Lont stapt uit ChristenUnie!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Berichtdoor Riska » 18 nov 2007 14:43

Denkertje21 schreef:Het is een vette schande dat jij christelijke homo's zet in een rijtje van pedo's, hoeren, sado's en inbrekers.

Ik ben drie keer begonnen en drie keer heb ik gedacht: "laat ook maar zitten"... en nu zeg jij het. Ik ben het volstrekt met je eens.

André schreef:mee·do·gen·loos (bn.)
1 zonder medelijden => beenhard, bikkelhard, genadeloos, hardvochtig, keihard, nietsontziend, onbarmhartig, ongenadig, onmeedogend, rauw, rücksichtslos, spijkerhard; <=> meedogend

Het heeft niet echt met het onderwerp van doen, maar ik wil je toch even een willekeurige tekst laten lezen waaruit het tegendeel blijkt.

Mat 5,20
Want ik zeg jullie: als jullie gerechtigheid niet groter is dan die van de schriftgeleerden en de Farizeeën, zullen jullie zeker het koninkrijk van de hemel niet binnengaan.

Er is niets meedogenlozer dan mensen om de oren slaan met veroordelingen en dat dan nog onderstrepen met een tekst, die in zich heeft dat het gaat om huichelaars...

kees61
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kees61 » 18 nov 2007 15:07

Denkertje21 schreef:Het is een vette schande dat jij christelijke homo's zet in een rijtje van pedo's, hoeren, sado's en inbrekers.

Paulus doet precies hetzelfde als hij zegt in 1 Korinthiërs 6:10:
Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven.

Hulde aan mevrouw Lont dat ze dit ter sprake durft te brengen. Als iemand zoiets stiekem doet, dan is dat tussen die persoon en God, maar in een openbare functie kan het echt niet. Zo iemand moet een voorbeeld geven. Een christelijke partij kan niet anders dan praktiserende homofielen uit de partij knikkeren.

Het regenboogforum dat je aanhaalde, begint met een artikel met in de eerst regel:
Homo's kunnen wel degelijk openbaar bestuurder worden namens de ChristenUnie. De partij stelt maar één eis, dat mensen "Gods Woord onderschrijven en op basis daarvan politiek willen bedrijven". Dat heeft de partij zaterdag gezegd.

En dat kan gewoon niet. Gods Woord onderschrijven en een openbare homofiel zijn. Die partij wil van twee walletjes eten. Hoeveel meer zand willen ze nog in des kiezers ogen strooien?

Ah ik snap het al. Er staat ook in de bijbel in Rom. 1, Daarom heeft God hen ook overgegeven in de begeerlijkheden hunner harten tot onreinigheid, om hun lichamen onder elkander te onteren; (context kan iedereen zelf wel lezen). Het staat in de bijbel, dus mag het. Zou dat het zijn?
Als niemand kijkt... dan verandert alles in chocolade.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 18 nov 2007 15:41

[
Laatst gewijzigd door zahra op 12 aug 2011 01:27, 2 keer totaal gewijzigd.
.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 18 nov 2007 15:41

André schreef:
(...)Christus was niet meedogenloos(...)

mee·do·gen·loos (bn.)
1 zonder medelijden => beenhard, bikkelhard, genadeloos, hardvochtig, keihard, nietsontziend, onbarmhartig, ongenadig, onmeedogend, rauw, rücksichtslos, spijkerhard; <=> meedogend

Het heeft niet echt met het onderwerp van doen, maar ik wil je toch even een willekeurige tekst laten lezen waaruit het tegendeel blijkt.

Mat 5,20
Want ik zeg jullie: als jullie gerechtigheid niet groter is dan die van de schriftgeleerden en de Farizeeën, zullen jullie zeker het koninkrijk van de hemel niet binnengaan.

Als we geen 'genadetijd' hadden was het zeker meedogenloos geweest. Dus de tekst die je aanhaalt lijkt me niet van toepassing.

