.
Maar voor de volgende keer geen strikjes meer. :mrgreen:
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 11 jan 2008 17:07

Dit is trouwens thomas' kaartje:
Afbeelding

Afbeelding
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 11 jan 2008 18:49

Erg mooi kaartje! Maar idd, nog wel een karwei om 't te maken.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 11 jan 2008 19:21

heel gaaf kaartje!! Erg mooie foto ook...

Wij hadden ook een kaartje met een zelfgemaakte foto, maar niet van Timon. Ik had van tevoren al een foto gemaakt omdat ik het niet zo zag zitten om dit in de drukte na de bevalling te doen. Kaartjes met een eigen foto of eigen ontwerp zijn vaak een stuk goedkoper als standaard - kaartjes, en je loopt niet het risico dat mensen 3 dezelfde kaartjes hebben staan :mrgreen: .

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 jan 2008 23:32

Die foto van Thomas vind ik echt geweldig. Soms zie je weleens geboortekaartjes met een foto van een baby die nog helemaal lelijk is... klopt het dat ze soms pas na een paar weekjes er een beetje mooi uitzien?

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 12 jan 2008 00:36

Lalage schreef:Die foto van Thomas vind ik echt geweldig. Soms zie je weleens geboortekaartjes met een foto van een baby die nog helemaal lelijk is... klopt het dat ze soms pas na een paar weekjes er een beetje mooi uitzien?

haha lalage. Sorry moest ff lachen om wat je zegt van baby die lelijk is. Is soms wel zo ja. Maar iedereen zegt dan toch van ooh wat een schatje.

Bij nadiane was iedereen verrukt. Was echt een popje qua gezichtje wat ze had. Iedereen zei van zo'n mooie baby hebben we nog nooit gezien. heb nu een foto van nadiane als baby bewerkt en die gebruik ik op het geboortekaartje van de andere. Want manlief en foto's en internet... forget it... maar dan komt er niks van terecht. :mrgreen:
Nu moet hij alleen bestellen, staat helemaal klaar dus....

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 12 jan 2008 00:37

heel mooi kaartje bloempie maar erg veel werk aan gehad.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 jan 2008 11:40

Ik moet eerlijk zeggen dat ik baby's nooit mooi vind :oops: Mijn eigen neefjes waren echt schattig enzo, maar mooi...neuh, dat vind ik baby's niet. Dat worden ze pas als ze geen echte baby meer zijn.

Maargoed, het schijnt anders te zijn dan wanneer het je eigen kind is.

Mijn moeder kwam de kamer van de consultatiebureaumevrouw binnen met mn zus die pas geboren was en fluisterde:' Tjonge, wat is mijn kind toch mooi he, vergeleken bij die lelijke baby's in de wachtkamer.'
Die mevrouw moest er hartelijk om lachen en zei dat elke moeder zoiets vond van hun eigen kind.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 12 jan 2008 17:33

Toen Thomas geboren werd, riep mijn moeder gelijk dat het zo'n knap beebje was, maar ik vond hem echt lelijk, nog helemaal een beurs gezichtje had ie, omdat een poosje in de verdrukking had gezeten. En hij had heel veel huidsmeer omdat ie te vroeg geboren was.
Ik zag er eerlijk waar niks moois aan. Maar nadat hij was gewassen, werd het al beter en het beurse trok al snel weg uit zijn gezicht. Er lag nog wel een blauwige waas overheen, maar toen begon ik te zien dat mijn baby toch wel de mooiste was die ik ooit heb gezien!
Op het geboortekaartje is thomas trouwens anderhalf uur jong.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 12 jan 2008 21:17

Habibi nog niet aan het bevallen?

Wij hebben 2 keer zelf ons geboortekaartje ontworpen. 1 keer ook helemaal zelf gemaakt met een foto van de 2 oudsten bij de wieg. De laatste keer een foto van Alexander als pasgeborene erop. Wij wilden graag een foto met alle kinderen erop maar doordat onze nummer 2 niet mee wou werken en wij geen strijd wilden op dat moment hadden wij als 2e optie dit. Kaartje is, vind ik, heel mooi geworden met de allermooiste baby erop. :lol:

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 12 jan 2008 21:27

Bij mij op de kamer in het ziekenhuis (na de bevalling) had iemand anders een kaartje met haar drie andere kinderen, die beschuit met muisjes aan het smeren waren buiten aan een picknicktafel. Dat kaartje vond ik ook heel erg mooi en ook leuk bedacht met die beschuit met muisjes!
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 12 jan 2008 21:32

nee nog niet maar het is wel aan het rommelen.

en heb de kleine ziek. dus eerst ff kleine nu weer beter hebben liever..

Terug naar “Archief”