Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 23 jul 2008 18:13

Tuinfluiter schreef:Heel moeilijk als je er aan denk want nu de weg van God is.

En aangezien het feit dat je daar toch niet achter komt, is het het beste om je eigen gevoel te volgen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 jul 2008 18:45

Sabra schreef:
Tuinfluiter schreef:Heel moeilijk als je er aan denk want nu de weg van God is.

En aangezien het feit dat je daar toch niet achter komt, is het het beste om je eigen gevoel te volgen.
Eens met Sabra, ook in reactie op Annet.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 23 jul 2008 20:24

Moeilijk... inderdaad oneerlijk verdeeld. Ik schaam me een beetje als ik zie hoeveel er zijn die moeite moeten doen om een kindje te krijgen.
En wij kunnen het wel maar we zien het nog niet zitten. Aangezien mijn man burn-out heeft (gehad) en ik nu met spanningsklachten loop. Soms denk ik dat alles oplost als we een kindje krijgen maar dat is natuurlijk niet zo. Toch heb ik het verlangen wel sterk. Zeker als er in je omgeving zoveel kinderen worden geboren en soms mensen zo brutaal zijn om te vragen/kijken of je (na ruim anderhalf jaar) nog niet zwanger bent.

Zijn er nog meer mensen die kinderwens hebben maar waar het momenteel niet mogelijk is om psychische redenen? Hoe gaan jullie er mee om?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 jul 2008 20:45

Ik heb een kinderwens, en zou ook wel gelijk kinderen willen ontvangen. Maar mijn partner ziet het nog niet zitten. En volgens mij moet je er samen klaar voor zijn. (toch?)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 jul 2008 21:04

@ Daphne en Tuinfluiter: veel sterkte allebei...Misschien denken jullie wel, wat doet zij nog in dit topic, ze heeft nu toch een kind? Ja, dat is wel zo, maar dat betekent niet dat ik er minder verdrietig om ben nooit zelf een kind te kunnen baren. En ik vind het ook nog steeds moeilijk als mensen in de omgeving vertellen zwanger te zijn.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 23 jul 2008 21:12

NdW:

idd ook psychische klachten slik nu aantal jaren ad en zou na mijn trouwen gaan afbouwen , nu ruim 3 maanden geleden, helaas mocht dat niet zo zijn, t ging/gaat niet goed dus zijn ze verdubbeld.

ik moet dus eerst van de ad af err ik zwanger mag worden, erg moeilijk we willen graag een kindje.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 jul 2008 21:24

Evelien schreef:Ik heb een kinderwens, en zou ook wel gelijk kinderen willen ontvangen. Maar mijn partner ziet het nog niet zitten. En volgens mij moet je er samen klaar voor zijn. (toch?)
Tuurlijk moet je er samen klaar voor zijn, het is jullie kind.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 23 jul 2008 21:28

NdW schreef:Moeilijk... inderdaad oneerlijk verdeeld. Ik schaam me een beetje als ik zie hoeveel er zijn die moeite moeten doen om een kindje te krijgen.
En wij kunnen het wel maar we zien het nog niet zitten. Aangezien mijn man burn-out heeft (gehad) en ik nu met spanningsklachten loop. Soms denk ik dat alles oplost als we een kindje krijgen maar dat is natuurlijk niet zo. Toch heb ik het verlangen wel sterk. Zeker als er in je omgeving zoveel kinderen worden geboren en soms mensen zo brutaal zijn om te vragen/kijken of je (na ruim anderhalf jaar) nog niet zwanger bent.

Zijn er nog meer mensen die kinderwens hebben maar waar het momenteel niet mogelijk is om psychische redenen? Hoe gaan jullie er mee om?

Moeilijk, NdW! Ik begrijp dat je het in jullie situatie niet ziet zitten om een kindje te krijgen. Veel sterkte met alles!
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 23 jul 2008 21:29

LauraC schreef:@ Daphne en Tuinfluiter: veel sterkte allebei...Misschien denken jullie wel, wat doet zij nog in dit topic, ze heeft nu toch een kind? Ja, dat is wel zo, maar dat betekent niet dat ik er minder verdrietig om ben nooit zelf een kind te kunnen baren. En ik vind het ook nog steeds moeilijk als mensen in de omgeving vertellen zwanger te zijn.

Nee, ik denk niet: wat doet Laura nu hier... Ik kan het me wel een beetje voorstellen dat dat moeilijk is.

*hug*
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 jul 2008 07:01

petra85 schreef:NdW:

idd ook psychische klachten slik nu aantal jaren ad en zou na mijn trouwen gaan afbouwen , nu ruim 3 maanden geleden, helaas mocht dat niet zo zijn, t ging/gaat niet goed dus zijn ze verdubbeld.

ik moet dus eerst van de ad af err ik zwanger mag worden, erg moeilijk we willen graag een kindje.

met ad. kun je wel kinderen krijgen. Een vriendin van mij komt nooit van die medicijnen af. Zij moet dat heel haar leven lang slikken. De huisarts adviseerd wel om even te wachten (ze heeft een burn out gehad). Maar ze blijft ad slikken.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 jul 2008 07:37

Dat is niet helemaal waar. Door medici wordt afgeraden om met ad zwanger te raken,omdat men niet weet hoeveel schade dit kan aanrichten bij het kind. Een collega en een vriendin slikte ad en hebben eerst een jaar lang begeleiding gehad van een multi discilplinair team in een ziekenhuis. In dat jaar zijn er gesprekken geweest met haar man en haar met psychiater ,psycholoog, gyn om de gevolgen na de zwangerschap op te vangen. Vaak zie je dat het na de zwangerschap misgaat door hormoonschommelingen.

Bij mijn collega ging het zelfs al tijdens de zwangerschap mis. Zij is na 3 mnd weer begonnen met ad, en het matig ging. Het centrale zenuwstelsel is dan al wel aangelegd bij het kind. Medicatie sloeg niet aan. Dit heeft ruim een jaar geduurd voordat zij beter in haar vel zat. Bij mijn vriendin is het 3 mnd na haar bevalling alsnog misgegaan en is nu ook opgenomen.het gaat langzaam wel wat beter. Dus helemaal zonder risico is het niet. Dus als je ad gebruikt en je wilt zwanger worden,doe dit aub wel onder professionele begeleiding. Het is niet zo makkelijk!

Verder wil ik iedereen die een kinderwens heeft,maar die uitblijft heel veel sterkte wensen!!

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 24 jul 2008 08:09

Idd, zwanger worden terwijl je ad slikt wordt sterk afgeraden. Het kan heel schadelijk zijn voor je kindje! Ik slik ook ad, en moet daarnaast de pil slikken omdat ik niet zwanger mag worden. Ga nu wel de ad afbouwen (opnieuw, al eens eerder geprobeerd) Ik hoop en bid dat het lukt en dat ik eraf kom!!

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 24 jul 2008 08:18

Sterkte voor alle mensen die ad moeten slikken. Wat is er een hoop ellende... Gelukkig heeft mijn man het maar een paar maanden hoeven te gebruiken. Hij (én ik) slikt nu homeopatische ontspanningspillen.

Gelukkig meet God eerst onze schouders... voordat hij er een last oplegd!

Layna
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Layna » 24 jul 2008 09:11

@Daphne; als je temperatuur wat hoger wordt kun je er ook ovulatietesten bij gebruiken, dan weet je wanneer je eisprong plaats gaat vinden.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 24 jul 2008 09:18

Ja, die zal ik eens bestellen.
Afbeelding

Terug naar “Archief”