Haal dan een tekst aan waarin duizenden heidenen in naam van God worden vermoord.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 18 nov 2007 15:46

zahra schreef:

jij plaats je overduidelijk in de slachtoffer rol.....tjonge jonge wat ben je toch zo erg zielig..ik snap ook niet dat je in elke topic moet vertellen dat je homo bent.

genoeg Christenen die mij ook niet accepteren meer..maar daar ga ik toch ook niet van eisen dat ze mij moeten accepteren..nee want ik weet waarom ze mij niet accepteren

Zahra; een ding kunnen ze je niet afnemen, humor en hypocrisie bezit je wel! :mrgreen: ](*,) |:)|
Laatst gewijzigd door CaptainCaveman op 18 nov 2007 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 18 nov 2007 15:47

[
Laatst gewijzigd door zahra op 12 aug 2011 01:26, 3 keer totaal gewijzigd.
.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 18 nov 2007 15:51

denk je dat schreeuwen helpt, om je mening door te drijven?

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 18 nov 2007 15:57

zahra schreef:[size=24][b]Deuteronomium 23:17 "Er zal geen hoer zijn onder de dochteren van Israel; en er zal geen schandjongen zijn onder de zonen van Israel."
Met schandjongen bedoelt men een mannelijke hoer? Geen homo.

Leviticus 18:22 "Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel."
Hm...

Romeinen 1:27 "En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende."
Hier wordt niet zozeer de nadruk gelegd op homofilie, maar op mannen die het natuurlijk gebruik van hun vrouw nalaten met alle gevolgen vandien.

1 Cor.6:10 "Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beerven
Hm...

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 18 nov 2007 15:58

Jullie zijn hardstikke offtopic aan het gaan, en zahra is irritant.

Kunnen we weer terug naar Yvette Lont? :)

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 18 nov 2007 15:58

Moeilijk wel, om on topic te blijven...

Zahra irritant? Noe moe :lol:
Waarschijnlijk heeft Zahra al heel lang moeite4 om zich zelf te overtuigen en ze probeert het nu maar bij een ander...

Verder vind ik het heel dapper van de CU dat ze deze commissie heel breed maken, inclusief Meindert Leerling, een verklaard tegenstander van homo-emancipatie en inclusief een christen-homo van ContrariO...

Ze willen zich er dus kennelijk niet met een Jantje van Leiden afmaken...
Laatst gewijzigd door Denkertje21 op 18 nov 2007 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 18 nov 2007 15:59

Toch lijkt de kwestie of homoseksualiteit nu werkelijk wel of niet Bijbels is, me vrij relevant?

Riska

Berichtdoor Riska » 18 nov 2007 16:02

CaptainCaveman schreef:Toch lijkt de kwestie of homoseksualiteit nu werkelijk wel of niet Bijbels is, me vrij relevant?

Maar daar zijn al tig topics over ! (En als de 100 !! pagina's bereikt zijn gaat men gewoon verder metr een nieuw topic...)

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 18 nov 2007 16:04

CaptainCaveman schreef:Toch lijkt de kwestie of homoseksualiteit nu werkelijk wel of niet Bijbels is, me vrij relevant?

Jwel dat is ook zo, maar DIE discussie wordt HIER gevoerd...

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 18 nov 2007 16:06

[
Laatst gewijzigd door zahra op 12 aug 2011 01:26, 1 keer totaal gewijzigd.
.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 18 nov 2007 16:08

In het topic "homofilie"is dat inderdaad een relevant onderwerp. Hier gaat het toch vooral over de perikelen binnen de CU.

We kunnen het dus maar beter daarover hebben, want daar is genoeg over te zeggen. Al lijkt me dat men met de instelling van de studiecommissie een belangrijke stap gemaakt heeft en het misschien wel beter is de CU nu de tijd en ruimte te geven om eerst zelf eens tot overwogen standpunten te komen.

Terug naar “Archief”