Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 06 aug 2006 23:05

zelf zit ik niet in een zware kerk dus ik weet niet of het tegen mij gericht is, ken trouwens veel mensen uit evangelische gemeenten die hetzelfde denken en op grond van God's Woord homosexualiteit afkeuren. dat is per definitie niet iets wat bij een zware kerk hoort.

Evangelische gemeenten zijn in veel gevallen juist nog erger. Die verplichten sommige homosexuelen ertoe om te "genezen". Daardoor komen er velen ernstig in de problemen terwijl dit niet had gehoeven. Ik vrees dat stichting Different al meer leed heeft bezorgd dan wij denken, alhoewel ze vast ook goed werk afleveren, maar heel jammer dat hun visie nog zo blijft bestaan.

nee hoor, niet iedere homo is zo
geen homo's in mijn kennissenkring? laat ik het zo zeggen, die homo's die tot mijn 'bekenden' horen hebben alleen voor veel verdriet, zonde en verdeeldheid gezorgd.

Dat is misschien ook wel de rede waarom je hier zo'n afkeer van hebt. Negatieve ervaringen met mensen kunnen je beeld totaal veranderen. Ik hoop voor je dat je ooit nog homo's zal tegenkomen die bewijzen dat ze niet allemaal verdriet, zonde en verdeeldheid zaaien.

@ Riska

De posting die je deed over de OT wetten zijn voor mij erg herkenbaar. Daarom vond ik het stukje vanuit de bijbel ook zo bizar. Die dingen volgen we niet meer na, allemaal achterhaald, maar deze wet blijft men volgen, zonder in te zien wat er allemaal nog meer wordt geboden in de teksten uit hetzelfde bijbelboek. Ik kan me haast niet voorstellen dat een van ons deze wetten nog na leeft, maar ik zou graag een verklaring willen zien waarom deze wetten nu ongeldig zijn, en sommige wetten opeens nog wel geldig zijn.
- Home is in my head -

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 07 aug 2006 08:49

MrSokkie schreef:Zelfs in de Bijbel wordt seks tussen mannen wel afgekeurd, maar vind je niks over seks tussen vrouwen.
Ik vermoed trouwens dat dat is omdat men zich dat gewoonweg niet kon voorstellen en/of niet (openlijk) voorkwam.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 07 aug 2006 10:31

columbus schreef: geen homo's in mijn kennissenkring? laat ik het zo zeggen, die homo's die tot mijn 'bekenden' horen hebben alleen voor veel verdriet, zonde en verdeeldheid gezorgd.

Wie zorgde er dan voor verdriet, zonde en verdeeldheid? Jij of de homo's? Kan het niet zo zijn dat jij voor veel verdriet, zonde en verdeeldheid hebt gezorgd doordat jouw visie niet bij die van hen paste?

Kan het niet zo zijn dat juist het verdriet bij hen lag omdat ze niet werden geaccepteerd als homo's? Ik heb al zoveel verdriet en pijn ervaren en gezien juist omdat mijn broeders en zusters in Christus meenden om op Gods plaats te moeten gaan zitten!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 07 aug 2006 10:41

Machiavelli schreef:Ik vermoed trouwens dat dat is omdat men zich dat gewoonweg niet kon voorstellen en/of niet (openlijk) voorkwam.

Ja, precies, maar dat spreekt toch boekdelen over hoe er toen over seks gedacht werd, en over mannen en vrouwen?

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 07 aug 2006 11:33

MrSokkie schreef:
Ja, precies, maar dat spreekt toch boekdelen over hoe er toen over seks gedacht werd, en over mannen en vrouwen?
Klopt, en de hamvraag blijft natuurlijk in hoeverre je die ideeën rechtstreeks kunt en moet toepassen in de huidige tijd.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 07 aug 2006 13:58

Denkertje21 schreef:
columbus schreef: geen homo's in mijn kennissenkring? laat ik het zo zeggen, die homo's die tot mijn 'bekenden' horen hebben alleen voor veel verdriet, zonde en verdeeldheid gezorgd.

Wie zorgde er dan voor verdriet, zonde en verdeeldheid? Jij of de homo's? Kan het niet zo zijn dat jij voor veel verdriet, zonde en verdeeldheid hebt gezorgd doordat jouw visie niet bij die van hen paste?

Kan het niet zo zijn dat juist het verdriet bij hen lag omdat ze niet werden geaccepteerd als homo's? Ik heb al zoveel verdriet en pijn ervaren en gezien juist omdat mijn broeders en zusters in Christus meenden om op Gods plaats te moeten gaan zitten!

