GKN'er schreef:essieee schreef:Wat mij het naarst lijkt wanneer ik vrijgezel blijf is dat ik nooit kinderen zou krijgen......
Die angst heb ik ook. Ik heb ook nog nooit een relatie gehad en ben toch al 19 jaar. Overal om je heen zie je mensen die iemand hebben om van te houden en samen gelukkig zijn. En dan ga je toch aan jezelf twijfelen: waarom jij niet zo iemand hebt om van te houden. Ik zou later ook graag een gezin willen hebben, dat lijkt mij super! Nou ja, ik hoop gewoon dat ik later ook een meisje mag vinden dat van mij houdt en haar leven met mij wil delen.
Ik maak me niet zoveel zorgen, terwijl ik al 23 ben en ook nooit een relatie heb gehad.
Voor t zelfde geld trouw je en kan je geen kinderen krijgen. Dan moet je elkáár leuk vinden. Trouwen is geen garantie voor kinderen.
Je moet je echt niet vergissen er zijn een hoop mensen met verkering, getrouwd etc. en diep óngelukkig. Dat "iedereen" wat je noemt, ik heb ook weleens dat idee, maar als je nuchter nadenkt en om je heen kijkt.....Of bijv. vrienden die nog studeren of talent laten liggen hetzij iedere eurocent omkeren etc. Dan heb ik een makkelijk leven zonder zorgen
Wat irritanter is, als 1 persoon alles is (wat uiterst subjectief is, maar wel een allesdoordringende gedachte is) en dat niet zomaar een half jaar maar gedurende lange tijd en dát lukt niet om wat voor reden dan ook (bijv te grote bescheidenheid... etc.

). Dan maakt simpelweg single zijn mij echt níks uit en kan alles en iedereen mij gestolen worden maar dat ene....
Het maximale of niks: zomaar wat nemen omdat je liever niet single bent begrijp ik wel, maar hoop ik niet te doen (al herken ik dat er gevoelens van eenzaamheid kunnen zijn).