VERWIJDERD

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 23 okt 2006 16:01

marina87 schreef:
Airke schreef:
Tante Pollewop schreef:Het ging hier over leeftijdsverschil... :roll:

mijn vader en moeder schelen 5 jaar. Toen zij trouwden was mijn moeder 22 en mijn vader 27. Ik heb nooit iets van dat verschil gemerkt.

Dit klopt niet met een eerdere reactie van je waarin je zei dat je vader 28 jaar ouder was dan jij. ;)

Waarom niet?

Dat lijkt me duidelijk waarom 't niet klopt :P

Cisca

Berichtdoor Cisca » 23 okt 2006 16:02

annvisser schreef:
marina87 schreef:
Airke schreef:
Tante Pollewop schreef:Het ging hier over leeftijdsverschil... :roll:

mijn vader en moeder schelen 5 jaar. Toen zij trouwden was mijn moeder 22 en mijn vader 27. Ik heb nooit iets van dat verschil gemerkt.

Dit klopt niet met een eerdere reactie van je waarin je zei dat je vader 28 jaar ouder was dan jij. ;)

Waarom niet?

Dat lijkt me duidelijk waarom 't niet klopt :P

Hoezo, er staat toch nergens hoe oud zijn vader nu is?

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 23 okt 2006 16:04

Nee precies, het enige wat je er uit op kunt maken is dat hij best snel na het huwelijk verwekt is. :)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 23 okt 2006 16:05

marina87 schreef:Nee precies, het enige wat je er uit op kunt maken is dat hij best snel na het huwelijk verwekt is. :)

Is dat zo, 'k dacht dat hij nog een oudere broer had :)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 okt 2006 16:09

Hm, mijn moeder was 19 toen ze trouwde, mijn vader 24. Eerkijk gezegd schijn ook wel op oudere mannen te vallen. Tenminste, jaar of 25-30 ofzo. Wellicht omdat ze stabieller zijn..

toutvabien
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor toutvabien » 23 okt 2006 16:09

Kijk, nu hebben we het over acceptabele leeftijdsverschillen. Een verschil van 28 jaar is toch echt absurd.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 23 okt 2006 16:11

Smurffie schreef:Wellicht omdat ze stabieller zijn..

](*,) :wink:
Auf Wiedersehen!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 okt 2006 16:12

toutvabien schreef:Kijk, nu hebben we het over acceptabele leeftijdsverschillen. Een verschil van 28 jaar is toch echt absurd.

Wie zijn wij om te bepalen wat acceptabel is? Als Denkertje21 zich er goed bij voelt, laat het dan zo. Dat gezemel..

Je hebt nu je zegje gedaan wat je er van vind, en dat lijkt me wel genoeg, nietwaar?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 okt 2006 16:13

T. Lindeman schreef:
Smurffie schreef:Wellicht omdat ze stabieller zijn..

](*,) :wink:

:shock:

Stabieler :P

:)

toutvabien
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor toutvabien » 23 okt 2006 16:15

Smurffie schreef:
toutvabien schreef:Kijk, nu hebben we het over acceptabele leeftijdsverschillen. Een verschil van 28 jaar is toch echt absurd.

Wie zijn wij om te bepalen wat acceptabel is? Als Denkertje21 zich er goed bij voelt, laat het dan zo. Dat gezemel..

Je hebt nu je zegje gedaan wat je er van vind, en dat lijkt me wel genoeg, nietwaar?

Dit is nu zo´n postmoderne dooddoener. Iedereen mag doen en laten wat hij/zij wilt. Op zo´n manier stel je de individuele mens als autonoom handelend wezen centraal. In zo´n geval heb je geen normen en waarden meer nodig, want de mens is zijn eigen maatstaf. Dit surfplankliberalisme (iedereen doet zijn ding) is niet echt aanbevelenswaardig.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 okt 2006 16:21

toutvabien schreef:
Smurffie schreef:

Dit is nu zo´n postmoderne dooddoener. Iedereen mag doen en laten wat hij/zij wilt. Op zo´n manier stel je de individuele mens als autonoom handelend wezen centraal. In zo´n geval heb je geen normen en waarden meer nodig, want de mens is zijn eigen maatstaf. Dit surfplankliberalisme (iedereen doet zijn ding) is niet echt aanbevelenswaardig.

Dan nog ben jij niet gerechtigd om te bepalen of iets acceptabel is, ja of nee. Je kunt je zegje doen, dat heb je gedaan, maar wat jij nu doet is in herhaling vallen. En dat is vervelend.

Bovendien valt een leeftijdsverschil m.i. niet onder het kopje 'normen en waarden'. Zoals jij het nu brengt zijn dat schijnbaar jouw normen en waarden. Iets wat zelden voorkomt valt dus buiten de normen en waarden? Lijkt me niet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 okt 2006 16:23

toutvabien schreef:
Smurffie schreef:

Dit is nu zo´n postmoderne dooddoener. Iedereen mag doen en laten wat hij/zij wilt.

Wat wil jij dan? Dat jij voor Denkertje bepaalt hoe oud z'n vriend mag zijn ipv hijzelf?

Postmodernisme is ok! :) (alhoewel 'ieder doet z'n eigen ding' verder weinig met postmodernisme te maken heeft en liberalisme bepaald niet postmodern is)

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 23 okt 2006 16:24

toutvabien schreef:
Smurffie schreef:

Dit is echt vette flauwe kul. Straks komt er nog iemand vertellen dat er in de bijbel staat dat een groot leeftijdsverschil niet kan. Hoezo 'normen en waarden'? Dat heeft er toch niks mee te maken??

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 23 okt 2006 16:26

Post-modernisme zuigt, en Toutvabien heeft m.i. helemaal gelijk als hij zegt dat 28 jaar een vreemd groot leeftijdsverschil is. Uiteindelijk moet Denkertje het helemaal zelf uitzoeken, zeker wel, maar mogen we daar soms geen mening meer over hebben?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 23 okt 2006 16:26

Ja, das echt flauwekul. In Bijbelse tijden hadden oudere mannen ook vaak jonge vrouwen en bijvrouwen. Met normen en waarden heeft leeftijdsverschil helemaal niets te maken.
Afbeelding

Terug naar “Archief”