zelf zit ik niet in een zware kerk dus ik weet niet of het tegen mij gericht is, ken trouwens veel mensen uit evangelische gemeenten die hetzelfde denken en op grond van God's Woord homosexualiteit afkeuren. dat is per definitie niet iets wat bij een zware kerk hoort.
Evangelische gemeenten zijn in veel gevallen juist nog erger. Die verplichten sommige homosexuelen ertoe om te "genezen". Daardoor komen er velen ernstig in de problemen terwijl dit niet had gehoeven. Ik vrees dat stichting Different al meer leed heeft bezorgd dan wij denken, alhoewel ze vast ook goed werk afleveren, maar heel jammer dat hun visie nog zo blijft bestaan.
nee hoor, niet iedere homo is zo
geen homo's in mijn kennissenkring? laat ik het zo zeggen, die homo's die tot mijn 'bekenden' horen hebben alleen voor veel verdriet, zonde en verdeeldheid gezorgd.
Dat is misschien ook wel de rede waarom je hier zo'n afkeer van hebt. Negatieve ervaringen met mensen kunnen je beeld totaal veranderen. Ik hoop voor je dat je ooit nog homo's zal tegenkomen die bewijzen dat ze niet allemaal verdriet, zonde en verdeeldheid zaaien.
@ Riska
De posting die je deed over de OT wetten zijn voor mij erg herkenbaar. Daarom vond ik het stukje vanuit de bijbel ook zo bizar. Die dingen volgen we niet meer na, allemaal achterhaald, maar deze wet blijft men volgen, zonder in te zien wat er allemaal nog meer wordt geboden in de teksten uit hetzelfde bijbelboek. Ik kan me haast niet voorstellen dat een van ons deze wetten nog na leeft, maar ik zou graag een verklaring willen zien waarom deze wetten nu ongeldig zijn, en sommige wetten opeens nog wel geldig zijn.