windekind schreef:André schreef:L'être extraterrestre schreef:Dat weet ik ook wel, en ik zie het ook nog wel, maar nog steeds ben ik niet van plan te praten met iemand waar ik bij binnen kom en gelijk weer weg wil rennen.
Ik denk dat je je conditie dan wel op peil moet brengen

, behandelaar(sters) zijn geen vriendelijke mensen, die slaan geen arm om je heen, nee die horen je uit op een manier dat JIJ aan het denken wordt gezet.
En die vragen, wil jij zo doorgaan zoals het gaat?
Je denkt dit nog wel jaren 'uit te houden'?
M.i. heb je dan een redelijk goede behandelaar(ster) getroffen.......
Ah, André kan beter verwoorden wat ik bedoel. Niet dat behandelaars per definitie lomperikken moeten zijn, maar gewoon 'hard' zijn is volgens mij niet verkeerd. Vaak niet in elk geval.
Dan nog steeds zit er verschil in behandelen! Dat iemand me aan het denken gaat zetten, dat wist ik al ver voordat ik hulp zocht. Ik weet ook dat ik dat nodig heb, en zelfs wil. Wat zou je anders moeten?
Maar nog steeds blijf ik er bij dat niet iedere psychiater/behandelaar lekker is om mee te praten. Degene in de inrichting was echt vaag. Een ander woord heb ik er niet voor. Kwam je aanlopen, liep hij te zwaaien, hij zat constant vage grapjes te maken, en vervolgens vroeg hij dingen die ik of al verteld had, of niet van belang waren. En hij legde dingen anders uit dan ik bedoelde. Dan schiet iets niet op hoor! (ik vond hem zelf eng

)
En degene die ik nu 'heb', een sociaal psychiatrisch verpleegkundige, dat is zo'n lief mens. Ze luisterd rustig, ze ziet er lief uit, maar ze doet ook niet al het werk (helaas). En van de 9 mensen die ik gesproken heb, waren er toch echt 3 waarmee ik niet 'verder zou willen'.