single....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 26 mei 2006 20:07

mystery schreef:
Smurffie schreef:
mystery schreef:Zo, en laten we nu weer een beeetje richting het onderwerp gaan.

Maar boekenlezer en ik zijn allebei single! :o

je weet heus wel hoe ik dit bedoel :wink:

Het topic betekent niet dat je als single het kunt volslowchatten.

Oke, oke, ontopic :)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 26 mei 2006 21:48

Hahaha, Smurffie, ik mag je wel, met die humor van jou! :lol: :wink:

Maar laat ik even proberen om de boot van deze discussie weer in de goede richting te loodsen.

meschianza schreef:Uiteindelijk geloof ik dus dat het om je eigen levensinstelling gaat, of je nu getrouwd bent, een relatie hebt of single bent, wat je leven positief of negatief maakt. Hoewel ik wel denk dat 'ware liefde' wel 1 van de mooiste dingen is die je kan overkomen en iets in ieder mens bevredigd. Maar goed...dat is ook niet altijd rozengeur en manenschijn blijkt wel.

Ik zie wel hoe mijn leven loopt, ik focus me niet op een wens of doel die 'het ware geluk' zou moeten zijn (of dat nou een huwelijk is of een droombaan of whatever) daar is het leven te grillig en onberekenbaar voor en loopt dan alleen maar uit op terleurstellingen en ontevredenheid.

Dat zijn wijze woorden. Gewoon lekker ontspannen, een klein beetje nonchalant, niet té serieus, dat maakt het leven inderdaad wel makkelijker.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

GKN'er
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor GKN'er » 03 dec 2006 19:53

essieee schreef:Wat mij het naarst lijkt wanneer ik vrijgezel blijf is dat ik nooit kinderen zou krijgen......

Die angst heb ik ook. Ik heb ook nog nooit een relatie gehad en ben toch al 19 jaar. Overal om je heen zie je mensen die iemand hebben om van te houden en samen gelukkig zijn. En dan ga je toch aan jezelf twijfelen: waarom jij niet zo iemand hebt om van te houden. Ik zou later ook graag een gezin willen hebben, dat lijkt mij super! Nou ja, ik hoop gewoon dat ik later ook een meisje mag vinden dat van mij houdt en haar leven met mij wil delen.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 03 dec 2006 20:24

GKN'er schreef:
essieee schreef:Wat mij het naarst lijkt wanneer ik vrijgezel blijf is dat ik nooit kinderen zou krijgen......

Die angst heb ik ook. Ik heb ook nog nooit een relatie gehad en ben toch al 19 jaar. Overal om je heen zie je mensen die iemand hebben om van te houden en samen gelukkig zijn. En dan ga je toch aan jezelf twijfelen: waarom jij niet zo iemand hebt om van te houden. Ik zou later ook graag een gezin willen hebben, dat lijkt mij super! Nou ja, ik hoop gewoon dat ik later ook een meisje mag vinden dat van mij houdt en haar leven met mij wil delen.

ál 19 jaar? Zo lang is dat niet om vrijgezel te zijn hoor.. kijk maar eens in het 'hoe lang ben je vrijgezel en hoe lang wil je het nog blijven'-topic, volgens mij is het geen must om zo vroeg al verkering te hebben.. :? En voor dat gezin heb je nog wel ff de tijd :)

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 03 dec 2006 20:30

GKN'er schreef:

Ik maak me niet zoveel zorgen, terwijl ik al 23 ben en ook nooit een relatie heb gehad. :)

Voor t zelfde geld trouw je en kan je geen kinderen krijgen. Dan moet je elkáár leuk vinden. Trouwen is geen garantie voor kinderen.

Je moet je echt niet vergissen er zijn een hoop mensen met verkering, getrouwd etc. en diep óngelukkig. Dat "iedereen" wat je noemt, ik heb ook weleens dat idee, maar als je nuchter nadenkt en om je heen kijkt.....Of bijv. vrienden die nog studeren of talent laten liggen hetzij iedere eurocent omkeren etc. Dan heb ik een makkelijk leven zonder zorgen :)

Wat irritanter is, als 1 persoon alles is (wat uiterst subjectief is, maar wel een allesdoordringende gedachte is) en dat niet zomaar een half jaar maar gedurende lange tijd en dát lukt niet om wat voor reden dan ook (bijv te grote bescheidenheid... etc. :oops: ). Dan maakt simpelweg single zijn mij echt níks uit en kan alles en iedereen mij gestolen worden maar dat ene.... :( :x

Het maximale of niks: zomaar wat nemen omdat je liever niet single bent begrijp ik wel, maar hoop ik niet te doen (al herken ik dat er gevoelens van eenzaamheid kunnen zijn). :|

GKN'er
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor GKN'er » 03 dec 2006 21:12

Tuurlijk, ik kan alles wat je zegt beamen.