Ah, je probeert (zonder dat je de feiten kent) alvast de schuld te verplaatsen. :?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 07 aug 2006 14:10

elbert schreef:Ah, je probeert (zonder dat je de feiten kent) alvast de schuld te verplaatsen. :?

Ik moet zeggen dat ik hetzelfde dacht als denkertje, alleen niet wist hoe ik het moest verwoorden. Het was vast zijn bedoeling niet de schuld te verplaatsen, misschien alleen de schuld te verdelen. :wink:

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 07 aug 2006 14:32

elbert schreef: Ah, je probeert (zonder dat je de feiten kent) alvast de schuld te verplaatsen. :?

Lees m'n reactie nog eens opnieuw! Heb ik het over schuld? Ik wijs met geen vinger naar iemand.

Ik probeer alleen maar begrip te kweken. Als homo wéét ik wat het is als mensen je vol onbegrip met hardheid aanpakken. Ik ik moet zeggen dat ik begrip heb voor dat onbegrip.
Toch probeer ik keer op keer weer iets uit te leggen in de hoop dat er ook in onze kringen begrip gaat ontstaan voor homo's...

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 07 aug 2006 15:05

Denkertje21 schreef:
elbert schreef: Ah, je probeert (zonder dat je de feiten kent) alvast de schuld te verplaatsen. :?

Lees m'n reactie nog eens opnieuw! Heb ik het over schuld? Ik wijs met geen vinger naar iemand.

Ik probeer alleen maar begrip te kweken. Als homo wéét ik wat het is als mensen je vol onbegrip met hardheid aanpakken. Ik ik moet zeggen dat ik begrip heb voor dat onbegrip.
Toch probeer ik keer op keer weer iets uit te leggen in de hoop dat er ook in onze kringen begrip gaat ontstaan voor homo's...

denkertje, ik begrijp zeer goed dat je begrip wil kweken. Maar je postig komt ook op mij over of je de schuld verschuifd. :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 07 aug 2006 15:07

@Denkertje: misschien doel je niet op schuld, maar wel op oorzaken (hoewel, waar oorzaken zijn voor onenigheid, is er ook schuld). Maar dat veronderstel je in het geval van columbus en bekenden van hem, zonder dat daar feitelijk aanleiding voor is. Dat vind ik nogal voorbarig.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 aug 2006 15:37

Inderdaad, misschien kent columbus toevallig wel alleen maar kleptomane homo's met een twistgierige aard. :P

Cisca

Berichtdoor Cisca » 07 aug 2006 16:00

Samenvattend:

De posting van Columbus was heel kort door de bocht en beschuldigend, de reactie van Denkertje - ook kort door de bocht - kan ik heel goed begrijpen, zelf geeft hij later aan dat het niet z'n bedoeling was om de schuld te verleggen.
Het beste lijkt me dat Columbus hier zelf op reageert, voordat men verder voor verwarring gaat zorgen!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 07 aug 2006 16:17

elbert schreef:@Denkertje: misschien doel je niet op schuld, maar wel op oorzaken (hoewel, waar oorzaken zijn voor onenigheid, is er ook schuld). Maar dat veronderstel je in het geval van columbus en bekenden van hem, zonder dat daar feitelijk aanleiding voor is. Dat vind ik nogal voorbarig.

Ik lees in de post van columbus anders ook dat hij de schuld van al de ellende bij zijn homo-bekenden legt. De vraag of beide partijen niet hebben bijgedragen aan het verdriet lijkt me dan legitiem.

:oops: te laat bovenstaande post van Cisca gelezen.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 07 aug 2006 16:32

elbert schreef:Maar dat veronderstel je in het geval van columbus en bekenden van hem, zonder dat daar feitelijk aanleiding voor is. Dat vind ik nogal voorbarig.

Ik veronderstel niets (toch nog een keer lezen!). Maar ik geef wel de mogelijkheid aan dat iets zo zou kunnen zijn. En daarmee wil de ik de discussie breder maken dan alleen de kennissen van Columbus!

De mogelijkheid die ik aandraag, komt helaas in de praktijk net iets te veel voor, dus is zeker niet denkbeeldig...
Laatst gewijzigd door Denkertje21 op 07 aug 2006 19:23, 3 keer totaal gewijzigd.

gave_meid
Majoor
Majoor

Berichtdoor gave_meid » 07 aug 2006 17:55

alle mensen, ik lees nou al een poosje mee, maar ik zie bijna niks anders dan ruzie :roll: kan er ook respectvol met elkaar omgegaan worden?
Nog steeds voor iedereen GM.
Der Tag, an dem ich aufhören werde dich zu lieben,
ist der Tag an dem ich meine Augen für immer schließe

Terug naar “Archief”