Moderator: Moderafo's
Raido schreef:Maar kunt gij dezen dingen zingen met uw zondigen herte? Hebt gij wel eens mogen proeven van dien bitteren alsem in uw herte? Dan zult gij ervaren nietsch maar dan ook nietsch te menen van het 'Ere zij God', in die gij dit recht mocht zingen 'Ere zij God' dan zulded gij dat niet durven, uit dien kinderlijken vreze desch Heeren!
Marnix schreef:Het gaat hier nog steeds over de Ger Gem en of het DE kerk is of niet. Ik vind dat hier momenteel hele sterke argumenten worden aangehaald die het tegendeel lijken te bewijzen, dus waarom is dit off-topic?!
Raido schreef:Maar kunt gij dezen dingen zingen met uw zondigen herte? Hebt gij wel eens mogen proeven van dien bitteren alsem in uw herte? Dan zult gij ervaren nietsch maar dan ook nietsch te menen van het 'Ere zij God', in die gij dit recht mocht zingen 'Ere zij God' dan zulded gij dat niet durven, uit dien kinderlijken vreze desch Heeren!
Optimatus schreef:Raido schreef:Maar kunt gij dezen dingen zingen met uw zondigen herte? Hebt gij wel eens mogen proeven van dien bitteren alsem in uw herte? Dan zult gij ervaren nietsch maar dan ook nietsch te menen van het 'Ere zij God', in die gij dit recht mocht zingen 'Ere zij God' dan zulded gij dat niet durven, uit dien kinderlijken vreze desch Heeren!
Ik vind hem heerlijk, deze posting.
PeterD schreef:Wullimpie schreef:Je kunt er van vinden wat je wil, maar het staat gewoon in de kerkorde vande GG, dus het koor had het kunnen weten.
Noem even artikel waar dat staat?
En welke kerkorde is er van de GerGem?
Graag even wat verheldering.
parsifal schreef:Zolang het over de leer gaat okee. Maar niet verder ingaan op of ambtsdragers er al dan niet moeten zijn, of theologen enige toegevoegde waarde hebben (Wat ik dus verwijderd heb) en andere dingen die vrijwel gemeengoed zijn binnen de heel gereformeerde gezindte. Daar zijn andere discussies voor.
Marnix schreef:Want volgens mij wordt de traditie dan gewoon boven de Bijbel geplaatst. En dat is heel zorgewekkend.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten