Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 jul 2006 20:56

O, Markie heeft eerst z'n predikant geraadpleegd...

Anyway, het zal misschien wat cru overkomen, maar Israel heeft nu mijn sympathie toch echt verspeeld - niet dat dit heel veel uit zal maken. Ik hoop dat dit land nu eindelijk eens een keer klop krijgt en zal weten dat het geen enkel voorrecht heeft ten opzichte van welk ander land dan ook.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 14 jul 2006 21:10

Die nuance van Markie altijd, prachtig 8) Gereformeerden steunen Israël vaak blindelings, nogal naief dus. Ik word vaak moedeloos van stichtingen als 'Christenen voor Israël', waarom zouden wij immers partij kiezen? Waarom geen 'Christenen voor Palestina'? Overigens vind ik het goed dat Israël nu actie onderneemt, alhoewel je je af kunt vragen of het niet buitenproportioneel is.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 jul 2006 21:13

Dat je Hezbollah aanpakt, prima.
Maar dat je een stad die net probeert op te krabbelen na jaren van burgeroorlog weer terug naar de middeleeuwen bombardeert, is een oorlogsmisdaad.

Zoals ik al eerder zei, in Neurenberg is een mooi tribunaal waar Olmert en de baardmannetjes samen terecht kunnen staan.

En wat de Israelverslaafden betreft... in plaats van proberen mij de grond in te boren doen jullie er beter aan je vriendjes daar te gaan helpen - of blijft het bij verbale steun, een soort voetbalwedstrijd waarbij heel hard Aja... pardon, Israel, Israel geroepen wordt?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 14 jul 2006 21:14

Zeg laat onze Hollandse Jodentrots er even buiten 8) Anders geef ik je een enkeltje Katwijk! (Katwijk uit, altijd lastig :mrgreen: ) off topique

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 14 jul 2006 21:18

Optimatus schreef:Van neutraliteit kan natuurlijk geen sprake meer zijn,

Dat je, als je dat al ooit was, niet neutraal (meer) bent, was zeker de laatste tijd wel te merken.

temeer daar mijn eigen belang getroffen is - wellicht is het een relatief belang, maar het is mijn belang en degene die niet voor zijn eigen belangen wil opkomen is ofwel dogmatisch altruïstisch ofwel niet verstandig bezig.

Op welke manier is jouw belang getroffen dan? Heb je familie/vrienden in Libanon wonen? Of gaat het enkel om geld?
Israel doet nu eigelijk wat Libanon zelf had moeten doen. De Hizbollah hard aanpakken.

Wat mij betreft wordt Israel eindelijk eens, zoals dat zo mooi heet, in die Schränken verwiesen - de Schränken van voor 1967.

Je hebt blijkbaar totaal geen meegevoel met de Israelisch.
Maar goed blijkt wel weer dat het concept land voor vrede niet werkt.
Israel is al 6 jaar weg uit Libanon en dan opeens wordt je grondgebied geschonden met een onnodige aanval. En dan jammeren als Israel dat niet pikt.

Anyway, het zal misschien wat cru overkomen, maar Israel heeft nu mijn sympathie toch echt verspeeld - niet dat dit heel veel uit zal maken. Ik hoop dat dit land nu eindelijk eens een keer klop krijgt en zal weten dat het geen enkel voorrecht heeft ten opzichte van welk ander land dan ook.

Als je al ooit een greintje sympathie had voor Israel. Maar inderdaad zullen ze er in Israel niet wakker van liggen dat je dat nu definitief verloren hebt.
Israel kan zich niet veroorloven op zn falie te krijgen, of een oorlog te verliezen, omdat ze dan simpel weg in de zee verdwijnt.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 14 jul 2006 21:28

Gelukkig is Yaev erg neutraal en totaal niet vooringenomen 8)

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 14 jul 2006 21:32

Optimatus schreef:En wat de Israelverslaafden betreft... in plaats van proberen mij de grond in te boren doen jullie er beter aan je vriendjes daar te gaan helpen - of blijft het bij verbale steun, een soort voetbalwedstrijd waarbij heel hard Aja... pardon, Israel, Israel geroepen wordt?

In welke zin heeft men je de grond ingeboord?
Je stelt jezelf nogal anti Israel op, daarom hoef je nog niet te verwachten dat iedereen het met je eens zal zijn.
Dont worry het blijft niet alleen bij verbale steun. :wink:

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 14 jul 2006 21:36

rafaell schreef:Gelukkig is Yaev erg neutraal en totaal niet vooringenomen 8)

Dat heb je me ook nergens horen beweren, ik ben totaal niet neutraal.
'k Heb ook nooit gezegt neutraal te zijn.

'k Heb me in de Arabische kant verdiept, maar dat is door bepaalde incidenten en door de gebeurtenissen van de afgelopen tijd in Israel even voorbij.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 14 jul 2006 21:56

Optimatus schreef:Dat je Hezbollah aanpakt, prima.
Maar dat je een stad die net probeert op te krabbelen na jaren van burgeroorlog weer terug naar de middeleeuwen bombardeert, is een oorlogsmisdaad.

Zoals ik al eerder zei, in Neurenberg is een mooi tribunaal waar Olmert en de baardmannetjes samen terecht kunnen staan.

En wat de Israelverslaafden betreft... in plaats van proberen mij de grond in te boren doen jullie er beter aan je vriendjes daar te gaan helpen - of blijft het bij verbale steun, een soort voetbalwedstrijd waarbij heel hard Aja... pardon, Israel, Israel geroepen wordt?

Ga jij dan de baardmannetjes helpen. Die vind je blijkbaar nogal sympathiek.

Ik weet niet wie jij geraadpleegd hebt trouwens, of verzin je die onzin écht zelf?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 jul 2006 22:08

Markie schreef:
Optimatus schreef:Dat je Hezbollah aanpakt, prima.

Ga jij dan de baardmannetjes helpen. Die vind je blijkbaar nogal sympathiek.

Ik weet niet wie jij geraadpleegd hebt trouwens, of verzin je die onzin écht zelf?

Jij moet eerst deze discussie nog maar eens overlezen. Ik heb namelijk nooit gezegd dat ik de baardmannetjes sympathiek vind. Je citeert mij correct: "Dat je Hezbollah aanpakt, prima" Dat betekent dat ik Hezbollah niet sympathiek vind.

Ik zal me verder van persoonlijke aanvallen onthouden, anders wordt deze bijdrage zo lang.

En wat Yael betreft: heb ik het bij het rechte eind dat als jij moet kiezen tussen Nederland en Israel, jij voor Israel zult kiezen?

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 14 jul 2006 22:12

Dan heeft Yael in elk geval 1 medestander.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 jul 2006 22:21

In geval van oorlog lijkt me standrechtelijke executie van dergelijke landverraders geoorloofd.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 14 jul 2006 22:26

Gij zult niet doodslaan

Het zal je zoon , man dochter , vrouw kind, maar zijn , ongeacht welke kant...

Overigens.. zijn er achter de schermen nog wel meer krachten aan de gang die voor een veel groter gevaar zorgen, namelijk Iran !

maar goed.. beide partijen zijn enorm fout , Hezbollah is absoluut niet goed te keuren maar wat Israel doet ook absoluut niet .. dan kan nog iedereen zo hard voor Israel zijn.. ben benieuwd hoe jij reageerd als je broer bv dood gaat vanwege een raketaanval.. of een zelfgemaakte bom.. cq raket die ergens in je stad neer komt !

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 14 jul 2006 22:28

Ik bespeur een verlies aan nuance bij verschillende mensen... :?

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 14 jul 2006 22:33

nee hoor pieter..

ik denk dat geen enkele ouder zijn kind wil verliezen. denk daar maar eens over na.. ongeacht aan welke kant je staat ik weet zeker dat dat voor beide partijen zo is...

Terug naar “Archief”