Ik bedoelde gewoon dat ik "later" wel graag een gezin zou willen. ;) Ik studeer nu zelf ook nog en acht mezelf echt nog niet in staat een huishouden te onderhouden.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 dec 2006 21:54

Hm van gevoelens van eenzaamheid nooit veel last gehad, maar ik ben dan ook vrij sociaal dus als single nooit eenzaam geweest. En ik hoop niet dat er mensen zijn die trouwen, puur omdat ze graag een gezin willen :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

australiafreak
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor australiafreak » 03 dec 2006 22:11

Marnix schreef:Hm van gevoelens van eenzaamheid nooit veel last gehad, maar ik ben dan ook vrij sociaal dus als single nooit eenzaam geweest. En ik hoop niet dat er mensen zijn die trouwen, puur omdat ze graag een gezin willen :)

ik ben bang dat die mensen er best wel zijn hoor. Hopelijk worden ze gelukkig, maar ik zou op die manier nooit willen trouwen. Alleen als het echte liefde is! En tot die tijd geniet ik heerlijk van mijn single-leven. Geloof me, het heeft ook echt heeeeeel veel voordelen. Lekker met vriendinnen op stap, een reis maken van een half jaar, lekker op jezelf wonen, zonder met iemand rekening te hoeven houden, geen zondagen verplicht bij schoonfamilie op bezoek....nou ik heb mn punt wel gemaakt denk ik :roll:
Dear Jesus, I have a problem, it's me...
Dear Child, I have the answer, it's Me!

André

Berichtdoor André » 03 dec 2006 22:20

australiafreak schreef:Geloof me, het heeft ook echt heeeeeel veel voordelen. Lekker met vriendinnen op stap, een reis maken van een half jaar, lekker op jezelf wonen, zonder met iemand rekening te hoeven houden, geen zondagen verplicht bij schoonfamilie op bezoek....nou ik heb mn punt wel gemaakt denk ik :roll:
Oké, dat is de rationele kant van het single zijn, denk jij ook dat het verschil maakt of je eerder een relatie van betekenis hebt gehad, of dat je single zijn nooit op de 'tocht' heeft gestaan?
M.a.w. ken jij persoonlijk het verschil?

australiafreak
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor australiafreak » 03 dec 2006 22:21

ja dat moet ik eerlijk toegeven...na een relatie van anderhalf jaar is een jaar single zijn geen probleem, ik kan me helemaal voorstellen dat dat anders is als je nog nooit een relatie gehad hebt...
Dear Jesus, I have a problem, it's me...

Dear Child, I have the answer, it's Me!

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 04 dec 2006 00:43

ik ben bang dat die mensen er best wel zijn hoor. Hopelijk worden ze gelukkig, maar ik zou op die manier nooit willen trouwen. Alleen als het echte liefde is! En tot die tijd geniet ik heerlijk van mijn single-leven. Geloof me, het heeft ook echt heeeeeel veel voordelen. Lekker met vriendinnen op stap, een reis maken van een half jaar, lekker op jezelf wonen, zonder met iemand rekening te hoeven houden, geen zondagen verplicht bij schoonfamilie op bezoek....nou ik heb mn punt wel gemaakt denk ik :roll:[/quote]

Helemaal mee eens, alleen moet iedere vrijgezel toegeven dat hij/zij wel eens een verlagen heeft om een partner te hebben. Alhoewel dat verlangen zich niet in grote mate hoeft voor te doen heeft ieder mens een zekere liefde nodig in zijn leven, een levenspartner.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 dec 2006 08:38

Ik weet niet of iedereen dat verlangen heeft, ongetwijfeld zijn er een hoop mensen die dat verlangen ook niet hebben. De afgelopen jaren heb ik dat verlangen ook niet gehad. Misschien laat je hier feiten teveel door je eigen mening en gevoel inkleuren :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 04 dec 2006 08:54

Marnix schreef:Ik weet niet of iedereen dat verlangen heeft, ongetwijfeld zijn er een hoop mensen die dat verlangen ook niet hebben. De afgelopen jaren heb ik dat verlangen ook niet gehad. Misschien laat je hier feiten teveel door je eigen mening en gevoel inkleuren :)

Het verlangen wat Bertus noemt is wel degelijk algemeen, voor zover mensen dat niet hebben en ook nooit krijgen zijn zij sterk afwijkend en evolutionair niet nuttig. Ik zie niet in hoe onze soort in stand gehouden kan worden zónder deze verlangens.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 dec 2006 09:37

Jort schreef:
Marnix schreef:Ik weet niet of iedereen dat verlangen heeft, ongetwijfeld zijn er een hoop mensen die dat verlangen ook niet hebben. De afgelopen jaren heb ik dat verlangen ook niet gehad. Misschien laat je hier feiten teveel door je eigen mening en gevoel inkleuren :)

Het verlangen wat Bertus noemt is wel degelijk algemeen, voor zover mensen dat niet hebben en ook nooit krijgen zijn zij sterk afwijkend en evolutionair niet nuttig. Ik zie niet in hoe onze soort in stand gehouden kan worden zónder deze verlangens.

Ehm, wat is dat nou voor argumentatie? Die verlangens hoeven er hierom toch nog niet bij iedereen te zijn? Als iemand single blijft kan zonder hem onze soort nog wel in stand gehouden worden hoor. Lekker fijn om iemand die er voor heeft gekozen zijn leven lang single te blijven, als sterk afwijkend en avolutionair niet nuttig te noemen. Misschien zou je zo iemand als "niet gemiddeld" of zo kunnen bestempelen maar dit vind ik nogal ver gaan. En lees 1 Kor 7 eens door. Wil jij beweren dat Paulus hier afwijkendheid en onnnut promoot? :)

Lijntjuh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lijntjuh » 04 dec 2006 10:18

Jort schreef:

Jort, wanneer gaan we trouwen? yahoooo
De weg van de minste weerstand is alleen aan het begin geasfalteerd

Terug naar “Archief”